2015-02-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatbott
Är rean på AW14 på SI online slut eller? Såg den igår men hittar inte den idag

http://www.stoneisland.com/se

Var tydligen sista dagen igår, vilket oflyt jag som hade tänkt klippa en sista jacka.
Citera
2015-02-18, 15:30
Medlem
Clobbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Funderar på att ta bilen in till stan och köpa dessa:
http://tigerofsweden.com/se/item/yngve-shoe-u58964001/?t_type=src&t_type=cat

Något som jag bör tänka på? Skrev i tråden för ett tag sedan att jag var på jakt efter ett par vita pjux var då inne på Common Projects, men jag hittade dessa för ett par dagar sen och tycker de ser schyssta ut!
Vad tycker ni?

Skorna är väl snygga, men dom hör inte hemma i denna tråden.
Citera
2015-02-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clobber
Skorna är väl snygga, men dom hör inte hemma i denna tråden.
Vem är du att komma in och diktera vad som passar och inte? Redan avhandlats flera gånger, ett par helvita trainers passar definitivt in under stilen "casual". Har du inte råd finns HMs variant. Hade det varit mer ok om det stått Paul smith på flärpen?

Om du har något koll på casuals bakåt i tiden (80 talet och framåt) handlade det hela om att vara först med något nytt märke eller plagg, inte att grupprunka till stone island, adidas trainers och CP jackor. Nu säger jag inte att varken SI, Adidas eller CP är kassa märken, men ska man hitta något nytt måste man leta sig bort ifrån det uppenbara.
Citera
2015-02-18, 19:17
Medlem
Apropå vita sneakers så hittade jag dessa från Kent Wang igår: http://www.kentwang.com/shoes/sneaker-white.html#

Ser helt klart ut att vara ett vettigt alternativ till HM/Common Projects/Tiger, bara man har tull och moms i åtanke. Ingen erfarenhet av märket dock.
Senast redigerad av chillamore 2015-02-18 kl. 19:21.
Citera
2015-02-19, 08:51
Medlem
Clobbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Vem är du att komma in och diktera vad som passar och inte? Redan avhandlats flera gånger, ett par helvita trainers passar definitivt in under stilen "casual". Har du inte råd finns HMs variant. Hade det varit mer ok om det stått Paul smith på flärpen?

Om du har något koll på casuals bakåt i tiden (80 talet och framåt) handlade det hela om att vara först med något nytt märke eller plagg, inte att grupprunka till stone island, adidas trainers och CP jackor. Nu säger jag inte att varken SI, Adidas eller CP är kassa märken, men ska man hitta något nytt måste man leta sig bort ifrån det uppenbara.

Absolut att ett par helvita sneakers kan hålla måttet för casual clothing, just dessa gör dock inte det.
Att säga att det handlar om att vara först med något nytt märke eller plagg innebär helt plötsligt att "Casual" inte är en stil längre, utan det är exakt alla kläder.

Ska ta och köpa mig ett par sånna hära http://images.hhbrown.com/Dexter%20Bowling/Pair/B801-1-434x260.png och hävda att det är casual, det är ju trots allt nyskapande!

Nej, det inser väl vem som helst att så funkar det inte.
Faktum är att det har alltid varit, och kommer alltid vara, en viss prägel på casualkläder - annars hade det inte kunnats kallas en stil.

Jag bor i ett land där casual fortfarande är vad det var när det uppstod i England/UK - det handlar om designerkläderna, och har alltid gjort det. Det kan ingen förneka, då vet man inte vad man pratar om.
Senast redigerad av Clobber 2015-02-19 kl. 09:07.
Citera
2015-02-20, 20:43
Medlem
Citat:
Absolut att ett par helvita sneakers kan hålla måttet för casual clothing, just dessa gör dock inte det.
Baserat på? Din subjektiva åsikt som är lag?
Citat:
Att säga att det handlar om att vara först med något nytt märke eller plagg innebär helt plötsligt att "Casual" inte är en stil längre, utan det är exakt alla kläder.
Va?
Citat:
Ska ta och köpa mig ett par sånna hära http://images.hhbrown.com/Dexter%20Bowling/Pair/B801-1-434x260.png och hävda att det är casual, det är ju trots allt nyskapande!
Missförstår du mig med flit? De där passar ju inte in i casual stilen. För det är just vad det är, en stil, inte att vara kittad topp till tå av casualdesigner plagg.

Citat:
Nej, det inser väl vem som helst att så funkar det inte.
Faktum är att det har alltid varit, och kommer alltid vara, en viss prägel på casualkläder - annars hade det inte kunnats kallas en stil.
Precis, och rätt kombinerat tycker jag att de där skorna kan passa in i stilen.
Citat:
Jag bor i ett land där casual fortfarande är vad det var när det uppstod i England/UK - det handlar om designerkläderna, och har alltid gjort det. Det kan ingen förneka, då vet man inte vad man pratar om.
Vilket land då om man får fråga? Håller med dig, men Tiger är ju designerkläder, även om de verkligen inte är ett utpräglat casualmärke kan enskilda plagg eller skor passa in i stilen. Även om det verkligen hör till ovanligheten gällande just Tiger då.

(FB) Casualmode & kläder (tidigare "Huliganmärken" /mod)
^ Sammanfattar min hållning i frågan. Jag tycker att casual är en stil, som man kan få till med en blandning av märkeskläder och no-brand saker utan större problem. Jag tycker att man snarare ser löjlig ut om man kittar upp sig som en casualjulgran, men vi kanske tycker olika där. Väldigt många som stirrar sig blinda på de enskilda plaggen, inte hur allting ser ut tillsammans. Då kvittar det lite vad man för jacka om man matchar den med ett par utslitna skor och urtvättade byxor som sitter illa.
Citera
2015-02-23, 09:37
Medlem
SLR-08s avatar
Många spännande Adidas släpp nu i slutet på månaden! Någon som ska köpa något?
Citera
2015-02-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Många spännande Adidas släpp nu i slutet på månaden! Någon som ska köpa något?

Ska försöka på sns x adidas, hel(sthlms)vita stan smith. Kommer dock misslyckas. Misslyckas alltid vid limiterade släpp, så hoppas typ ingen annan är sugen. Men folk sitter ju som hökar o väntar.
Citera
2015-02-24, 05:37
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Ska försöka på sns x adidas, hel(sthlms)vita stan smith. Kommer dock misslyckas. Misslyckas alltid vid limiterade släpp, så hoppas typ ingen annan är sugen. Men folk sitter ju som hökar o väntar.

dom är grymma
kommer säkert gå som smör
Citera
2015-02-26, 09:10
Medlem
dafers avatar
Vilket datum släpper Nemen sin ss15 kollektion?
Citera
2015-02-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
dom är grymma
kommer säkert gå som smör

Verkar gå som klister online. Jobbigt då jag blir sugen på ett extra par
Citera
2015-02-26, 12:50
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som har erfarenhet av Ten C? Deras jackor är handgjorda i Italien och sägs ha livstidsgaranti (vet inte om det stämmer)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in