2015-02-25, 08:52
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Jag har inget förtroende för Robert A och media i stort och vet hur de vinklar och förvränger sanningen men det är synd om den stackars tjejen Emma Swebliss. Tråkigt att folk är elaka och skriver sådana saker till andra som de inte känner. Folk som bär på hat och vill såra andra utan anledning.
Folk bör skriva komplimanger och uppmuntrande kommentarer istället. Ogillar man någon eller vill skriva något elakt så bör man vara tyst och låta bli att skriva nedsättande. Hoppas hon får det bättre nu framöver.
2015-02-25, 08:55
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Så att nån hatar en för att man streamar är okej? Bara för att det är så "givetvis"enligt dig ? Och när man är 25+ så ska man ta allt?
Det känns som att du är mer lite av problemet, än en del av lösningen tycker jag!
Det är ok att hata vem man vill för vad man vill. Det är inte olagligt, det är vår demokratiskta rättighet att hata vem fan man vill.
2015-02-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Det är ok att hata vem man vill för vad man vill. Det är inte olagligt, det är vår demokratiskta rättighet att hata vem fan man vill.

Du kan hata vem du vill men att kalla någon ful hora är inte en demokratisk rättighet, somna om.

Det är inget krav på att vara professionell spelare för att streama, finner folk det underhållande spelar det väl egentligen ingen roll vad du gör? Patetiska avundsjuka människor som hatar.
2015-02-25, 09:08
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirbakealot
Du kan hata vem du vill men att kalla någon ful hora är inte en demokratisk rättighet, somna om.

Det är inget krav på att vara professionell spelare för att streama, finner folk det underhållande spelar det väl egentligen ingen roll vad du gör? Patetiska avundsjuka människor som hatar.
Läs vad jag citerade din mupp. Har inte nämnt något om att kalla någon hora. Det är AMstar som tror att det är förbjudet att hata någon/något. Dags att vakna kanske?
2015-02-25, 09:12
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Som majoritet av tjejerna på Twitch. Det är en förfinad version av dessa camsidor som finns överallt. Det är enklare för tjejerna på Twitch, de behöver bara sitta och låtsas spela alla "heta" spel och donationer rasar in. Det är patetiskt.
Vad är patetiskt?

Citat:
Det är kanske elakt och säga, men jag håller med dig. Hatar nån henne för att hon sitter och är värdelös på spel och det rasar in 500-1000kr/timme så är det med all rätt. En kille som skulle vara lika dålig som henne skulle få jävla mycket hat i chatten eller så skulle inte han ens få några tittare.
Sen när fan handlade streaming om att vara bra på spel? Visst att det finns folk som väljer att kolla på personer som är bland de bästa i världen, men ska andra inte få streama då menar du? Ska hon skänka hälften av sina pengar till någon insamling för "kränkta manliga gamers"?
2015-02-25, 09:18
Medlem
Red-Pandas avatar
Vart kan man se detta avsnittet?
2015-02-25, 09:22
Medlem
svartabaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Vart kan man se detta avsnittet?

Jag tänker åt dig: http://www.tv3play.se/program/trolljagarna/573303?autostart=true
2015-02-25, 09:27
Medlem
Citat:
Som majoritet av tjejerna på Twitch. Det är en förfinad version av dessa camsidor som finns överallt. Det är enklare för tjejerna på Twitch, de behöver bara sitta och låtsas spela alla "heta" spel och donationer rasar in. Det är patetiskt.

Det är kanske elakt och säga, men jag håller med dig. Hatar nån henne för att hon sitter och är värdelös på spel och det rasar in 500-1000kr/timme så är det med all rätt. En kille som skulle vara lika dålig som henne skulle få jävla mycket hat i chatten eller så skulle inte han ens få några tittare.

Detta hat som tjejer får på sig, det är något som vi killar har fått stått ut med. Fan, spel ett onlinespel och skriv något i ingame-chatten så kommer det tusen mothugg.. Det är liksom vardagsmat att bli kallad idiot eller ännu värre för oss killar

Usch, du låter så patetisk.
2015-02-25, 09:28
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartabaronen
Jag tänker åt dig: http://www.tv3play.se/program/trolljagarna/573303?autostart=true

Tackar, stod bara att jag behövde logga in när jag googlade på det själv.

Kommer skicka ett PM med lite andra grejer jag behöver ha gjorda när du ändå är på G.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne37
Usch, du låter så patetisk.

Varför? Han är väldigt nära sanningen där.
2015-02-25, 09:59
Medlem
Embraces avatar
Jag kan bara spekulera vilken typ av genomgående sorgliga människor som lägger sin tid och energi på att hata någon som Swebliss. Faktum är att det säger så sjukt mycket mer om er än om henne.

Jag håller fullkomligt med om att hon är värdelös på att dataspel. Hon ser dessutom ut som stryk alla dagar i veckan. Men om människor likt förbannat vill donera pengar till henne kan man väl bara vara glad för henne skull? Man kan vara glad för hon kan leva på något hon gillar, fastän hon inte presterar inom det? Vart fan finns all mänsklig medkänsla egentligen?

Avundsjuka avskräden till haters borde lägga mer tid på att hitta sin egen nisch i livet istället för att spotta på andras. Jag är övertygad om att Swebliss inte kommer hata er om ni lyckas bättre än henne.
2015-02-25, 10:07
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Embrace
Jag kan bara spekulera vilken typ av genomgående sorgliga människor som lägger sin tid och energi på att hata någon som Swebliss. Faktum är att det säger så sjukt mycket mer om er än om henne.

Jag håller fullkomligt med om att hon är värdelös på att dataspel. Hon ser dessutom ut som stryk alla dagar i veckan. Men om människor likt förbannat vill donera pengar till henne kan man väl bara vara glad för henne skull? Man kan vara glad för hon kan leva på något hon gillar, fastän hon inte presterar inom det? Vart fan finns all mänsklig medkänsla egentligen?

Avundsjuka avskräden till haters borde lägga mer tid på att hitta sin egen nisch i livet istället för att spotta på andras. Jag är övertygad om att Swebliss inte kommer hata er om ni lyckas bättre än henne.
Det finns sidor som lämpar sig bättre åt Swebliss och en stor majoritet av tjejer på t.ex. Twitch.tv. Cam4, chaturbate och liknande hade gjort sig bättre åt deras ändamål, då de oftast inte ens spelar. När man ser deras thumbnails och liknande är det av någon anledning så att webbkameran är i fokus, enbart kanske en fjärdedel av skärmen tas upp av ett spel. Hmm...

Edit: Fast det är klart, de där tusentals tittarna och de som donerar pengar i massor är ju knappast tjejer, så det är väl egentligen inte dem jag skall skylla på, då det är herrarna som tillåter det att ske.
Senast redigerad av Filantropi 2015-02-25 kl. 10:17.
2015-02-25, 10:11
Medlem
juju_mans avatar
Jag tycker det är bra att dessa troll hängs ut, de behöver hjälp. Att förfölja och trakassera människor på nätet som man inte känner är sjukt. Patetiskt att tjejer bedöms om hur bra de är på spel utifrån deras utseende och den där iMongo är ett fall för åklagaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in