2015-02-18, 19:19
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och du kan inte inaktiverar din VPN under tiden?
Då misslyckas anslutningen och nedladdningen mysslyckas
Citera
2015-02-19, 21:19
Medlem
Jag köpte mig en laptop för några veckor sedan, en Asus R513M med Windows 8.
Nu är jag trött på skiten och vill bara ha in Windows 7 på den.
Jag har ändrat i boot-inställningar enligt guider och jag kan välja att boota från mitt USB med W7.
"Error loading operating system" är allt jag får upp

Nån med tips / råd?
Citera
2015-02-19, 21:38
Medlem
ehccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adisen
Jag köpte mig en laptop för några veckor sedan, en Asus R513M med Windows 8.
Nu är jag trött på skiten och vill bara ha in Windows 7 på den.
Jag har ändrat i boot-inställningar enligt guider och jag kan välja att boota från mitt USB med W7.
"Error loading operating system" är allt jag får upp

Nån med tips / råd?
Kolla om du kan ändra hårddisk i boot-inställningarna och ändra till ditt usb-minne där. Behåll boot ordningen som de var först.
Vet du att usb-minnet med Windows 7 fungerar att boota från?
Citera
2015-02-19, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ehcca
Kolla om du kan ändra hårddisk i boot-inställningarna och ändra till ditt usb-minne där. Behåll boot ordningen som de var först.
Vet du att usb-minnet med Windows 7 fungerar att boota från?

+1

Gör som ehcca säger och byt boot order så kommer det att fungera.

USB-stickan bör fungera, processen om du har gjort den i någon av de vanliga programmen är i princip "fool-proof"
Citera
2015-02-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
+1

Gör som ehcca säger och byt boot order så kommer det att fungera.

USB-stickan bör fungera, processen om du har gjort den i någon av de vanliga programmen är i princip "fool-proof"

My bad
Jag som inte hade formaterat stickan rätt.
Tack för hjälpen!
Citera
2015-02-20, 07:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adisen
My bad
Jag som inte hade formaterat stickan rätt.
Tack för hjälpen!

Då var den ej "fool-proof" med andra ord

Skönt att det löste sig.
Citera
2015-02-25, 21:07
Medlem
.Strix0rs avatar
Använda mindre SSD som permanent installationsmedia för windows?

Jag lärde mig precis att man kan ladda ner windows gratis ifrån microsofts hemsida, förutsatt att man har en licensnyckel som ska anges under installationen. Jag har också köpt två SSDn och har tillräckligt för en mindre SSD.

Jag funderar på att köpa en mindre SSD och kopiera över filerna ifrån flashminnet (usb-pinne) som skapades av iso filen med windows och göra en installationsmedia av den lille SSDn. Fungerar det, förutsatt att man väljer den enheten vid bios när man väljer vilken enhet man ska boota från eller måste det till mera?
Citera
2015-02-25, 21:43
Medlem
EckiEckis avatar
Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2015-02-25, 21:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
Jag lärde mig precis att man kan ladda ner windows gratis ifrån microsofts hemsida, förutsatt att man har en licensnyckel som ska anges under installationen. Jag har också köpt två SSDn och har tillräckligt för en mindre SSD.

Jag funderar på att köpa en mindre SSD och kopiera över filerna ifrån flashminnet (usb-pinne) som skapades av iso filen med windows och göra en installationsmedia av den lille SSDn. Fungerar det, förutsatt att man väljer den enheten vid bios när man väljer vilken enhet man ska boota från eller måste det till mera?
Vad skulle du vinna på det menar du? Installera från USB minnet direkt så sparar du det besväret...
Citera
2015-02-26, 11:13
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad skulle du vinna på det menar du? Installera från USB minnet direkt så sparar du det besväret...

Av den enkla anledningen att det är en setup jag skulle vilja ha.
Citera
2015-02-28, 00:22
Medlem
Pontaans avatar
Hjälp mig med operativsystem till min nya dator.

Tja FB. Återigen vänder jag mig åt eran expertis för att förhoppningsvis kunna lösa mitt problem. Jag håller på och bygger en ny dator och det är bara mitt andra bygge så jag är fortfarande lite osäker angående vissa saker.
På den datorn jag sitter på nu kör jag Windows 7 men jag har slarvat bort skivan. Finns det nåt sätt att föra över operativsystemet till nya datorn utan skiva (jag har heller ingen cd/dvd läsare på nya datorn).

Har tänkt att använda samma hårddisk som i gammla datorn. Så jag undrar om man kan låta operativsystemet ligga kvar på hårddisken. Eller om man kan flytta över det till en extern hårddisk. Har nämligen i slutändan tänkt att lägga hela operativet på en SSD. Och jag har ingen aning om hur jag ska göra. Har försökt att googla, men jag hittar ingen relevant information. Skulle uppskatta hjälp.
Känns dumt att lägga runt 1000 spänn på ett nytt Operativsystem om man redan lagt 21k på resten av datorn

Tack på förhand/ Pontaan
Citera
2015-02-28, 00:30
Bannlyst
Det enkla svaret är nej. Varför inte tanka ner operativsystemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in