2015-03-04, 18:43
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Ett kafé på Södermalm har vägrat att anställa en man för att "det skulle leda till dålig stämning" då de män som anställs tidigare har haft sex med kvinnor som jobbade på samma arbetsplats.

Han förklarade att han var homosexuell och att det inte fanns något att oroa sig för, men kaféet vägrade att anställa honom ändå.

Nu ska DO utreda detta fall av klar diskriminering Jag tycker att det är bra att utreda då argumentet att alla män de anställt gjort något som skapat dålig stämmning är samma sorts argument som vissa butiker använt mot zigenare när de vägrat dem att handla och blivit fällda för, "Alla zigenare stjäl och därför får du inte handla här".

http://unvis.it/www.stockholmdirekt.se/nyheter/kafe-anmals-for-att-diskriminera-man-de-ligger-alltid-med-sina-kollegor/aRKocc!1gjuEqBmMcS4J7vH7uBnHg/

//Lolitasyndrome

Jag hoppas att de åker dit stenhårt.

Av två anledningar.

1 De dra slutsatser av en grupp män baserat på några få individer vad de gjorde utan för fiket.

2 Mest av allt för detta. Att de anser att en homosexuell man skulle vara samma "kåthets" hot, mot kvinnor, som en straight man. Det blir ju liksom... behöver jag egentligen säga mer?
Citera
2015-03-04, 18:55
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden

Nej, det är inte samma argument. Det första kommer från direkta händelser I deras verksamhet, det andra är dussinrasistiska fördommar.

Patetisk bortförklaring.

Nej jag säger INTE att alla zigenare stjäl.
Det jag säger är att det finns butiker som har stor vana av att det finn många zigenare som stjäl.

Så jo det är samma argument.

Hur i helvet tänker du, att Caféets avslag skulle vara hållbart då mannen är homosexuell? Anser du att det är homosexuella män skall stå till svar för vad straighta män gör.

Så nej det finns inget vettig argumentering i att rata en bög på de grunder de har om straighta män.
Citera
2015-03-04, 19:16
Medlem
Haha, ja jäklar! Årets uslaste ursäkt? De har inte ens ANSTRÄNGT sig att hitta på ett rimligare låtsasskäl utan varit ärliga, vart är världen på väg egentligen?

Jag misstänker ett svartsjukedrama av enorma proportioner, synd att det var så snålt på detaljer som exempelvis är kaféägaren man eller kvinna? På tok för lite skvaller om detta!

Sätt dit dem bara. Det är ett jäkla sätt att döma folk på förhand så där.
Citera
2015-03-04, 19:18
Medlem
Den enda frågan är väl varför detta utreds av DO och inte en domstol. Har han anmält brottet, måntro?
Citera
2015-03-04, 19:23
Medlem
Gubbskems avatar
Detta är ett bevis på att vi måste öka acceptansen för mäns rättighet att ha ett harem. En tupp i hönsgården fungerar bara när kvinnorna förstår, med samhällets hjälp, att det är systerligt att dela.
Citera
2015-03-05, 04:17
Medlem
FlamingBacons avatar
Haha helt patetiskt. Typiskt kvinnoargument "tidigare manliga anställda hade sex med kvinnliga anställda". Otippat att kvinnorna i sammanhanget givetvis inte har något ansvar alls.

Hoppas att de åker dit.

Måste dock säga att jag givetvis tycker att man bör få anställa vem man vill, på alla grunder, och att DO är en kriminell organisation som bör avskaffas, dess offer återbetalda och dylikt agerande förbjudas.
Citera
2015-03-05, 04:28
Medlem
pponmms avatar
  • Dom vill inte anställa män för att de har haft sex på jobbet
  • De verkar inte ha något problem med att anställa kvinnor
  • Killen var homosexuell

Är det möjligen så att det har förekommit bögsex på arbetsplatsen?
Citera
2015-03-05, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
  • Dom vill inte anställa män för att de har haft sex på jobbet
  • De verkar inte ha något problem med att anställa kvinnor
  • Killen var homosexuell

Är det möjligen så att det har förekommit bögsex på arbetsplatsen?

Tror ägaren är en invandrarman(de brukar driva sådant här) och vill inte att en annan man ska komma in och knulla hans anställda som han givetvis sätter på själv. Och bögar brukar vara hatade i de flesta MENA länder så ägaren är nog MENA.
Citera
2015-03-05, 11:20
Medlem
Om de har haft frivilligt sex utanför arbetstid vad är då problemet?

Dessutom påstår ju karln att han är gay så det är väl ett ännu mindre problem?
Citera
2015-03-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Patetisk bortförklaring.

Nej jag säger INTE att alla zigenare stjäl.
Det jag säger är att det finns butiker som har stor vana av att det finn många zigenare som stjäl.

Så jo det är samma argument.

Rasist trams. Finns inga butiker med rasmätare, rasstatistik eller något sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Hur i helvet tänker du, att Caféets avslag skulle vara hållbart då mannen är homosexuell? Anser du att det är homosexuella män skall stå till svar för vad straighta män gör.

Så nej det finns inget vettig argumentering i att rata en bög på de grunder de har om straighta män.

Du får gärna länka till varit jag skrivit det. Eller ens något liknande.

För det är inte så att rakt av ljuger? Nej, varför skulle du behove det....
Citera
2015-03-05, 16:10
Medlem
William Hainess avatar
Ett privatägt företag bör få anställa vilka de vill på vilka grunder de vill.

Däremot så är funkar det inte så i Sverige, så då bör de givetvis fällas.
Citera
2015-03-05, 16:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Ett kafé på Södermalm har vägrat att anställa en man för att "det skulle leda till dålig stämning" då de män som anställs tidigare har haft sex med kvinnor som jobbade på samma arbetsplats.

Han förklarade att han var homosexuell och att det inte fanns något att oroa sig för, men kaféet vägrade att anställa honom ändå.

Nu ska DO utreda detta fall av klar diskriminering Jag tycker att det är bra att utreda då argumentet att alla män de anställt gjort något som skapat dålig stämmning är samma sorts argument som vissa butiker använt mot zigenare när de vägrat dem att handla och blivit fällda för, "Alla zigenare stjäl och därför får du inte handla här".

http://unvis.it/www.stockholmdirekt.se/nyheter/kafe-anmals-for-att-diskriminera-man-de-ligger-alltid-med-sina-kollegor/aRKocc!1gjuEqBmMcS4J7vH7uBnHg/

//Lolitasyndrome

Hoppas de åker dit och får betala ett rejält skadestånd ...

Sen undrar man ju vad det är för kafé också .. jag vill ju undvika ett ställe där folk gökar bland kaffebröd och mackor på arbetstid ... För gökande på privat tid angår ju knappast vare sig kollegor eller ägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in