2015-02-25, 16:35
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Så här tänker jag: Ingmarsdotter är med efter första sträckan och Bleckur måste hänga på Johaug på andra. Kalla kör tredje och krossar Weng. Stina väntar in en jagande Björgen och avgör i spurten.

Det Norska laget tror jag kommer ställa upp med Pedersen och Johaug på klassiskt. Där ska Pedersen starta och hänga med efter första sträckan och Johaug ska försöka gå ifrån på andra. Den tredje tar Weng som har till uppgift att hålla avståndet och Björgen ges en chans att defilera i mål.

Jag tror Ida är ett säkrare kort än Wikén på en VM stafett. Nu handlar det lika mycket om nerver som av skills.
Hilde Gjermundshaug Pedersen är väl ändå en bit över 50 vid det här laget, borde inte vara aktuell

Om det nu stämmer att klassiskt är hårdare än skatebanorna skulle det vara intressant att laborerar med Wiken-Kalla på klassiskt och Ida och Stina på skate, Dieslarna Rydqvist och Bleckur utgår.
Citera
2015-02-25, 16:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Bara sett det här avsnittet:

http://www.vgtv.no/#!/video/108788/skofterud-lanserer-bjoergen-paa-foersteetappen

Kanske ändrade sig underveis

Såg inte VG:s sändning men på deras livesida har Skofterud denna uppställning: http://direkte.vg.no/studio/vgsporten/#!videoId=108788 (kl 14.53).
Citera
2015-02-25, 16:40
Medlem
fredrikdenstores avatar
Hellner bara gnäller på allt och alla. Make till dålig förlorare får man leta efter.
Citera
2015-02-25, 16:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Hellner bara gnäller på allt och alla. Make till dålig förlorare får man leta efter.

Som Johan Olsson innan loppen. Eller han gnäller iofs mest på sig själv. Fasen vad den mannen kan snacka ner sig själv.
Citera
2015-02-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Så här tänker jag: Ingmarsdotter är med efter första sträckan och Bleckur måste hänga på Johaug på andra. Kalla kör tredje och krossar Weng. Stina väntar in en jagande Björgen och avgör i spurten.

Det Norska laget tror jag kommer ställa upp med Pedersen och Johaug på klassiskt. Där ska Pedersen starta och hänga med efter första sträckan och Johaug ska försöka gå ifrån på andra. Den tredje tar Weng som har till uppgift att hålla avståndet och Björgen ges en chans att defilera i mål.

Jag tror Ida är ett säkrare kort än Wikén på en VM stafett. Nu handlar det lika mycket om nerver som av skills.

Vilken jäkla "Pedersen"?
Citera
2015-02-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore

Ska Hellner vara munter bara för att en annan svensk(hans polare) vann? Jag tycker inte det. Det är individuell idrott, han har vara rätt att vara missnöjd. Att vara sur över förhållandena är ju inte automatiskt med dålig förlorare, utan snarare om man är missunnsam sina motståndare. När Kalla är sur är det samma där, hon kan vara less på yttre omständigheter och sig själv men aldrig på motståndarna.
Citera
2015-02-25, 16:51
Medlem
Härligt med Guld till Olsson, det trodde jag inte riktigt på. Men förvånad skall man egentligen inte bli.

Tycker inte Hellner gnällde, verkade bara lite irriterad över att bli fyra och att banan inte höll, det får man förstå. Bättre lopp idag än på Skiathlonen.

Blir det samma före på stafetten får vi peta Calle, ser inte vad han skall bidra med. Northug har ju en funktion (och personkult) med tanke på att han är den som kan spöa Vylegzhanin så han får givetvis åka för Norge. Annars hade nog Glöersen och Krogh funkat lika bra.

Richardsson såg riktigt bra ut också, kul.
Citera
2015-02-25, 17:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Stafettlaget: Sofia Bleckur, Charlotte Kalla, Maria Rydqvist och Stina Nilsson

Då stämde det som Fredriksson var inne på när han berättade att han hade sett Ida och Emma heja på herrarna.
Citera
2015-02-25, 17:05
Medlem
JoshTees avatar
Northug tar för givet att Johan kör klassiskt på fredag. Så då tar jag också det för givet!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article20374660.ab
Citera
2015-02-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Det här är ju en skräll modell större. Kanske inte dom fyra, men disponeringen.
Citera
2015-02-25, 17:06
Medlem
t0xx0ms avatar
Kalla på klassiskt rapporterar Expressen.
Citera
2015-02-25, 17:08
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Då stämde det som Fredriksson var inne på när han berättade att han hade sett Ida och Emma heja på herrarna.

Frågan nu blir hus pass mycket försprång Maria Rydqvist får och om hon ger Stina Nilsson ledning eller inte. Att Kalla kommer att göra allt för att spränga fältet blir inspirerande att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in