2015-03-02, 21:32
Medlem
B-Dawks avatar
Tråden är tillför att diskutera SHL, inte varandra.

Skärpning!

/Mod
Citera
2015-03-02, 21:38
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tycker alltid han har gett ett sympatiskt och trevligt intryck i tv. Men oftast samma klyschor ja.

Han har flera goda kvaliteér, faktiskt, många spelare som tagit ett extra kliv under honom, typ Ryno, Hersley, Hultström, Gartner mm.

Kändes dock som att han tappat gnistan efter två otroligt framgångsrika säsonger. Borde nog ha bytts ut efter dom första sju matcherna, värdelös matchcoach som vägrar ändra i kedjorna eller bänka spelare som lirar dåligt. Matchar spelar precis lika mycket oavsett form och prestation.

Gör sig nog bättre som assisterande, där någon annan har huvudansvaret.

Jag säger inte att han är en usel tränare, bara otroligt tråkig att se och trötta kommentarer efter matcherna.
Dock verkade han inse det vid slutet då han kritiserade sina egna spelare vid någon match.
Han tyckte det var för få som bidrog till laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Nejnej det där är Tommy "Bagdad-Bob" Jonsson du tänker på

Tommy var inte så skarp han heller, men den största nackdelen med Tommy var att han inte insåg vad som fungerade och vad som inte fungerade.

Anders Forsberg och Andreas Appelgren spelar i en egen liga.
Citera
2015-03-02, 22:05
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Gött att slippa PW nästa säsong. Blir det Malmö för hans del tro?

Det eller Karlskrona kanske?

Jag håller med dig om att det är skönt att PW försvinner. Han är alldeles för ojämn och har stannat totalt i utvecklingen. Byter man honom mot tex Lars Haugen så är det ju ett enormt lyft.
Citera
2015-03-02, 22:32
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det eller Karlskrona kanske?

Jag håller med dig om att det är skönt att PW försvinner. Han är alldeles för ojämn och har stannat totalt i utvecklingen. Byter man honom mot tex Lars Haugen så är det ju ett enormt lyft.
Jag tycker det är märkligt på något vis. Förra året tyckte jag att han presterade bra dom matcherna han spelade mot mitt lag samt ett par matcher utöver dom. Han kom dessutom 3:a i målvaktsligan., dock säger det inte allt då även försvarsspelet osv väger in där. Han har ju gjort det bra som andramålvakt bakom Torpet och Salak också. Förstår inte riktigt raset.
Citera
2015-03-02, 22:40
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Jag tror på en Skeå läggmatch imorrn, vi vill att växjö ska ta andraplatsen, har haft enormt svårt för detta lag, så dom vore bäst att undvika så långt det går.
Inte så att ni har spelat bättre mot Frölunda.
Citera
2015-03-02, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Inte så att ni har spelat bättre mot Frölunda.
Har egentligen inte alla lag som ligger på rätt sidan strecket skopat ut dem riktigt ordentligt? HV71, Frölunda och Växjö har väl i princip förnedrat dem totalt i varje match.

Nu bryr jag mig inte så mycket om andra lag än mitt eget men visst har väl Örebro och Linköping oxå pissat ned dem ganska så brutalt?

Är väl mest bottenlagen Skaikarna har rått på denna säsong?
Citera
2015-03-02, 23:50
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Har egentligen inte alla lag som ligger på rätt sidan strecket skopat ut dem riktigt ordentligt? HV71, Frölunda och Växjö har väl i princip förnedrat dem totalt i varje match.

Nu bryr jag mig inte så mycket om andra lag än mitt eget men visst har väl Örebro och Linköping oxå pissat ned dem ganska så brutalt?

Är väl mest bottenlagen Skaikarna har rått på denna säsong?

Mot Frölunda så har Frölunda lyckats ta en poäng mer än Skeå, mot Linköping så är det tre segrar av fem för Skeå, mot Örebro så är det tre torsk och två segrar, mot Växjö så är det två-två i matcher.
Så Skeå har egentligen spelat väldigt jämnt med alla topplagen utom HV, det har inte så stor betydelse ändå eftersom HV kommer ryka i kvarten så vi behöver inte mötas igen förrän nästa säsong.
Citera
2015-03-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Jag tycker det är märkligt på något vis. Förra året tyckte jag att han presterade bra dom matcherna han spelade mot mitt lag samt ett par matcher utöver dom. Han kom dessutom 3:a i målvaktsligan., dock säger det inte allt då även försvarsspelet osv väger in där. Han har ju gjort det bra som andramålvakt bakom Torpet och Salak också. Förstår inte riktigt raset.

Raset!!!???
PW har aldrig varit bättre än så här.
Förstår inte att han ens fick vara kvar denna säsong.
Citera
2015-03-02, 23:55
Bannlyst
Citat:
Mot Frölunda så har Frölunda lyckats ta en poäng mer än Skeå, mot Linköping så är det tre segrar av fem för Skeå, mot Örebro så är det tre torsk och två segrar, mot Växjö så är det två-två i matcher.
Så Skeå har egentligen spelat väldigt jämnt med alla topplagen utom HV, det har inte så stor betydelse ändå eftersom HV kommer ryka i kvarten så vi behöver inte mötas igen förrän nästa säsong.
Varför skulle HV71 åka i kvarten tror du?

Hur som av den statistik du själv redogör för så ser det inte ljust ut för Skaik, troligen inte längre än semi
Citera
2015-03-03, 00:00
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Raset!!!???
PW har aldrig varit bättre än så här.
Förstår inte att han ens fick vara kvar denna säsong.
Du menar alltså att anledningen till att han kom 3:a i räddnings% förra säsongen var tack vare försvaret eller?
Citera
2015-03-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Du menar alltså att anledningen till att han kom 3:a i räddnings% förra säsongen var tack vare försvaret eller?

Ja.
Eller dåliga målvaker i övriga SHL lag.
Citera
2015-03-03, 00:17
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Är det inte 2poäng? Men matcherna som SAIK har vunnit över Frölunda, så är det fortfarande Frölunda som har haft spelet, men varit ineffektiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in