2015-03-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solpung
Ja asså du har själv redan svarat på dem frågorna i ett tidigare inlägg .
Det är för att inte väcka "lust" / "frestelse" hos andra.

Men kan själv tycka att det i så fall är upp till en själv att kunna stå emot frestelsen? Haha är så fult med religion ibland.

Men för helvete, frestelsen att stå emot att visa känslor. Vad är det med muslimer, vågar de inte visa lite kärlek till sin nästa utan att blanda in sex.
Citera
2015-03-05, 13:55
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
På vilket sätt är det fel att visa känslor för sin fru inför andra män ?
Man kan inte bara säga " Vi ser det som fel " - varför är det fel ?

Ja! En religiös person som har fattat det, jag tror jag älskar dig mitthopp! Tyvärr så är det så med dogmatiska ideologier såsom religion, "det är fel för det står i våran heliga bok som gud gav oss" och där tar diskussionen slut.

Citat:
Så om jag håller min fru i handen så blir andra män upptända ?

Eller om jag stryker min fru över kinden inför andra män - blir de upphetsade ?

Å så såna fall - är det min fru de hetsar upp sig på ?

Jag vet inte hur din fru ser ut eller vad det är för typ av män vi pratar om, men jag tvivlar på att det är din hand de hetsar upp sig på i alla fall :P
Citera
2015-03-05, 14:00
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sezer1992
Att straffa t.ex. en homosexuell är inte vad islam gör. Du får först och främst veta att ingen muslim har rätt till att straffa/skada en levande varelse, varse han gör en synd eller något annat förbjudet.

Varför man inte får kyssa någon annan är för att man enbart får göra dessa saker med sin fru men inte framför andra för att inte ge lust till andra. Vi ser det som fel.

Om du nu är så nyfiken så rekommenderar jag att du läser "KORANEN", finns i svensk version, så vet jag att du inte skulle ha några frågetecken inom ISLAM!

Kolla på den här kartan: http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_by_country_or_territory#mediaviewer/File:World_laws_pertaining_to_homosexual_relations hips_and_expression.svg

Så du menar att isalm har inget med det att göra? Ser väldigt rött-orange ut nere i mellanöstern och där majoriteten är muslimer.
Citera
2015-03-05, 14:30
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Hålla hand och pussas, menar du så här? https://www.google.se/search?q=george+w+bush+holding+hands+with+saudi+ar abia&espv=2&biw=1067&bih=533&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ei=k0z4VOSnIYa4ygPHvYH4CQ&ved=0CAcQ_AUoAg&dpr =1.5

Det är kutym i arabvärlden, Afrika, Indien osv.. att hålla varandra i hand.

Citat:
Why do Arab Men Hold Hands?
www.youtube.com/watch?v=JnskIMGuEOM

Why Do Grown up Indian Men hold hands in Public?
www.youtube.com/watch?v=adlvhhrUes4

Korean Culture: Bowing, Men Holding Hands

www.youtube.com/watch?v=3iP0mld5eTk
Senast redigerad av Ahyw 2015-03-05 kl. 14:33.
Citera
2015-03-05, 14:33
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Det är kutym i arabvärlden, Afrika, Indien osv.. att hålla varandra i hand.

Jo jag vet, tycker det är fint och har egentligen inga problem med det. Möjligen att det kan öka spridningen av influensa och sådant men...
Citera
2015-03-05, 14:39
Medlem
Citat:
Jo jag vet, tycker det är fint och har egentligen inga problem med det. Möjligen att det kan öka spridningen av influensa och sådant men...

- tycker det är fint och har egentliga inga problem med det.

Vad exakt är det du tycker är fint ? att inte hålla hand eller hålla hand ?

Det finns värre sjukdomar än influensa om man säger så...
Citera
2015-03-05, 14:45
Medlem
Ahyws avatar
Citat:

ok
Senast redigerad av Ahyw 2015-03-05 kl. 14:51.
Citera
2015-03-05, 16:17
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
- tycker det är fint och har egentliga inga problem med det.

Vad exakt är det du tycker är fint ? att inte hålla hand eller hålla hand ?

Alla vänskapliga handlingar är fina så länge de som utför och tar emot är bekväma med det. Jag vore inte bekväm att gå omkring och hålla mina vänner i handen, men det är en annan sak.

Citat:
Det finns värre sjukdomar än influensa om man säger så...

Jo, så vadå?
Citera
2015-03-05, 16:23
Medlem
Men det är ju sant - jag har aldrig sett 2 muslimer hålla varann i hand eller kramas öppet, ja, om det inte är vänner och kindpussas.
Citera
2015-03-05, 16:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Har ofta fått förklaringen ifrån muslimer att livet är ett test givet till människan av Allah för att bedöma om denna kan motstå frestelser och syndigt beteende.

"Tros-testet" är ett hitta-på postulat som är skapat för att göra detta enklare för pådyvlande teister att efterrationalisera sina annars ofta självmotsägande mytologier.
Citera
2015-03-05, 18:28
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sezer1992
Att straffa t.ex. en homosexuell är inte vad islam gör. Du får först och främst veta att ingen muslim har rätt till att straffa/skada en levande varelse, varse han gör en synd eller något annat förbjudet.

Varför man inte får kyssa någon annan är för att man enbart får göra dessa saker med sin fru men inte framför andra för att inte ge lust till andra. Vi ser det som fel.

Om du nu är så nyfiken så rekommenderar jag att du läser "KORANEN", finns i svensk version, så vet jag att du inte skulle ha några frågetecken inom ISLAM!

Vad det står i Koranen har inget med vad jag frågar att göra då det handlar
om MUSLIMER. Jag är nyfiken på varför folk i länder som t.ex Iran och Saudi lägger sig i Allahs planer med alla möjliga förbud.
Länder med islam som statsreligion borde vara väldigt liberala i sina lagstiftningar för att verkligen testa sina invånare och se ifall dessa kan motstå jordens frestelser.

Sedan kan ni som är skeptiska till att par inte får visa sina känslor för varandra offentligt prova att sticka till FAE och grovhångla på ett café. Det blir ett roligt experiment.

http://www.dubaifaqs.com/kissing-in-dubai.php
Citera
2015-03-09, 11:25
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det fel att visa känslor för sin fru inför andra män ?
Man kan inte bara säga " Vi ser det som fel " - varför är det fel ?

Så om jag håller min fru i handen så blir andra män upptända ?

Eller om jag stryker min fru över kinden inför andra män - blir de upphetsade ?

Å så såna fall - är det min fru de hetsar upp sig på ?

Jag sa inte att man inte fick hålla sin fru i handen och inte heller att man inte fick stryka över kinden. jag menar då att "kyssa" etc.

Om Iran/Irak straffar homosexuella betyder det inte att Islam gör det. För enligt islam är det förbjudet och dem gör något dem inte får göra. Det är 2 helt olika grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in