Citat:
Ursprungligen postat av
sezer1992
Att straffa t.ex. en homosexuell är inte vad islam gör. Du får först och främst veta att ingen muslim har rätt till att straffa/skada en levande varelse, varse han gör en synd eller något annat förbjudet.
Varför man inte får kyssa någon annan är för att man enbart får göra dessa saker med sin fru men inte framför andra för att inte ge lust till andra. Vi ser det som fel.
Om du nu är så nyfiken så rekommenderar jag att du läser "KORANEN", finns i svensk version, så vet jag att du inte skulle ha några frågetecken inom ISLAM!

Vad det står i Koranen har inget med vad jag frågar att göra då det handlar
om MUSLIMER. Jag är nyfiken på varför folk i länder som t.ex Iran och Saudi lägger sig i Allahs planer med alla möjliga förbud.
Länder med islam som statsreligion borde vara väldigt liberala i sina lagstiftningar för att verkligen testa sina invånare och se ifall dessa kan motstå jordens frestelser.
Sedan kan ni som är skeptiska till att par inte får visa sina känslor för varandra offentligt prova att sticka till FAE och grovhångla på ett café. Det blir ett roligt experiment.
http://www.dubaifaqs.com/kissing-in-dubai.php