2015-02-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sånt existerade redan tidigare och utanför abrahamismen.

Kan du hänvisa till några?
Citera
2015-02-27, 23:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Din stackare. Läste du inte att proconsul tar rollen av djävulens advokat på denna tråd. Proconsul är LJUSÅR före din klumpiga hitta-'gud' metodologi. (Sorry about that proconsul)).

Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Han kanske gör det.

LÄS tråden.

Citat:
Eller så söker han en sorts mening i det vi hamnat i.

Eller så pop-psykologiserar du.

Citat:
Lite lustigt ändå att just du börjar tappa fattningen i din övertygelse ändå?

Du levar helt i din egen retoriska värld.
Citera
2015-02-27, 23:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
[b]Tror du på fullaste allvar att folk här inne INTE kan tänka själv?

Vad angår pådyvlande teister finns det gott om evidens om att dom överlag inte kan tänka själv.
Citera
2015-02-27, 23:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vad angår pådyvlande teister finns det gott om evidens om att dom överlag inte kan tänka själv.
Hm vad menar du nu?
Citera
2015-02-27, 23:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
Kan du hänvisa till några?

Vänligen ge mig mig en detaljerat rererens till vad du talar om. Du är inte så viktig att jag har kommunikationen med dig i minnet.
Citera
2015-02-27, 23:45
Medlem
Citat:
Vänligen ge mig mig en detaljerat rererens till vad du talar om. Du är inte så viktig att jag har kommunikationen med dig i minnet.

Då släpper vi detta.
Citera
2015-02-27, 23:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Hm vad menar du nu?

Förfärliga ad hoc-premissande verklighets-bubblor, hemmasnickrade metodologier och semantisk akrobatik ... som apologetik.
Citera
2015-02-27, 23:51
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Orkar inte gå tillbaka och kolla angående kommentarerna. Tror det var två kommentarer du skrev.

Ok, inte så viktigt då. Men du orkar kanske svara på hur du ställer dig till guden jag beskrev? Du skrev ju:

Citat:
På din raljerande fråga om huruvida jag skulle ställa mig till din uppmålade bild av "gud" skulle jag innan jag svarar vilja veta om du är ateist?

Varpå jag svarade:

Citat:
Tekniskt sett är jag både präst och agnostiker.

Så... hur ställer du dig till den guden jag beskrev?

Citat:
Ja, folk dör dagligen för övertygelser, håller med dig. Men man dör inte för någonting man vet är falskt Lärjungarna såg Jesus uppstånden och stod upp för detta fastän de dog på köpet. De dog eftersom de tog Jesu lära på allvar. Den som förnekar mig, honom ska jag förneka inför Fadern. Om Jesus inte hade uppstått hade det Jesus sa inte haft samma åverkan på dem eftersom deras Messias var död, och med andra ord så var ingenting av det han sa sant. Vem hoppas på en död Messias?

Även självmordsbombare vet att vad de dör för är sant, om vi nu ska använda oss av din logik.

Citat:
Om lärjungarna hade stulit kroppen så hade de vetat att den kristna tron var falsk och således så hade det inte varit någon inre övertygelse utan när livet skulle stå på spel så skulle nog fler avsäga sin tro än inte.

Om de inte hade sett Jesus utan det bara var någonting de hittat på (vilket faktiskt skulle vara medvetet) så skulle vi nog se fler som lämnade den kristna tron när livet stod på spel.

Du verkar vara besatt av det här med att stjäla Jesus kropp. Är det anledningen till att du tror? Det är nämligen en av de sämre jag hört.

Citat:
Detta är inte detsamma som Ufos, oden och troll...

Jag ser absolut ingen som helst skillnad så beskriv den gärna.
Citera
2015-02-27, 23:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du är bevisligen inne på ett religionsforum där man diskuterar Gud, tro, fan, koranen, judendomen bland annat OCH så PÅSTÅR du att DU blir (på prackad, påtvingad= pådyvlad) När du din lustigkurre själv kommer hit in och diskuterar religion????????
Har du problem. Sök hjälp!
Vart har du dina så kallade förbannade EVIDENS någonstans?
Släng fram dem här svart på vitt. Sluta snacka endast.......
Vill tro men kan inte heter den här tråden och tror mig förstått från första början att tråden är lite false
Citera
2015-02-28, 00:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
[b]Du är bevisligen inne på ett religionsforum där man diskuterar Gud, tro, fan, koranen, judendomen bland annat OCH så PÅSTÅR du att DU blir (på prackad, påtvingad= pådyvlad) När du din lustigkurre själv kommer hit in och diskuterar religion????????

Med hjälp av kritik-befriat skenande retorik? Ta up det på metatråden.

Citat:
Vart har du dina så kallade förbannade EVIDENS någonstans?

Som sagt så kan vi ju regrediera det till en "verklighets-diskussion". På lämplig tråd.

Citat:
Släng fram dem här svart på vitt.

Been there, done that. På MattisasBemings "verklighets-tråder" som du också deltog i. Men det "minns" du kanske inte?
Citera
2015-02-28, 00:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Då släpper vi detta.

Jag tänkte väl det. Pådyvlande teism står sällan för en granskning av vad som egentligen sagts.
Citera
2015-02-28, 00:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Med hjälp av kritik-befriat skenande retorik? Ta up det på metatråden.

Som sagt så kan vi ju regrediera det till en "verklighets-diskussion". På lämplig tråd.

Been there, done that. På MattisasBemings "verklighets-tråder" som du också deltog i. Men det "minns" du kanske inte?
Du varken kritiserar eller belyser något. Du snackar skit bara! Man får inte prata OM andra användare i trådarna.
Det gäller väl dig med antar jag?
Nu är du på religionsforumet och om du mår illa av att höra ordet GUD och TRO. Sök dig till ett annat forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in