2015-02-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
I am a women ! Gabrielle!

Nej det räcker definitivt inte att sätta sig under skylten och be och tacka för att Jesus dog för mig. Det slutar med att jag får skylten mycket hårt i skallbenet.
Domen är förknippad med korset och vägen. Den svåra som då innebär att bära skylten/korset.
Den breda vägen är att sätta sig under skylten och förvänta sig att Jesus återigen skall bära korset, mitt kors.

Ja och mycket ung.
Citera
2015-02-25, 15:02
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
I am a women ! Gabrielle!

Nej det räcker definitivt inte att sätta sig under skylten och be och tacka för att Jesus dog för mig. Det slutar med att jag får skylten mycket hårt i skallbenet.
Domen är förknippad med korset och vägen. Den svåra som då innebär att bära skylten/korset.
Den breda vägen är att sätta sig under skylten och förvänta sig att Jesus återigen skall bära korset, mitt kors.

Gabrielle!!! ska läggga detta på minnet
Citera
2015-02-25, 15:04
Medlem
Citat:
Inga problem för mig men tydligt så lider du av det. Inte vet jag du kanske har problem med budskapet.

Än så länge har du inte kommit med vare sig bevis eller budskapet som Gud och jesus som du tror på. ( och nu har det kommit till att din tro är jobbig - rent ut sagt besvärande )
Citera
2015-02-25, 15:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Än så länge har du inte kommit med vare sig bevis eller budskapet som Gud och jesus som du tror på. ( och nu har det kommit till att din tro är jobbig - rent ut sagt besvärande )
Det är tydligen din åsikt och då även ditt problem.
Budskapet vet du ju har du sagt? Så ja du får väl läsa på igen då eller själv försöka lista ut vad Jesus och Gud ÄR och vem/vad Satan är.
Vad har MITTHOPP för budskap att visa då? var så god......
Citera
2015-02-25, 15:12
Medlem
Citat:
Det är tydligen din åsikt och då även ditt problem.
Budskapet vet du ju har du sagt? Så ja du får väl läsa på igen då eller själv försöka lista ut vad Jesus och Gud ÄR och vem/vad Satan är.
Vad har MITTHOPP för budskap att visa då? var så god......

Håll dig till tråden, mitthopp är en medlem på Flashback, trodde jag du kunde räkna ut, men du är inte tillräckligt smart för det.
Citera
2015-02-25, 15:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Håll dig till tråden, mitthopp är en medlem på Flashback, trodde jag du kunde räkna ut, men du är inte tillräckligt smart för det.
jag gör inget annat än håller mig till tråden men du vill endast prata om mig.
Vad tycker du om budskapet då? Vad anser du vara Guds sista budskap till oss?
Citera
2015-02-25, 15:35
Medlem
Citat:
jag gör inget annat än håller mig till tråden men du vill endast prata om mig.
Vad tycker du om budskapet då? Vad anser du vara Guds sista budskap till oss?

Jesus Kristus Guds son.
Citera
2015-02-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ja och mycket ung.
Men åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt alla som tror på hans namn. Joh 1:12
Citera
2015-02-25, 15:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jesus Kristus Guds son.
OCH? Då menar du endast hans fysiska person och hans död på korset? Har du något annat att tillägga runt korset och Jesus och hans BUDSKAP?
Eller menar du att Budskapet är att Jesus var här, sa hej och försvann?
Vad sa han då? Till dig till exempel. Har du hört något han sade som du lyssnat på, eller ser du endast Jesus och korset?
Citera
2015-02-25, 15:42
Medlem
Citat:
Just precis. TRO!!!!!! Du kanske inte vet vilket otroligt jobb det är i TRO????? BUDSKAPET är trons språk till både hjärna och hjärta.

Eller tror du att det bara är att säga : ja jag tror på Gud och ja jag tror på Jesus och amen ...fader vår som är i himmelen....
Så nu har jag varit duktig. Såg du mig nu GUD????

Nej du att tro är ett gediget arbete med sig själv. Du kan inte gå in i kyrkan för att be fader vår och Guda till dig lite för att sedan gå utanför kyrkoporten och spotta någon i ansiktet och säga stick din fula fan till din medmänniska inte.

Kanske därför det står just tro på 365 ställen men man fattar inte ändå, tydligen.
Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.” Matt 11:28-30
Citera
2015-02-25, 15:45
Medlem
Varför ens diskutera?
Varför gav inte jultomten mig det jag önskat varje år?
Citera
2015-02-25, 15:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.” Matt 11:28-30
ja det är fint men hur uppfattar du det som står här? vad står det enligt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in