2015-02-25, 15:50
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tack gode gud kör hon ens ett lopp :P

Tveksamt! Möjligtvis om hon kommer till start på 30 km på Lördag. Men någon stafett blir det inte för Haag.
Citera
2015-02-25, 16:00
Medlem
Markmags avatar
De här blev ju ett väldigt kul VM att titta på för en annars ganska oinsatt.
Citera
2015-02-25, 16:01
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Norska experter hos/i VG vill att Bjørgen skall åka förstasträckan och Weng sistasträckan.

Pantade i huvudet allihopa.
Citera
2015-02-25, 16:04
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore

De hade Astrid på sistasträckan om jag förstod det rätt. Motiverade det med att Marit inte var i form, och att hon håller ihop det bättre på klassiskt när hon är i sämre form. Weng på tredje.

Inte för att jag vet om det blir någe bättre...
Citera
2015-02-25, 16:06
Medlem
Citat:
Norska experter hos/i VG vill att Bjørgen skall åka förstasträckan och Weng sistasträckan.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore

Det är väl inte helt orimligt att sätta sina starkaste kort på sträcka ett och två när den klassiska banan är betydligt tuffare än fristilsbanan och man har det väldigt bra ställt på sträcka 3 och 4 iaf?

Får Johaug ett försprång inför andra sträckan är det troligtvis avgjort.
Citera
2015-02-25, 16:09
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Marcus Hellner har länge varit en av mina stora favoriter och ända sedan hans fjärdeplats i Vancouver 2010 har jag hoppats på en revansch idag. Men det blev inte så.

Men det blev en minst lika omtyckt guldmedaljör, Johan Olsson. Efter två raka silver på intervallstart blev det äntligen guld och det var inget snack om saken. När han matchade Ustiugov, som sedan helt föll bort, vid första mellantiden så kom kvittot tidigt att detta var bra. Sedan drog han ifrån de tidigt startande mellantid för mellantid.

Manificat dök upp vid 3.9 och ledde med några sekunder. Men när ledningen var neutraliserad vid varvning och omvänd vid 9 km trodde jag han skulle rasa, än mer än han gjorde. Kul för Frankrike som tar sin första individuella medalj sedan Vittoz 2005 (tror jag) och kul med Manificat som sedan Vancouverstafetten haft en extra fin plats i svenska skidhjärtan.

Men så dök Glöersen upp. Efter en lugn start var han nästan ikapp Olsson halvvägs. Och efter att ha nästan jagat ikapp Olsson för andra gången vid 11.4 var jag riktigt orolig för norrmannen. Men krafterna tog slut och det blev brons för Glöersen som tillhör den sällsynta kategorin ickedryga norrmän. Norrmännens blott andra distansmedalj senaste 7 loppen, bara Sundbys vingelbrons från Socchi kan matcha detta.

Förtävlingarna var förra veckan, denna vecka delas de fina gulden ut. Vi har redan tagit två av dem, vi kan ta fyra till. VM har bara börjat.
Citera
2015-02-25, 16:19
Medlem
Så här tänker jag: Ingmarsdotter är med efter första sträckan och Bleckur måste hänga på Johaug på andra. Kalla kör tredje och krossar Weng. Stina väntar in en jagande Björgen och avgör i spurten.

Det Norska laget tror jag kommer ställa upp med Pedersen och Johaug på klassiskt. Där ska Pedersen starta och hänga med efter första sträckan och Johaug ska försöka gå ifrån på andra. Den tredje tar Weng som har till uppgift att hålla avståndet och Björgen ges en chans att defilera i mål.

Jag tror Ida är ett säkrare kort än Wikén på en VM stafett. Nu handlar det lika mycket om nerver som av skills.
Senast redigerad av catami 2015-02-25 kl. 16:25.
Citera
2015-02-25, 16:23
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Så här tänker jag: Ingmarsdotter är med efter första sträckan och Bleckur måste hänga på Johaug på andra. Kalla kör tredje och krossar Weng. Stina väntar in en jagande Björgen och avgör i spurten.

Det Norska laget tror jag kommer ställa upp med Johaug och Pedersen på klassiskt. Där ska Pedersen starta och Johaug försöka gå ifrån på andra. Den tredje tar Weng som har till uppgift att hålla avståndet och Björgen ges en chans att defilera i mål.

Jag tror Ida är ett säkrare kort än Wikén på en VM stafett. Nu handlar det lika mycket om nerver som av skills.

Ida lär väl tappa säg 10 sekunder på Norge. Då har hon gjort det bra. Bleckur minst 20 till som Kalla tar igen helt. Stina och Björgen går ut lika och såklart har inte Stina en chans.
Kan vi koncentrera oss på att vi ska ta medalj i damernas stafett och inte få hybris. OS-guldet var verkligen en once in a lifetime!
Citera
2015-02-25, 16:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
De hade Astrid på sistasträckan om jag förstod det rätt. Motiverade det med att Marit inte var i form, och att hon håller ihop det bättre på klassiskt när hon är i sämre form. Weng på tredje.

Inte för att jag vet om det blir någe bättre...

I alla fall Skofterud ville ha Weng på sista.
Citera
2015-02-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Ida lär väl tappa säg 10 sekunder på Norge. Då har hon gjort det bra. Bleckur minst 20 till som Kalla tar igen helt. Stina och Björgen går ut lika och såklart har inte Stina en chans.
Kan vi koncentrera oss på att vi ska ta medalj i damernas stafett och inte få hybris. OS-guldet var verkligen en once in a lifetime!

Jo så är det nog om vi ska vara ärliga. Norge är bättre än oss på varenda punkt bortsätt från Kalla.
Jag försöker bara lista ut laguttagningarna med försöka läsa deras tankar. Blir spännande att se vilka som kommer till start och på vilka sträckor.
Citera
2015-02-25, 16:34
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
I alla fall Skofterud ville ha Weng på sista.

Bara sett det här avsnittet:

http://www.vgtv.no/#!/video/108788/skofterud-lanserer-bjoergen-paa-foersteetappen

Kanske ändrade sig underveis
Citera
2015-02-25, 16:35
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jo så är det nog om vi ska vara ärliga. Norge är bättre än oss på varenda punkt bortsätt från Kalla.
Jag försöker bara lista ut laguttagningarna med försöka läsa deras tankar. Blir spännande att se vilka som kommer till start och på vilka sträckor.

Jo jag förstår. Tror Grip vill gambla lite för att ens ha en minimal chans på guld. Inget fel i det. Det är deras uppgift att satsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in