Citat:
Ursprungligen postat av
Clobber
Absolut att ett par helvita sneakers kan hålla måttet för casual clothing, just dessa gör dock inte det.
Baserat på? Din subjektiva åsikt som är lag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Clobber
Att säga att det handlar om att vara först med något nytt märke eller plagg innebär helt plötsligt att "Casual" inte är en stil längre, utan det är exakt alla kläder.
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Clobber
Ska ta och köpa mig ett par sånna hära
http://images.hhbrown.com/Dexter%20Bowling/Pair/B801-1-434x260.png och hävda att det är casual, det är ju trots allt nyskapande!
Missförstår du mig med flit? De där passar ju inte in i casual
stilen. För det är just vad det är, en
stil, inte att vara kittad topp till tå av casualdesigner plagg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clobber
Nej, det inser väl vem som helst att så funkar det inte.
Faktum är att det har alltid varit, och kommer alltid vara, en viss prägel på casualkläder - annars hade det inte kunnats kallas en stil.
Precis, och rätt kombinerat tycker jag att de där skorna kan passa in i stilen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clobber
Jag bor i ett land där casual fortfarande är vad det var när det uppstod i England/UK - det handlar om designerkläderna, och har alltid gjort det. Det kan ingen förneka, då vet man inte vad man pratar om.
Vilket land då om man får fråga? Håller med dig, men Tiger är ju designerkläder, även om de verkligen inte är ett utpräglat casualmärke kan enskilda plagg eller skor passa in i
stilen. Även om det verkligen hör till ovanligheten gällande just Tiger då.
(FB) Casualmode & kläder (tidigare "Huliganmärken" /mod)
^ Sammanfattar min hållning i frågan. Jag tycker att casual är en
stil, som man kan få till med en blandning av märkeskläder och no-brand saker utan större problem. Jag tycker att man snarare ser löjlig ut om man kittar upp sig som en casualjulgran, men vi kanske tycker olika där. Väldigt många som stirrar sig blinda på de enskilda plaggen, inte hur allting ser ut tillsammans. Då kvittar det lite vad man för jacka om man matchar den med ett par utslitna skor och urtvättade byxor som sitter illa.