2015-02-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
. Vad ska vi tro?

Du ska tro på dig själv
Citera
2015-02-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vi kan tro att visdom och god vilja kommer från oss själva! Vi behöver inte blanda in övernaturliga ting.
sant du har rätt.
Citera
2015-02-28, 13:17
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Förstår inte vad du menar.
Du får gärna förtydliga dig om du orkar.
Små detaljer i hur du presenterar din livsupplevelse.
Något jag inte kan förbise vare sig jag vill eller inte. Du svarar emellanåt "rätt" på frågor jag ställer osv..
Citera
2015-02-28, 13:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
Varför bryr du dig så mycket om att man ska bevisa Guds existens för? Gud kan ej bevisas. Du får svar när du dör.

Min motivation är ett livslångt och brinnande intresse för existentiella frågor i ett mycket brett perspektiv.

Vilket iofs inte har så stor relevans för trådämnet.
Citera
2015-02-28, 13:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du är inte troende.

Citat:
Gud känner de sina.............

Nu fabulerar du ... igen.
Citera
2015-02-28, 13:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det faktum att vi inte vet något om vissa saker - och därför inte kan uttala oss om dem enligt Wittgenstein - betyder dock inte att de inte kan existera, bara att vår kunskap har luckor.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Om du hävdar Gud som ett reellt objekt, var vänlig och bevisa det innan du använder Gud som ett reellt objekt i din argumentation, tack.

Regulus hoppas förmodentligen att ingen bemärkar h*ns frikostiga användande av ad hoc-inslag.
Citera
2015-02-28, 14:02
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vi kan tro att visdom och god vilja kommer från oss själva! Vi behöver inte blanda in övernaturliga ting.
Kan jag fullkomligt hålla med dig om Kiss.
Citera
2015-02-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kan jag fullkomligt hålla med dig om Kiss.

sa hon som tror på Gud och Jesus. Dags att sluta tro !

Citat:

Citera
2015-02-28, 14:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
sa hon som tror på Gud och Jesus. Dags att sluta tro !
Ja kan du tänka dig. Men det är klart har man inte alla hemma så uppfattar man inte sådant.
Citera
2015-02-28, 14:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Äntligen ett erkännande av mina sanna kvaliteter.

Men nu är kverulanteri inte av samma slag som fabulerande. Jag kan kanalisera kverulerandet till kritik. Du ljugar bara som en häst travar.
Håll dig till tråden.
Citera
2015-02-28, 14:48
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Du ska tro på dig själv

Citat:
Innerst inom mig vill jag gärna tro att jag har en vän men om jag inte kan få dela denna upplevelse med någon annan utan bara utsätts för misstankar från en oförstående omgivning som också undrar varifrån kraften kommer så lär jag snart bli ensam och isolerad. Faktum är att de bästa ide'er man får som uppfinnare exv. är de som inte går att härleda från något inlärt eller rent förnuftigt. Lösningarna kommer på ett oförklarligt sätt just när man behöver dem.
Citera
2015-02-28, 14:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Innerst inom mig vill jag gärna tro att jag har en vän men om jag inte kan få dela denna upplevelse med någon annan utan bara utsätts för misstankar från en oförstående omgivning som också undrar varifrån kraften kommer så lär jag snart bli ensam och isolerad. Faktum är att de bästa ide'er man får som uppfinnare exv. är de som inte går att härleda från något inlärt eller rent förnuftigt. Lösningarna kommer på ett oförklarligt sätt just när man behöver dem.

I dom vetenskapliga och/eller logisk-rationella världsbilder (med tillhörande metodologier) kallas detta för "arbets-hypoteser" och har status som så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in