Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-02-28, 01:07
Medlem
Hejsan! På sista tiden så har datorn varit jättekonstig.

Jag har en Acer Aspire 5740.

- Mediafiler går bara att öppna med VLC-Player, testar jag med andra så kraschar mediaspelaren.

- Bilder kan endast öppnas med ett konstigt program jag aldrig använt innan, och dubbelklickar jag på bilden så händer ingenting

-Spel som jag laddar ner fungerar inte, kraschar eller startar inte alls.

-När jag klickar på Steam så startar det inte.

-När jag går in på system för att kolla prestanda och liknande så kraschar det.

Jag tror att det kanske kan vara efter att jag installerade nya drivrutiner men har faktiskt ingen aning, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig kanske? mvh
Citera
2015-02-28, 01:12
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarthWalker

- Mediafiler går bara att öppna med VLC-Player, testar jag med andra så kraschar mediaspelaren.

- Bilder kan endast öppnas med ett konstigt program jag aldrig använt innan, och dubbelklickar jag på bilden så händer ingenting

Jag tror att det kanske kan vara efter att jag installerade nya drivrutiner men har faktiskt ingen aning, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig kanske? mvh

Har du möjlighet att formatera? Oftast snabbaste lösningen på såna här problem.
Citera
2015-02-28, 01:12
Bannlyst
Hej!

Jag har en Chromebook som har ingen hårddisk och kan bara ladda ner bilder och musik. ALLTING går via internet då den livnäras sig på det. Ibland kan datorn bli f"#¤&## up och laggar hela tiden och man kan inte göra ett dugg på den. Brukar då rensa datorn helt och sedan starta om den och sen fungerar den precis som det ska. Hoppas det funkar på din
Citera
2015-02-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Har du möjlighet att formatera? Oftast snabbaste lösningen på såna här problem.

Den grejen man sätter in cd-skivor i är sönder, finns det något annat sätt? Är verkligen lack på detta nu, jag vill bara spela som vanligt igen! mvh
Citera
2015-02-28, 03:07
Medlem
BukLau9s avatar
Citat:
Den grejen man sätter in cd-skivor i är sönder, finns det något annat sätt? Är verkligen lack på detta nu, jag vill bara spela som vanligt igen! mvh

Yes, ladda ner ett OS, ladda sedan ner ISO to USB. På detta sätt så kan du installera ditt nya OS via en USB sticka, lycka till.

OS = Operativsystem
Citera
2015-02-28, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BukLau9
Yes, ladda ner ett OS, ladda sedan ner ISO to USB. På detta sätt så kan du installera ditt nya OS via en USB sticka, lycka till.

OS = Operativsystem

Vad menar du med ISO?

Och vilket operativsystem föredrar du ifall jag ska använda datorn till att kolla film och lira datorspel? mvh
Citera
2015-02-28, 03:32
Medlem
BukLau9s avatar
ISO är fil namnet, du laddar ner en ISO fil (Operativsystemet) sedan så använder du programmet ISO to USB som gör att du kan boota upp (F11) datorn med USB stickan.

1. Hitta ett OS, t.ex. Windows 7
2. Ladda ner ISO to USB
3. Använd ISO to USB programmet (Välj den nerladdade operativsystems filen och klicka "start")
4. Boota upp datorn med USB stickan insatt (F11)
Citera
2015-02-28, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BukLau9
ISO är fil namnet, du laddar ner en ISO fil (Operativsystemet) sedan så använder du programmet ISO to USB som gör att du kan boota upp (F11) datorn med USB stickan.

1. Hitta ett OS, t.ex. Windows 7
2. Ladda ner ISO to USB
3. Använd ISO to USB programmet (Välj den nerladdade operativsystems filen och klicka "start")
4. Boota upp datorn med USB stickan insatt (F11)

Menar du ISO filen som man använder till att kunna spela nerladdade spel? Och lägga den på USB minnet tillsammans med OS?
Citera
2015-02-28, 03:37
Medlem
BukLau9s avatar
Se PM, ladda ner Operativsystemet därifrån sedan så använder du ISO to USB på den nerladdade filen.
Citera
2015-02-28, 06:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Menar du ISO filen som man använder till att kunna spela nerladdade spel? Och lägga den på USB minnet tillsammans med OS?

Bläddrar i slutet och in på tråden så finner du mängsvis med tips -> (FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows
Citera
2015-02-28, 07:09
Medlem
Citat:

Prova med att göra en systemåterställning först, brukar lösa det mesta
Citera
2015-02-28, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Comic4Con
Hej!

Jag har en Chromebook som har ingen hårddisk och kan bara ladda ner bilder och musik. ALLTING går via internet då den livnäras sig på det. Ibland kan datorn bli f"#¤&## up och laggar hela tiden och man kan inte göra ett dugg på den. Brukar då rensa datorn helt och sedan starta om den och sen fungerar den precis som det ska. Hoppas det funkar på din
dator utan hdd det var det roligaste jag hört idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in