2015-03-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Vilka lag tror ni går vidare från Play-in?

Jag gissar på Färjestad och Luleå (om dagens tabellplaceringar behålls två matcher till, dvs).

Tror Luleå kommer få det svårt mot Djurgården, kommer nog gå till 3 matcher men svårt att säga! Hoppas ju självklart på Dif Hur som helst så kommer det troligen att bli otroligt roliga och känslofyllda matcher att se, mycket kommer ske!

Sen tar sig nog Färjestad sig vidare ganska enkelt!
Citera
2015-03-02, 12:05
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Tror Luleå kommer få det svårt mot Djurgården, kommer nog gå till 3 matcher men svårt att säga! Hoppas ju självklart på Dif Hur som helst så kommer det troligen att bli otroligt roliga och känslofyllda matcher att se, mycket kommer ske!

Sen tar sig nog Färjestad sig vidare ganska enkelt!
Jag tror som dig! Färjestad har ju mer eller mindre alltid varit svåra för Brynäs och det lär dom bli även denna gång.
Luleå-Djurgården kommer bli en tuff och grinig matchserie som jag tror går till 3 matcher. Matcherna kommer säkert få oss att minnas om den senaste slutspelsserien lagen emellan, vilket jag inte tackar nej till!
Citera
2015-03-02, 12:30
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Vilka lag tror ni går vidare från Play-in?

Jag gissar på Färjestad och Luleå (om dagens tabellplaceringar behålls två matcher till, dvs).

Ja, det låter rimligt. Nu är det dock bäst av 3 så det kan egentligen gå lite hur som. I en serie bäst av 7 hade det blivit dessa lag i alla fall. Både Brynäs och DIF är nog bara glada över att slippa kvalet.
Citera
2015-03-02, 12:39
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:

Kommentar: Man kan ju inte para tippa på statistik och papper, hjärtat måste ju få säga sitt också.
Ja vad ska man säga? Växjö har jag på rätt plats i dagsläget, Färjestad är nära och HV71 kan hamna rätt också. Resten var ganska käpprätt åt helvete.

"...tror inte vi blir ett bottenlag i år igen." Jo just det.
Citera
2015-03-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Ja, det låter rimligt. Nu är det dock bäst av 3 så det kan egentligen gå lite hur som. I en serie bäst av 7 hade det blivit dessa lag i alla fall. Både Brynäs och DIF är nog bara glada över att slippa kvalet.

Håller med, bäst av 3 visar ju inte tydligt vilket lag som är bäst OM det ena laget inte dominerar totalt... En bäst av 7 hade ju knappast Brynäs eller Dif vunnit! Iaf va jag tror
Pressen är ju på Fbk och Luleå, hoppas att Dif kan utnyttja det!
Problemet kvarstår ju dock att Dif hade 11 spelare borta senaste matchen, förhoppningsvis så sparar dem då det finns en del skavanker!
Citera
2015-03-02, 13:50
Medlem
tcfmogs avatar
Han som "hotade" Wesslaus barn döms till dagsböter. Känns lite löjligt.
Citera
2015-03-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Var detta den där twitter-killen?
Citera
2015-03-02, 14:40
Avslutad
Citat:

Fast att hota någons barn på nätet skall självklart ge ett kännbart straff, trodde faktiskt att han skulle få mer än dagsböter.
Citera
2015-03-02, 14:46
Medlem
Embas avatar
Citat:

Mja. Borde fått fängelse.
Citera
2015-03-02, 14:47
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Var detta den där twitter-killen?

Yup

Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Fast att hota någons barn på nätet skall självklart ge ett kännbart straff, trodde faktiskt att han skulle få mer än dagsböter.
Att hota någon ska givetvis ge ett kännbart straff, att ventilera lite frustration på internet ska inte ge något straff alls.
Senast redigerad av tcfmog 2015-03-02 kl. 15:04.
Citera
2015-03-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fan ylar du om? De har fått pröva HV71 fyra matcher och inte vunnit en endast.

De verkar snarast som att lappjävlarna är motiverade att ta poäng mot bottenlagen, medan HV71, Röflunda, Linköping istället för att spela ihjäl sig mot botten ägnar sig åt träning.

Så fort Skaik får möta lite kvalitet så har de fallit samman under hela säsongen.

kom igen nu skogsrök, du kan ju inte fara med osanningar. Skellefteå har ju vunnit EN match mot HV71
Citera
2015-03-02, 17:38
Medlem
m4tt145s avatar
Appelgren på g till MODO enl. DT.

http://www.dt.se/ishockey/shl/appelgren-tar-over-tranarjobbet-i-modo#Ishockey

Hoppas han får ett SHL jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto