2015-03-02, 17:40
Bannlyst
Gött att slippa PW nästa säsong. Blir det Malmö för hans del tro?

Lite trist att det är så odramatiskt under de avslutande omgångarna förresten. Såg ju ut att bli krig kring alla strecken där ett tag. Nu är det väl i princip bara kampen om vilka lag som slutar på placeringarna 2-6 som är intressant.
Citera
2015-03-02, 18:25
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Gött att slippa PW nästa säsong. Blir det Malmö för hans del tro?

Lite trist att det är så odramatiskt under de avslutande omgångarna förresten. Såg ju ut att bli krig kring alla strecken där ett tag. Nu är det väl i princip bara kampen om vilka lag som slutar på placeringarna 2-6 som är intressant.

Mja, och placeringar kring play-in.
Citera
2015-03-02, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Mja, och placeringar kring play-in.

Jo sant de. Djurgården och Brynäs kan ju eventuellt byta plats när lagen möts imorn. Den matchen blir extra intressant ur Färjestadssynvinkel. Tror jag ser den imorn Vi har förvisso en liten möjlighet att ta ikapp HV och Örebro, men det känns inte särskilt troligt.
Citera
2015-03-02, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
kom igen nu skogsrök, du kan ju inte fara med osanningar. Skellefteå har ju vunnit EN match mot HV71
Visste att det skulle komma. Skaik har inte vunnit en match under ordinarie tid. Det som kommer i förlängning är lotteri.
Citera
2015-03-02, 19:15
Medlem
Displaceds avatar
http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1667525

Vilken jävla nöt Garpen är.

http://www.gd.se/ishockey/shl/bulans-brynas-sprider-skrack-ingen-vill-mota-dem

Citat:
– Topp fyra är helt klart möjligt, säger Edström.
Rätt stor tvek på den, va.
Citera
2015-03-02, 19:31
Medlem
.-.-.s avatar
Jag tror på en Skeå läggmatch imorrn, vi vill att växjö ska ta andraplatsen, har haft enormt svårt för detta lag, så dom vore bäst att undvika så långt det går.
Citera
2015-03-02, 19:50
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Jag tror på en Skeå läggmatch imorrn, vi vill att växjö ska ta andraplatsen, har haft enormt svårt för detta lag, så dom vore bäst att undvika så långt det går.

Är du talesman för Skellefteå? Eller är det som vanligt, en massa svammel.
Citera
2015-03-02, 19:52
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Appelgren på g till MODO enl. DT.

http://www.dt.se/ishockey/shl/appelgren-tar-over-tranarjobbet-i-modo#Ishockey

Hoppas han får ett SHL jobb.

Såg också det, lider med alla Modo-fans.
Jag hade hoppats att han skulle pyssla med div3 hockey så man slapp se karln mer i tv.

Det spelade ingen roll hur många matcher i rad Leksand förlorade med och hur många mål man släppte in, det var alltid samma visa "jag tyckte vi gjorde en bra match, vi borde ha haft några fler mål".
Citera
2015-03-02, 20:00
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag hade hoppats att han skulle pyssla med div3 hockey så man slapp se karln mer i tv.

Det spelade ingen roll hur många matcher i rad Leksand förlorade med och hur många mål man släppte in, det var alltid samma visa "jag tyckte vi gjorde en bra match, vi borde ha haft några fler mål".
Tycker alltid han har gett ett sympatiskt och trevligt intryck i tv. Men oftast samma klyschor ja.

Han har flera goda kvaliteér, faktiskt, många spelare som tagit ett extra kliv under honom, typ Ryno, Hersley, Hultström, Gartner mm.

Kändes dock som att han tappat gnistan efter två otroligt framgångsrika säsonger. Borde nog ha bytts ut efter dom första sju matcherna, värdelös matchcoach som vägrar ändra i kedjorna eller bänka spelare som lirar dåligt. Matchar spelar precis lika mycket oavsett form och prestation.

Gör sig nog bättre som assisterande, där någon annan har huvudansvaret.
Citera
2015-03-02, 20:02
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Är du talesman för Skellefteå? Eller är det som vanligt, en massa svammel.

Jag är Saida den andre, ser in i framtiden.
Fast jag tror inte Skeå behöver lägga sig medvetet nu dom har redan noll motivation och många spelare borta som vilar upp sig för slutspelet så det finns ingen som kommer gå för fullt imorrn.
Citera
2015-03-02, 20:05
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1667525

Vilken jävla nöt Garpen är.

http://www.gd.se/ishockey/shl/bulans-brynas-sprider-skrack-ingen-vill-mota-dem

Rätt stor tvek på den, va.

Brynäs har ju allt att vinna, så varför inte?

Vad tycker ni brynäsare och även djurgårdare om play-in när ni själva är på den positionen? Om ni var negativa till det förra året, hur ser ni på det nu när ni själva ligger där?
Citera
2015-03-02, 20:09
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak

Nejnej det där är Tommy "Bagdad-Bob" Jonsson du tänker på

Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Brynäs har ju allt att vinna, så varför inte?

Vad tycker ni brynäsare och även djurgårdare om play-in när ni själva är på den positionen? Om ni var negativa till det förra året, hur ser ni på det nu när ni själva ligger där?
Var likgiltig till play-in när det infördes och känner väl likadant nu. Det är dock bra på det sättet att dessa sista omgång faktiskt spelar någon roll för både Brynäs och Djurgårdens del. Utan play-in-platser hade ju de sista fem omgångarna i praktiken varit helt onödiga för i alla fall Brynäs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in