2015-02-28, 11:15
Medlem
Svithjods avatar
För i helvete, LIF måste få¨ordning på målskyttet om vi ska fixa kvalet, vi pressar Djurgårdsfittorna men men får inte in pucken.

Sparka den där äckliga Värmlänningen till VD.
Citera
2015-02-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag ställer mig väldigt frågande till en situation i matchen Växjö-Luleå idag.

#17 i Växjö, Alexander Johansson, håller fast en Luleåspelare vid sargen när Luleå spelar powerplay, domare Morgan Johansson ser detta och sträcker upp handen i luften. Luleå fortsätter sitt powerplay och det slutar med att det blir gruff framför Växjös mål, vilket renderar i fem utvisningar. Det konstiga? Alexander Johansson blir inte utvisad och spelaren som blev fasthållen, Kristian Näkyvä, blir istället utvisad för "Holding the stick", detta trots att Luleås powerplay fått fortgå efter att Morgan Johansson valt att ta en utvisning i den situationen, så från början är det ju uppenbart att utvisningen är på Alexander Johansson och inte på Kristian Näkyvä.

Jag har då aldrig varit med om något liknande, vad hade hänt om Luleå gjort mål under denna sekvens? Väldigt dåligt agerande av domarna. Det liknar lite en annan situation som samma domare var inblandad i för några år sedan.

Väldigt konstig situation, Johansson håller Näkyvä som kastar bort Johanssons klubba i samma situation. Det enda rätta där hade ju vart att ta ut bägge, om man nu väljer att plocka någon där överhuvudtaget. Mycket konstig situation.
Citera
2015-02-28, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
För i helvete, LIF måste få¨ordning på målskyttet om vi ska fixa kvalet, vi pressar Djurgårdsfittorna men men får inte in pucken.

Håller med, fattar inte ens vad han gör i föreningen.
Citera
2015-02-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Har Kjell Kruse börjat spela hockey?

Färjestad kommer troligen att bryta kontraktet med Lalonde. I och med det så kommer han,Byström,Kyllington och Grundel att försvinna. Inte heller säkert att Färjestad kommer att ha Jensen kvar.

I dag har man bara klart med Tollefsen och Gunnarsson. Och Arell muntligt.
Citera
2015-02-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20390274.ab

Zaar erkänner i stort sett att han filmat, han kände en kontakt med en klubba och la sig ner, idag kommer Zaars telefon att ringa.
Lule är kända som filmarlaget nr1, en plats som har övertagits från LHC, luleå vet att dom kan aldrig vinna nåt genom att köra ärligt spel dom är för dåliga för det och tar då till fusk istället för att utöka sina chanser att komma nån vart.
Du har ett väldigt tråkigt liv va?
Citera
2015-02-28, 11:48
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad kommer troligen att bryta kontraktet med Lalonde.
Har han varit dålig?
Citera
2015-02-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Har han varit dålig?

Lalonde var tänkt som offensiv back och ta över rollen som Nygren hade. Och resultatet blev inte som det var tänkt. Och sedan tog man in Salmela i den rollen. Och Färjestad har samtalat med Salmela om en forsättning,men finnen vill avvakta.

Lalonde har ett 2 år kontrakt där båda parter kan säga upp det sista året innan den 15 mars. Även Jensen har ett liknande kontrakt där man kan säga upp det. Men det är i från det att säsongen är färdigspelad.

Kyllington grinade i Färjestad och krävde att få bli utlånad till AIK. Detta slutade i att han hamnade i Färjestads J 20 lag

"Oliver Kylington är sedan några veckor tillbaka i Karlstad. När han återvände sades det att det var hans beslut, men enbart så verkar inte vara fallet.

– Det är tufft att få beskedet att man inte får vara kvar, som nu i AIK dit han valt att gå till. Det är alltid ett nederlag, säger Leif Carlsson."

"FBK har inte gjort någon hemlighet i att de inte gillade storlöftets val att lånas ut i höstas.

– Oliver har haft väldigt många klubbar i sin ganska korta karriär. Någonstans måste han hitta tryggheten och det får han göra nu i vårt J20-lag där han får spela den positiva hockey han vill."

http://www.vf.se/sport/ishockey/supertalangen-i-kylan-%E2%80%93-inte-aktuell-laget
Citera
2015-02-28, 12:06
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Har Kjell Kruse börjat spela hockey?

Färjestad kommer troligen att bryta kontraktet med Lalonde. I och med det så kommer han,Byström,Kyllington och Grundel att försvinna. Inte heller säkert att Färjestad kommer att ha Jensen kvar.

Kjell Kruse har bara spelat bandy om jag inte missminner mig.
Citera
2015-02-28, 12:13
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Har han varit dålig?

Japp. Inte gjort det han förväntades göra offensivt och absolut inte varit någon stabil pjäs bakåt. Många felpass i egen zon, dåliga rensningar och allmänt dålig positionering. Inga bra egenskaper för en back.
Citera
2015-02-28, 12:17
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag ställer mig väldigt frågande till en situation i matchen Växjö-Luleå idag.

#17 i Växjö, Alexander Johansson, håller fast en Luleåspelare vid sargen när Luleå spelar powerplay, domare Morgan Johansson ser detta och sträcker upp handen i luften. Luleå fortsätter sitt powerplay och det slutar med att det blir gruff framför Växjös mål, vilket renderar i fem utvisningar. Det konstiga? Alexander Johansson blir inte utvisad och spelaren som blev fasthållen, Kristian Näkyvä, blir istället utvisad för "Holding the stick", detta trots att Luleås powerplay fått fortgå efter att Morgan Johansson valt att ta en utvisning i den situationen, så från början är det ju uppenbart att utvisningen är på Alexander Johansson och inte på Kristian Näkyvä.

Jag har då aldrig varit med om något liknande, vad hade hänt om Luleå gjort mål under denna sekvens? Väldigt dåligt agerande av domarna. Det liknar lite en annan situation som samma domare var inblandad i för några år sedan.

Håller med dig om situationen. Bedrövligt att superdomarduon Molgan och Tigern får döma SHL matcher ihop. Som Växjö-supporter var det bara att tacka och ta emot efter den situationen.
Dessa domare vill märkas så mycket som möjligt och höjer ofta armen innan de bestämt sig vad som hänt och vem som ska ut. I detta fallet är det uppenbart att han ändrar sig efter gurglet och väljer att ta ut Luleåspelaren istället för Alex. Jag antar att det var en ren kompensation för den missade diving-utvisnigen på Zaar som föranledde Luleås PP.
Ni får se det som att Näkyvä fick sitta av Zaars tvåa.
Citera
2015-02-28, 12:22
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Säsongens backbesättning har varit usel och en stor besvikelse. Så jag ser bara positivt att byta ut de flesta.

Lalonde har inte varit tillräckligt bra, Jensen är urkass, Byström har inte utvecklats, Kylington behöver kyla ner sig lite och Grundel blandar och ger.

OKT blir bättre om han får mindre ansvar bland backarna. Nu försöker han överspela så in i helskotta många situationer. Gunnarsson har spelat upp sig lite men är fortfarande en besvikelse. Arell är ingen jag gillar och kan på sin höjd passa som sjunde back.

Förhoppningsvis är Nygrens kontrakt redan påkritat och klart. Då får vi in en offensiv kraft med hjärta för laget. Salmela får gärna stanna men det ser jag som väldigt otroligt att han skulle göra.
Citera
2015-02-28, 12:30
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sex poäng upp, nio poäng att spela om och 24 plusmål att ta in, du är optimist?

Självklart!

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Vi har alltid haft svårt för Luleå borta och jag tror inte vi kommer lyckas speciellt bra ikväll heller. Enda chansen är om Wesslau är sådär äckligt omöjlig som han var mot Brynäs sist. Kämpa HV!

Laine och Teden ser allt piggare ut. Wesslau har börjat spela bra och Andreas Johansson osar vinnarmentalitet! Det här blir bra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in