Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Är det någon som kan de faktiska avstånden kring MP?
Hur långt är det mellan den bankomat AB står vid till MP?
Hur långt är det mellan ABs bankomat till reklampelaren?
Mellan Sari och MP ska, under LOPs promenad, endast 2 personer ha befunnit sig på trottoaren, NF och AB.
Om LOP ser in i Saris fönster antar jag att de går nära inpå fönstret. Trottoaren är nästan 8 meter bred, det är ganska mycket.
Då är frågan: Varför, om trottoaren är i det närmaste folktom, går LOP på utsidan av reklampelaren när de kommer dit? Då är man nästan ute på körbanan. Varför om man är ensam på en 8 meter bred trottoar går man nästan ut i gatan?
Kan LOP uppfatta AB som störande och går så långt ut som möjligt förbi honom? Det hade då varit av intresse att veta avståndet mellan ABs plats ochpelaren, för om avståndet är mer än 5-10 meter borde man väl ha gått inåt igen?
Det märkliga är också att AB inte uppfattar att någon passerar honom för att LOP border då ha passerat AB bara ett par sekunder innan han själv går.
Detta är ju något som CA ser och jag menar, till skillnad från många andra, att man kanske borde lita mer på detta än att säga att hon feltolkat situationen.
Alltså är det så att detta har hon ju sett, jag menar att om LOP inte skulle ha gått på utsidan av pelaren så finns inget stöd av vittnen för det. Det har ingen sett alltså.
Uppenbarligen är det något som inte stämmer här.
Om man nu man ska bry sig om vittnens utsagor och logik.
Men enligt mig så är det Lisbets vittnesmål som avviker. Inte de andras.
LP har inte sett någonting före mordet. Det andra iakttagit betyder ingenting i sammanhanget.
En rekonstruktion utan LP betyder inget. Eftersom hon satt med facit. Varför ska man då göra en rekonstruktion. Ett spel för galleriet tror jag. Holmer hade hört talas om att man ska göra så. För att inte se misstänkt ut. Men ändå missade han hela innebörden. Men inte slutsatsen.
Känner inte till om faktiska avstånd mätts. Men jag tvivlar. Holmer avskydde elefanten. Hur långt bort han än stod var det ändå för nära.
Det var inte avståndet i meter som var intressant. Det var avståndet till det officiella händelseförloppet som avvek.
Jag litar på AB men jag tror inte på SE.
Det är för stort avstånd mellan de 2. I alla avseenden.