Citat:
Ok, inte så viktigt då. Men du orkar kanske svara på hur du ställer dig till guden jag beskrev? Du skrev ju:
Varpå jag svarade:
Så... hur ställer du dig till den guden jag beskrev?
Även självmordsbombare vet att vad de dör för är sant, om vi nu ska använda oss av din logik.
Du verkar vara besatt av det här med att stjäla Jesus kropp. Är det anledningen till att du tror? Det är nämligen en av de sämre jag hört.
Jag ser absolut ingen som helst skillnad så beskriv den gärna.
Varpå jag svarade:
Så... hur ställer du dig till den guden jag beskrev?
Även självmordsbombare vet att vad de dör för är sant, om vi nu ska använda oss av din logik.
Du verkar vara besatt av det här med att stjäla Jesus kropp. Är det anledningen till att du tror? Det är nämligen en av de sämre jag hört.
Jag ser absolut ingen som helst skillnad så beskriv den gärna.
Nej, de tror nog högst sannolikt på det de gör och att det är rätt och att de kommer få belöning.
Orsaken till att jag tar upp detta med att stjäla kroppen är för att det då var det som var på tal. Dåtidens politiker och religiösa som inte ville ta Jesus på allvar beskyllde lärjungarna för att göra detta då Jesu kropp verkligen var borta.
Missade helt att du svarade, när du skrev det så tänkte jag inte ens på vad jag frågade. Ber om ursäkt. Men till din fråga. "ponera att en gud begår folkmord, etnisk rensning, djurplågeri och godkänner avrättningar för skitbrott. Är det en gud som någonsin är värd att dyrka? Är det inte mer moraliskt att ta avstånd från en sådan gud?"
Nej, jag tror inte att det är en Gud värd att dyrka eftersom det skulle innebära till att börja med att man gjort en människa till Gud. Exempelvis skulle inte Gud begå folkmord då han som ensam i universum har den enda rätten att ge och ta liv. Jag tror inte att bibelns Gud står för etnisk rensning då det har sin grund i rasism och bibelns Gud håller alla för lika. Gud bryr sig mycket om djuren i bibeln och det du kallar skitbrott tror jag inte är skitbrott. Men jag tror inte heller att vi ska utöva dödsstraff som kristna heller längre då det inte gäller oss utan Israeliterna under detta förbund. De som tror på Jesus Kristus står under ett annat förbund än det som Israeliterna ingick med Gud vid Sinai berg.