2015-02-26, 23:48
Medlem
anteri17s avatar
Och här är 2017 års ranking: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html
Citera
2015-02-26, 23:53
Medlem
Calogeros avatar
Ja, visst fan känns det fint. Förvånande dock hur mycket England tappat.
Citera
2015-02-27, 00:09
Medlem
anteri17s avatar
Från och med nu (alltså i åttondel) ger det också exakt samma poäng för EL som för CL. Det nya för åttondelarna är att bonuspoängen för avancemang hädanefter är 1 poäng per steg man avancerar. Som förut ger kryss i en enskild CL- eller EL-match ett poäng, medan seger ger 2 poäng. Lek med tanken att alla lag lyckas vinna en match i EL-åttondelen, med tre avancemang som följd. Och så Juve potentialla avancemang på det... Italien kommer få till en säsong som kan likna den Portugal fick säsongen 2010/2011. Ni ser vad den säsongen gjort i ranking de senaste åren. Man har ju varit apnära Italien pga ett bra år... Nu kan Italien få till ett sånt år, men nu från en bättre utgångsposition. Det här är året Italien påbörjar sin resa mot toppen igen.
Citera
2015-02-27, 00:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Från och med nu (alltså i åttondel) ger det också exakt samma poäng för EL som för CL. Det nya för åttondelarna är att bonuspoängen för avancemang hädanefter är 1 poäng per steg man avancerar. Som förut ger kryss i en enskild CL- eller EL-match ett poäng, medan seger ger 2 poäng. Lek med tanken att alla lag lyckas vinna en match i EL-åttondelen, med tre avancemang som följd. Och så Juve potentialla avancemang på det... Italien kommer få till en säsong som kan likna den Portugal fick säsongen 2010/2011. Ni ser vad den säsongen gjort i ranking de senaste åren. Man har ju varit apnära Italien pga ett bra år... Nu kan Italien få till ett sånt år, men nu från en bättre utgångsposition. Det här är året Italien påbörjar sin resa mot toppen igen.

Ja vi får hoppas att det inte blir helitalienska matcher än!

Även om Napoli är troligast att ta gå längst så hoppas jag innerligt på Inter, Viola eller Torino.
Varför?
För att vinner de EL så får de spela CL nästa år. Alltså 4 italienska lag i CL (utgår ifrån att Napoli slutar 3a och då får sin CL-plats).
Mycket bra för poängen.
Citera
2015-02-27, 00:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Var kan man hitta den lottningen? Har sökt men hittar ingenting.
Lottningen är iidag (fredag). Måste ha missförstått nån podcast. Satt i bilen...

Citerar dock mitt inlägg i EL-matchtråden för reflektion.
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Bollen är rund, har jag alltid sagt...

Ironiskt nog kan - beroende på hur lottningen utfaller - väl två italienska lag bli utslagna av två andra. Förvisso är två italienska då "garanterade" att gå vidare, men visst vore det väl roligare om alla dessa fyra har chans att gå vidare. Kul med helitalienska semifinaler om de tar sig hela vägen dit.
Beroende på hur man ser det kan vi tack vare lottningen i bästa fall vara garanterade två lag vidare med chans på ett tredje (fem lag kvar nu).
Fast roligast är ju som sagt om inget av dessa tvingas möta varandra redan nu.
Citera
2015-02-27, 01:30
Medlem
sebastian_s avatar
Det enda jag verkligen hoppas på är att de italienska lagen slipper wolfsburg. Formtoppat supergäng. I övrigt nöjer jag mig med det mesta och ett enda helitalienskt möte hade jag kunnat stå ut med. En liten försäkring ute i stor stygga europa.
Citera
2015-02-27, 01:38
Medlem
Pickmylussys avatar
Hysterin har ballat ut totalt, aldrig sett ett land så kåt på europa league.

Jävlar vad ni är desperata.
Citera
2015-02-27, 01:55
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy

Alla är kåta på Europa League. Champions League-plats och bra lag.
Citera
2015-02-27, 02:07
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Alla är kåta på Europa League. Champions League-plats och bra lag.
Aja får väl uefa cred för en gång skull.
Citera
2015-02-27, 09:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Hade det varit på 90-talet hade det varit ett fiasko, men nu är det här vår väg tillbaka. Och ja festen in på småtimmarna i den här tråden visar hur fruktansvärt desperata vi är. För mig har känslan länge varit att vi kan få många lag att gå långt om de bara satsar, därför är det här så skönt både för stunden, för kommande matcher i vår och även för kommande säsonger. När alla alla lag försöker kan det bli riktigt bra.
Citera
2015-02-27, 12:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:

Så jäkla hysteriska är vi väl ändå inte... Ett par positiva kommentarer, det är väl klart att vi vill glädjas åt framstegen och fira i glada vänners lag.
Kåt på EL? Mja, snarare har man väl tidigare varit okåta på cupen - det är det som är skillnaden.
Hur gick det för din liga, då..? Bitter?
Citera
2015-02-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så jäkla hysteriska är vi väl ändå inte... Ett par positiva kommentarer, det är väl klart att vi vill glädjas åt framstegen och fira i glada vänners lag.
Kåt på EL? Mja, snarare har man väl tidigare varit okåta på cupen - det är det som är skillnaden.
Hur gick det för din liga, då..? Bitter?

"din liga"? känns rent generellt som de flesta på flashback inte önskar sitt lags konkurrenter någon tur i europa (de flesta, inte alla). här inne verkar ju dock majoriteten heja på ligan framför egna laget och tycka den är så jävla mycket häftigare och sofistikerad än "fish and chips-premier league"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in