2015-02-24, 19:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Ja. På att något av det du påstått tidigare kan stämma.
menar du att andras utsagor skall bestämma din säkerhet? Du får väl söka själv om du vill ha evidenser från flera håll och sedan granska materialen kritiskt och objektivt. Jag kan inte göra det åt dig.
Citera
2015-02-24, 20:27
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vi diskuterar Gud som ej har några evidenser eller bevis

Citat:
Budskapet är här fullt synligt

?

Citat:
Man kan endast spekulera om allt

Önskar att jag levde i din värld. Det låter spännande. Bara att gå utanför dörren måste vara ett helt äventyr. Himlen kan lika gärna vara grön och en 5 meter hög anka kan stå i trädgården och jonglera med motorsågar.

Citat:
Jag sa därför att man TROR att människan använder ca 3% av sin hjärnkapacitet

Jag minns inget "tror" Ser kanske dåligt.
Citera
2015-02-24, 20:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Människan använder ca 3 procent av sin lilla så att säga intelligenta hjärna ändå kan vi skapa flygplan oj, oj,oj.....GUD.
Jävla trams du alltid skall svänga dig med.

Människan använder 100% av sin hjärna om det inte finns någon problematik som förhindrar det. Men vi använder inte alla delar av hjärnan samtidigt, när vi ligger ner och slappar behöver vi inte använda balanssinnet, motoriska delar, ser vi på TV behöver vi inte aktivera de delar som vi använder när vi talar osv. Använde vi hela hjärnan på en gång maximalt under en "längre" period dog vi mest sannolikt av överhettning då temperaturen i skallen skulle bli för hög och cellerna skulle dö...
http://www.post-gazette.com/news/health/2014/08/05/It-s-a-myth-that-we-use-just-10-percent-of-our-mind-s-capacity-We-use-it-all/stories/201407310310

Du kan ju någon gång överraska oss alla med att få något av dina inlägg rätt någon gång.
Citera
2015-02-24, 20:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
?

Önskar att jag levde i din värld. Det låter spännande. Bara att gå utanför dörren måste vara ett helt äventyr. Himlen kan lika gärna vara grön och en 5 meter hög anka kan stå i trädgården och jonglera med motorsågar.

Jag minns inget "tror" Ser kanske dåligt.
Vi lever i samma värld men jag kan ifrågasätta skylten som sitter i gröngräset med texten: gräset är grönt!
Jag tänker istället: Varför sitter den skylten där? Varför vill den tala om att gräset är grönt? Vill skylten något annat?
Spännande ? Ja mycket.
Citera
2015-02-24, 20:40
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Varför sitter den skylten där?

Hur kommer du fram till att det är en skylt?
Citera
2015-02-24, 20:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur kommer du fram till att det är en skylt?
Vi kan prata skyltar och sådana saker i en tråd som behandlar det du vill behandla( D)
Citera
2015-02-24, 21:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vi lever i samma värld men jag kan ifrågasätta skylten som sitter i gröngräset med texten: gräset är grönt!
Jag tänker istället: Varför sitter den skylten där? Varför vill den tala om att gräset är grönt? Vill skylten något annat?
Spännande ? Ja mycket.
Du måste ha ett rikt liv om du funderar över sådana saker och finner dem spännande
Citera
2015-02-24, 21:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du måste ha ett rikt liv om du funderar över sådana saker och finner dem spännande
Mycket!
Citera
2015-02-24, 21:12
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME

Verkar skitfräckt. Nästan beredd på att bli religiös om det är så det känns. Lite som en biologisk drog.
Citera
2015-02-24, 21:12
Medlem
Citat:
Vi diskuterar Gud som ej har några evidenser eller bevis. Man kan endast spekulera om allt.
Till och med hjärnans kapacitet är olika evidensierat av olika undersökningar. Finns inte heller där en absolut sanning.
Jag sa därför att man TROR att människan använder ca 3% av sin hjärnkapacitet och du visade ett annat evidens med ca 10% men där TRODDE han att det var 100%
Förstår du då vad jag pratar om?
Ingen vet ta mig sjutton något, man TROR endast saker och ting.
Japp,frågan är vilka belägg man har för att tro. Jag tror solen går upp imorgon t.ex. Du måste skilja på tro och tro.
Citera
2015-02-24, 21:16
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Verkar skitfräckt. Nästan beredd på att bli religiös om det är så det känns. Lite som en biologisk drog.
Det är nog tvärt om de är redan drogade innan så de kan tro på alla dessa saker.

Resten får de gratis av biverkningarna från medicinen
Citera
2015-02-24, 21:18
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Till och med hjärnans kapacitet är olika evidensierat av olika undersökningar. Finns inte heller där en absolut sanning.
Jag sa därför att man TROR att människan använder ca 3% av sin hjärnkapacitet och du visade ett annat evidens med ca 10% men där TRODDE han att det var 100%
Förstår du då vad jag pratar om?
Ingen vet ta mig sjutton något, man TROR endast saker och ting.

Vad svamlar du om egentligen? 3% har jag aldrig hört talas om, vad kommer det ifrån? Däremot finns det en myt om att man endast skulle använda 10% av hjärnans kapacitet, med i nån film osv men är felaktigt.. Du har rätt i att man TROR mycket saker. Men samtidigt VET man en jäääävla massa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in