2015-03-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momme89
Min poäng är i alla fall, för att hålla oss till ämnet, att muslimen har mycket att förlora på att tillåta att sin religion görs till åtlöje. Guds religion måste förbli upphöjt över allt och alla, sen kan man välja att bestrida detta, men den som strider mot Gud och hans religion gör det på egen risk.
Din poäng är att manxfår bruka dödligt våld för att någon kränker din religion. Ren idioti
Citera
2015-03-03, 16:16
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Min poäng är i alla fall, för att hålla oss till ämnet, att muslimen har mycket att förlora på att tillåta att sin religion görs till åtlöje. Guds religion måste förbli upphöjt över allt och alla, sen kan man välja att bestrida detta, men den som strider mot Gud och hans religion gör det på egen risk.

Vem skulle straffa oss nån muslim eller er Satan och hans profet Mohammad (Må han brinna i helvetet)???
Citera
Medlem
Citat:

Jag kan absolut inte acceptera att de ska ha någon tolkningsföreträde eller att andra ska ta hänsyn till muslimernas syn på sig egen Gudomlighet, och att andra " gör det på egen risk "

Det är så här religionskrig startar. Å islam är snabba på att säga att de är en fredlig religion.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja visst är det så. Gud är den man som individ får möta. Om man nu tror på Gud.
Men jag anser inte att en människa har det ansvaret eller övertaget på en annan människa att på något sätt ens tvinga någon att tro eller se upp till Gud.
Kränker någon bilden av Gud eller Jesus eller Muhammed eller vem det nu må vara så är det individen som får stå till svars inför gud sedan. En vanlig människa kan inte påta sig rollen som en pöbel för den sakens skull.
Då får självklart mördaren möta gud så att säga.
Alla har sin fria vilja och tror man nu då på Gud som även jag gör så tror jag att individen får möta Gud sedan och att det är Gud som har den slutgiltiga domen så att säga.
OCH jag tror inte Gud är en fanatisk varelse som vill bli dyrkad och hyllad enbart för att han finns till så att säga.
Senast redigerad av goran744 2015-03-03 kl. 16:20.
Citera
2015-03-03, 17:24
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
OK, om jag skriver så här: hjärntvättade.

Men jag tror fortfarande att islam är något de får i modersmjölken och att de sätter sig i generna.
Därför blir de kränkta - för att de lär sig att om någon kränker eller svarar emot koranen - dvs deras tro - då är de kränkta. ( du skriver: man behöver inte tänka själv )
"Hjärntvätt" är ett innehållslöst ord...även om islam kommer med "modersmjölken" så sätter den sig inte i generna...tror man det så är man inne i ett fyrkantigt fastlåst tänkande lika oföränderligt som islam...grejen med genetik och genetiska sjukdomar o.s.v. är att en lång rad av vitamin- och mineralbristsjukdomar såväl som psykologiska sjukdomstillstånd av många tros vara "genetiska" på nå't sätt och därför vara obotliga...endast medicin och livslånga läkarbesök kan enligt den tron hålla symptomen i schack...tror man...när det i själva verket kan vara konstanta vitamin- och mineralbristtillstånd eller kvicksilverläckande amalgamplomber eller dysfunktionella familjemönster som är orsaken...att skylla allt som man själv inte begriper på "generna" är den nya sekulära tidens "scapegoat"...den nya sekulära tidens tro utövas i "medicinkyrkan" där läkaren i vit rock med stetoskop runt halsen är gud...

Ska du snacka gener får det nog vara i form av "Epigenetiska faktorer" i så fall, för de kan IMO sättas dit och hakas av p.g.a. ett varierande antal orsaker, t.ex. koranläsning...
Citera
2015-03-03, 17:26
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Svaret till den fetstilade kursiva undringen, är egentligen den enda beskrivning av islam som behövs

Instämmer...
Citera
2015-03-03, 19:02
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst verkar islam bedräglig enkel ... PÅ YTAN. Men koran-exegesis och -apologetik slår även bibel-motsvarigheterna med flera hästlängder vad angår krånglig demagogi.
För de som försöker begripa sig på missförstånden har ju den mentala labyrinten ingen utväg inom det arabiska språket, nej... islam är väl ENKELT på så sätt att om en liknelse till religion görs med ett innanhav med en frusen vattenyta, så har de tre abrahamitiska religionerna det gemensamt att de tror på EN gud (ett hav)...som tre innanhav med varsin frusen vattenyta på vilken man kan gå...borrar man hål på isen och tittar/hoppar ner så finns både vatten och ett rikt marint liv och en mångfärgad botten i de båda innanhaven Kristendom och Judendom, där Judendomens botten ligger djupare ner än Kristendomens botten, medan under islams isyta finner den sökande en ganska grund, men euxinisk vattenmassa...ungefär som Svarta havet (eller i viss mån Östersjön och en och annan tröskelfjord)...dåligt med marint liv, och en fullkomligt död botten utan sikt...de som dyker ner där famlar omkring i ett syrefritt mörker bland djinner och andra vidskepligheter, IMO, och anmärker någon betraktare att det inte finns nå't liv därnere, så hävdar muslimen motsatsen och framhärdar att han minsann simmer i det bästa och största havet...

ENKELHETEN består IMO i att muslimerna nästan bottnar i sitt hav, eftersom det är så grunt att de kan ha näsan över vattenytan fast de står på bottnen, medan Kristendomens och Judendomens hav tvingar de troende att dyka ner i vattnet för att "nå till bottnen" s.a.s.... men märk väl...detta är bara en mental intellektuell ALLEGORI eller LIKNELSE...ett bildspråk och ingen faktisk tro jag själv har...
Citera
2015-03-03, 20:54
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Påstår inte att Islam är felfri men det jag vet är att rättrogna muslimer väljer döden framför att Islam ska vanäras. En muslim ska respekteras och behandlas med vördnad. Vem som helst kan kritisera och ifrågasätta Islam eller handlingar som begås av muslimer men aldrig håna och/eller kränka utan att frukta för sitt liv.
Är inte det ganska sorgligt att man inte ens kan skratta åt en religion vars profet hade sex med ett barn, utan att riskera att få en favorit i repris av 9/11, riktad mot sig själv?
Citera
2015-03-03, 20:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Islam är en ära för muslimen och muslimen ska vara en ära för Islam, det går hand i hand. Den dagen Islam kan hånas utan represalier så förlorar muslimen sin heder.

Visst, så ser det ut i den slutna, pådyvlande islam-bubblan. Men den behövar vi andra ju inte acceptera passivt; tvärtom finns det all anledning till att motsätta sig denna bubblas invasiva karaktär.

Citat:
Ta exemplet med den svenska kvinnan; Vem som helst kan komma undan med att våldta en svensk kvinna. Om svensken hade haft heder hade den som våldtagit en svensk kvinna fått huvudet avskuret och kanske hela sin familj utkastad, säg mig vem hade då ens haft tanken att ens vidröra den svenska kvinnan?

Heder är alltså en primitiv öga-för-öga etik? Skall vi verkligen återgå till bronsålders-kulturen.

Citat:
Sen finns det självklart olika nivåer, mig veterligen skulle ingen bli dödshotad för att kalla en muslim för ful eller att måla en neutral bild av Profeten Muhammed. Finns otaliga neutrala målningar av Muhammed.

"No true scotsman"?
Citera
2015-03-03, 21:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
hur många muslimska kvinnor våldtas i Sverige?

Har du nån säkerställd och RELEVANT statistik själv?
Citera
2015-03-03, 21:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ja, det är ju islams självutnämnde elitism i ett nötskal. Tydligare kan det inte sägas.
Citera
2015-03-03, 21:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
"Hjärntvätt" är ett innehållslöst ord...

Inte alls. "Hjärntvätt" är ett för länge sen observerat och erkänd psykologisk fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in