Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ja det vore katastrofalt om en så kallade dum person fick inträde i detta rum med denna knapp men jag är hundra procent säker att obehöriga ej har inträde i detta rum så att säga.
Ptja, säg inte det. Vi hade ju ändå en viss George w buske vid makten i 8 år

Fast han var ju tack och lov inte sååå dum att han bara tryckte på knappen utan vidare. Men jag är dock rädd att en sådan människa skulle vara mer benägen att göra det i fler situationer än t.ex. en klok människa som Obama.
Citat:
Mycket bra med intelligens vilket jag anser att de flesta människor innehar mer eller mindre.
Bra då är vi överens
Citat:
Att vara en människa är bara det en form av intelligens.
Nja, inte helt och hållet. Intelligens är i och för sig lite vagt begrepp, det finns olika sorters intelligens. En del är bra på språk, andra är bra på matematik och en tredje är bra på allt. Intelligens är i huvudsak en process där problem löses. En levande människa i ett vegetativt tillstånd saknar intelligens.
Citat:
Logiskt sett tycker jag det är mycket konstigt med Adam och Eva för då skulle vi alla mer eller mindre vara syskon.
Att vi "mer eller mindre alla är syskon" kommer vi inte undan även med evolution. Inavel har varit en del av evolutionen (generellt en dålig del där "farliga" gener förstärks i avkomman, delvis därför det är tabu och förbjudet att para sig med syskon).
Citat:
Jag personligen lägger ingen större vikt vid det partiet i Bibeln. Jag tror att Gud är energi av någon form. Självaste ur-energin så att säga.
Lite luddig definition av gud, men jag gillar som sagt din definition bättre än många kristnas som ser en personlig gud. Du tycks fortfarande lägga en viss vikt i det partiet av bibeln, vilket jag ställer mig väldigt frågande till.
Citat:
För mig är tron mer inriktad på den individuella utvecklingen och tror mig jag är inte ens i närheten av den så att säga religiösa personen man anser vara religiös. Inte alls i det facket.
Jag tror. Men är dessutom intresserad av annat och mycket mer än tron.
Fair enough. Om din tro på något sätt hjälper din personliga utveckling och inte sprider osanningar såsom adam och eva mest sannolikt är så har jag inga problem med det. Väl mött