Citat:
Här har vi en intressant artikel från Russia Today:
‘Finish the job!’ Thousands of Israelis rally in support of Gaza offensive
http://rt.com/news/180456-israelis-demand-gaza-offense/
Dessa 10 000 judar är alltså missnöjda med det senaste Gaza-kriget eftersom de anser att alldeles för få palestinier dog. De vill att de israeliska soldaterna "avslutar jobbet". Tycker ni att dessa personer är normala, kära läsare? Tycker ni att det är normalt att folk har picknick tillsammans med sina barn medan de tittar på palestinier som mördas? Tycker ni att det är normalt att professorer förespråkar våldtäkt? Tycker ni att det är normalt att politiker förespråkar koncentrationsläger, massmord och etnisk rensning?
Allt detta sker i dagens Israel, vilket jag visat i mina inlägg i den här tråden.
‘Finish the job!’ Thousands of Israelis rally in support of Gaza offensive
http://rt.com/news/180456-israelis-demand-gaza-offense/
Dessa 10 000 judar är alltså missnöjda med det senaste Gaza-kriget eftersom de anser att alldeles för få palestinier dog. De vill att de israeliska soldaterna "avslutar jobbet". Tycker ni att dessa personer är normala, kära läsare? Tycker ni att det är normalt att folk har picknick tillsammans med sina barn medan de tittar på palestinier som mördas? Tycker ni att det är normalt att professorer förespråkar våldtäkt? Tycker ni att det är normalt att politiker förespråkar koncentrationsläger, massmord och etnisk rensning?
Allt detta sker i dagens Israel, vilket jag visat i mina inlägg i den här tråden.
Ja det är normalt att en sådan opinion bildas då ett folk varit utsatt för det araberna gjort dem.
Som du möjligen kanske är ovetande om, är detta inte Israels politik. Ensilda grupper som tröttnat på de mer än 2000 misiler och bombningar i civila köpcentrum som grannen öst på dem är det det handlar om.
Alltså en situation som araberna själva har skapat.
Hade Norge eller Finland öst lika mycket terror på oss som Israel fått stå ut med, då hade vi haft samma opinion mot Norrmän och Finländare här i Sverige också.
M.a.o. är det inte normalt att man får en sådan åsikt i fred, men Israel har inte haft fred från sina grannar.
Att de inte tagit i hårt och raderat ut hela området från araber är mer ett bevis på deras moral.
För övrigt anser jag du skall låta undersöka ditt huvud om du inte klarar få bättre grepp om verkligheten än så.