2015-02-25, 03:16
Medlem
hexA.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaPsykos
Eller så gör hon det för att hon tycker det är roligt. Man behöver inte vara världsbäst på det man spelar för att tycka att det är kul.
Mindre troligt, hon kan ingenting om datorer eller spel. Hon får hjälp av någon snubbe.

Räcker med att kolla på henne 10 minuter innan man inser att hon streamar för dollars.

"Jag har aldrig spelet i hela mitt liv, nu ska jag dock göra det för att det är roligt."

Klart man inte behöver vara bra på det man gör, men man ska i alla fall veta vad man gör.

Och grädden på moset är ju att hon tjuter ut på tv för någon hatar henne på internet. Reklam? Nä, inte ett dugg när dem säger "Swebliss". Givetvis kommer alltid någon hata dig när du streamar. Så är det med allt, inget nytt.
Men att vara 25+ & tjuta ut framför Robert Haschberg är ju ett skämt i sig.
Senast redigerad av hexA. 2015-02-25 kl. 03:24.
2015-02-25, 03:53
Medlem
RosaPsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexA.
Mindre troligt, hon kan ingenting om datorer eller spel. Hon får hjälp av någon snubbe.

Räcker med att kolla på henne 10 minuter innan man inser att hon streamar för dollars.

"Jag har aldrig spelet i hela mitt liv, nu ska jag dock göra det för att det är roligt."

Klart man inte behöver vara bra på det man gör, men man ska i alla fall veta vad man gör.

Och grädden på moset är ju att hon tjuter ut på tv för någon hatar henne på internet. Reklam? Nä, inte ett dugg när dem säger "Swebliss". Givetvis kommer alltid någon hata dig när du streamar. Så är det med allt, inget nytt.
Nu drar du ju dock fakta ur tomma luften. Hon är väldigt tydlig med att förklara att spel är något hon älskat i hela hennes liv, enda sedan hon var liten. Precis som i stort sett alla som passionerat gillar spel började det när vi var små & spelade typ Pokémon eller Super Mario.

Är så trött på folk som hittar på egna fakta för att det ska passa ens egna syften samt folk som svartmålar tjejstreamers. Du är en dålig kombo.
2015-02-25, 04:28
Bannlyst
Varför får inte mamman som var med i slutet en chans att vara med i titeln?
2015-02-25, 05:06
Medlem
Citat:

Så att nån hatar en för att man streamar är okej? Bara för att det är så "givetvis"enligt dig ? Och när man är 25+ så ska man ta allt?
Det känns som att du är mer lite av problemet, än en del av lösningen tycker jag!
2015-02-25, 07:27
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Swebliss streamar enbart för pengar. Hon är helt värdelös på allt hon spelar.

Så jag fattar varför folk hatar henne.

Haschberg, kommer du till mig får du ett bollträ i huvudet. *hoppas*
Hon tycker väl att det är roligt och hon kommer i kontakt med fler personer än vad man gör om man bara spelar själv. Så som alla andra som streamar resonerar.

Sen behöver man inte vara bäst i världen för att streama? Det är en social grej om du inte fattat det där man kommer i kontakt med andra likasinnade. Finns väl andra som vill se när hon spelar och prata med henne om allt mellan himmel och jord.

Det är ju inte direkt så att hon tjänar grova pengar på sitt spelande heller...
2015-02-25, 07:38
Medlem
Citat:

Vad spelar det för roll då?

Citat:

Det finns ju många som gör saker i syfte att tjäna pengar. Är arbete något negativt menar du? Det är inget du sysslar med eller?

Citat:

Varför då? Hon skadar väl ingen med det hon gör? Att man måste veta vad man gör för att vara kirurg håller jag med om, men för att streama ett spel?

Citat:

Vad gäller tjejerna håller jag inte med dig. Killarna som blev ikappsprungna av verkligheten däremot, att de stod och grinade och skakade som asplöv framför Robert var ju definitivt ett skämt.
2015-02-25, 08:00
Medlem
Vad är Swebliss anklagad för?
2015-02-25, 08:09
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaPsykos
Nu drar du ju dock fakta ur tomma luften. Hon är väldigt tydlig med att förklara att spel är något hon älskat i hela hennes liv, enda sedan hon var liten. Precis som i stort sett alla som passionerat gillar spel började det när vi var små & spelade typ Pokémon eller Super Mario.

Är så trött på folk som hittar på egna fakta för att det ska passa ens egna syften samt folk som svartmålar tjejstreamers. Du är en dålig kombo.
Hur kan man vara så dålig på någonting man gör hela dagarna, varje dag? Hon gör det hon gör för att hon kan, hon är tjej och då behöver man inte vara bra på datorspel för att få lite pengar i kassan.
2015-02-25, 08:20
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Swebliss streamar enbart för pengar. Hon är helt värdelös på allt hon spelar.

Så jag fattar varför folk hatar henne.

Haschberg, kommer du till mig får du ett bollträ i huvudet. *hoppas*

Som majoritet av tjejerna på Twitch. Det är en förfinad version av dessa camsidor som finns överallt. Det är enklare för tjejerna på Twitch, de behöver bara sitta och låtsas spela alla "heta" spel och donationer rasar in. Det är patetiskt.

Det är kanske elakt och säga, men jag håller med dig. Hatar nån henne för att hon sitter och är värdelös på spel och det rasar in 500-1000kr/timme så är det med all rätt. En kille som skulle vara lika dålig som henne skulle få jävla mycket hat i chatten eller så skulle inte han ens få några tittare.

Detta hat som tjejer får på sig, det är något som vi killar har fått stått ut med. Fan, spel ett onlinespel och skriv något i ingame-chatten så kommer det tusen mothugg.. Det är liksom vardagsmat att bli kallad idiot eller ännu värre för oss killar
2015-02-25, 08:32
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Vad är Swebliss anklagad för?

Ingenting ^^

I fallet Trolljägärna är Swebliss en av dom som är utsatt medans Ipongo är den som utsätter andra.

av Ts kunde man tro något annat :P
2015-02-25, 08:43
Medlem
Citat:

Och det gör dig så förbannad att du skickar dödshot och perversa lyriktexter?
Varför fan tittar du öht?
2015-02-25, 08:48
Medlem
Så för mycket tvspelande gör dig till groomingpedofil?

Ja det var väl det jag visste!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in