2015-03-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donmetz
Judar är inte ens semiter med shem som stamfader.
Judarnas stammfader var Cain som inte var Adams son.

Vart har du fått detta ifrån?

Var inte Kain Adams son säger du? Vems son var han då?
Spelar ingen roll vad du säger, det är omöjligt att judarna hade Kain som stamfader då Kain och alla hans ättlingar och alla människor utrotades av Gud via syndafloden. Bara Noah och hans familj fick överleva.
Noah är ättling av Adam. Sem är Noahs son. Sem som Semit. En semit (jude) som Jesus
Senast redigerad av Jugosloven 2015-03-03 kl. 19:59.
Citera
2015-03-03, 20:04
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Vart har du fått detta ifrån?

Var inte Kain Adams son säger du? Vems son var han då?
Spelar ingen roll vad du säger, det är omöjligt att judarna hade Kain som stamfader då Kain och alla hans ättlingar och alla människor utrotades av Gud via syndafloden. Bara Noah och hans familj fick överleva.
Noah är ättling av Adam. Sem är Noahs son. Sem som Semit. En semit (jude) som Jesus

Du menar inte att du på fullaste allvar tror på det du skriver??? I så fall snacka om vanföreställningar
Citera
2015-03-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Du menar inte att du på fullaste allvar tror på det du skriver??? I så fall snacka om vanföreställningar

Om vi skall följa Bibelns version nu, så är jag väl inte ute o cyklar?
Om jag gör det, så förklara snälla...
Citera
2015-03-03, 20:12
Medlem
Jag följer CI som studerar Böckerna (Bibeln) ord för ord och översätter från gammal hebreiska och grekiska.
Det man kan säga är att översättningarna inte är perfekta och svenska Bibeln har jag inte ännu försökt mig på.
Men om du är intresserad så finns 1000-tals timmar med bibelstudier i radioform.

http://www.anglo-saxonisrael.com
Citera
2015-03-03, 20:15
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Om vi skall följa Bibelns version nu, så är jag väl inte ute o cyklar?
Om jag gör det, så förklara snälla...

Ja som jag skrev du menar väl inte på fullaste allvar att du tror på att vi är efter Noak med familj det är ju lika illa som att tro att vi härstammar från Adam och Eva.
Citera
2015-03-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Ja som jag skrev du menar väl inte på fullaste allvar att du tror på att vi är efter Noak med familj det är ju lika illa som att tro att vi härstammar från Adam och Eva.

Det var inte det vi snackade om.

Jag svarade på hans skitsnack om att judar inte var semiter.
Vi talar om historier som nämns i Bibeln.
Jesus var ättling av Adam.

Gör om, gör rätt...
Citera
2015-03-03, 20:19
Medlem
Floden var lokal, det fanns många olika raser under den tiden. Tex kineser och tror du svarta kom från Adam Hur kunde dom bli så svarta på 6000 år?
Citera
2015-03-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donmetz
Floden var lokal, det fanns många olika raser under den tiden. Tex kineser och tror du svarta kom från Adam Hur kunde dom bli så svarta på 6000 år?

Vart i Bibeln står det jorden är 6000 år gammal?
En dag i Guds liv är inte en dag i människans liv.

Och gå så långt nu att du för en sekund tror att Gud finns. Tror du verkligen då att den Allsmäktige har samma tidsperspektiv som någon värdelös varelse som människan

Om hundar inte kan uppleva tid på samma sätt som människor så lovar jag dig att vi människor inte upplever tid på samma sätt som Gud.
Senast redigerad av Jugosloven 2015-03-03 kl. 20:27.
Citera
2015-03-03, 20:37
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Det måste ju ha varit förhållandevis få judar som efter Jesus död, alltså de som levde samtidigt som honom, som tog till sig Jesus. VARFÖR?
Varför blev inte fler judar kristna? Hur stor del av de judar som levde samtidigt som Jesus omvändes till kristna i och med Jesus död?

Speciellt med tanke på hans olika mirakel, det borde ju ha varit fler.

För att hans s.k. mirakler är senare påhitt och han var en domedagsprofet bland många i sin samtid.
Citera
2015-03-03, 20:38
Medlem
"Det måste ju ha varit förhållandevis få judar som efter Jesus död, alltså de som levde samtidigt som honom, som tog till sig Jesus. VARFÖR?
Varför blev inte fler judar kristna?"

På Jesu tid fanns varken facebook eller e-mail. Någon hävdar att dom inte ens hadde telefon...
Skämt åsido, det tog naturligtvis tid att bygga upp ett rykte och en tillhängarskara, då som nu. Kristendomen uppstog inte pang-bom en bestämd dag, men har vuxit fram gradvis. Antalet kristna har väl också varierat genom århundradena antar jag, men trenden har som känt pekat uppåt i lång tid.
Citera
2015-03-03, 20:58
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Vart i Bibeln står det jorden är 6000 år gammal?
En dag i Guds liv är inte en dag i människans liv.

Och gå så långt nu att du för en sekund tror att Gud finns. Tror du verkligen då att den Allsmäktige har samma tidsperspektiv som någon värdelös varelse som människan

Om hundar inte kan uppleva tid på samma sätt som människor så lovar jag dig att vi människor inte upplever tid på samma sätt som Gud.

Hur länge har vi funnits om du räknar från Jesus till Adam och framåt??? Inte mer än 6000 år det va inte frågan om hur gammal jorden va utan människans tid enligt bibliska mått räknat. Fattar du inte då att vi inte kunnat få fram så många olika rotraser på den lilla tid.
Citera
2015-03-03, 20:59
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Det var inte det vi snackade om.

Jag svarade på hans skitsnack om att judar inte var semiter.
Vi talar om historier som nämns i Bibeln.
Jesus var ättling av Adam.

Gör om, gör rätt...

Tycker jag du med dina vanföreställningar bör göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in