2015-02-24, 14:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Varför bemötte du inte mitt inlägg i andra tråden?
Du får inte trådkorsa enligt reglerna i Flashback men jag har redan bemött dig, kan jag upplysa dig om.(ot)
Vad säger du om TS inslag då angående det sista icke budskapet?
Citera
2015-02-24, 14:57
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du får inte trådkorsa

Det går bra att svara där.

Citat:
jag har redan bemött dig

Nej.

Citat:
Vad säger du om TS inslag då angående det sista icke budskapet

Att det visar på att hela den kristna ideologin har fler plot holes än en Shyamalan-film.
Senast redigerad av Erese 2015-02-24 kl. 15:09.
Citera
2015-02-24, 15:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Det går bra att svara där.

Nej.
Vad tycker du om det TS pratar om då? har Gud missat att ge det budskapet som torde vara allmängiltig för oss alla och genom alla tidsepoker?
Jag tycker att det verkar som att det är helt tvärtom.
Budskapet är här fullt synligt och året är 2015. Vi sitter här och diskuterar det budskapet för fullt, eller vad tycker du?
Citera
2015-02-24, 15:19
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
På vilket sätt har mitt svar inte med dina frågor att göra? Antingen så har jag missförstått dina frågor, eller så har du missförstått mitt svar. Du frågar varför Guds sista budskap är obegripligt för människorna. Har jag förstått din fråga rätt?
Jag vet inte vad du förstår men meningen med mina frågor bör vara kristallklar för andra än muhammedaner

Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Är det bara jag som tycker att en allsmäktig gud som är oberoende av tid och rum, borde ha skickat sitt sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder så att alla människor i alla tider i alla länder hade begripit detta budskap utan tolkning av experter på forntidsarabiska?

Är det bara jag som anser att en allsmäktig guds sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder borde handla om mera än en beduinrövares krigshärjningar i Arabien på 600-talet?

Är det bara jag som anser att en allsmäktig guds sista budskap till alla människor i alla tider borde handla om sådant som är allmängiltigt för alla människor i alla tider i alla länder?
Frågorna handlar alltså om vad en allsmäktig gud som är oberoende av tid och rum, menade med sitt budskap till alla människor i alla tider i alla länder
Senast redigerad av o0Halal0o 2015-02-24 kl. 15:28.
Citera
2015-02-24, 15:30
Medlem
Citat:
Det mesta i Koranen är ju muslimerna faktiskt överens om. Finns dock ett par saker som de inte är eniga om - innebörden av vissa koranverser, vilka Hadither som är autentiska, vem som skulle efterträda Muhammed, etc.
Genom att åberopa sig på Koranen bevisar man för icke-muslimer praktiskt taget ingenting eftersom denna inte på något sätt är helig skrift för oss.
Citera
2015-02-24, 15:35
Medlem
Citat:
Frågorna handlar alltså om vad en allsmäktig gud som är oberoende av tid och rum, menade med sitt budskap till alla människor i alla tider i alla länder
Vad jag vet så har inte någon gud framfört något budskap till mig. En gud som kan och vet allt borde ha kunnat injicerat sina budskap rakt i min hjärna så att jag omedelbart förstår att han finns och vad han menar. Dessutom borde jag ju ha fått reda på detta redan som barn om guden är oberoende av tid, samt se till att kunskapen alltid kommer finnas kvar i min hjärna.

Inget av detta har hänt. Vad tyder det på?
Citera
2015-02-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Vad jag vet så har inte någon gud framfört något budskap till mig. En gud som kan och vet allt borde ha kunnat injicerat sina budskap rakt i min hjärna så att jag omedelbart förstår att han finns och vad han menar. Dessutom borde jag ju ha fått reda på detta redan som barn om guden är oberoende av tid, samt se till att kunskapen alltid kommer finnas kvar i min hjärna.

Inget av detta har hänt. Vad tyder det på?
Att du inte har sökt tillräckligt? Att du inte känner efter med hjärtat? Att djävulen lurat i dig att gud inte finns? (jag försökte leka troende ett tag..... )
Citera
2015-02-24, 15:40
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Jag vet inte vad du förstår men meningen med mina frågor bör vara kristallklar för andra än muhammedaner

Ja det är ju så jag har förstått dina frågor- varför Guds sista budskap skulle vara obegripligt för människor i alla tider/länder. Vi kan börja med att ställa följande frågor:

1. Varför antar du att Guds sista budskap är obegripligt för människan?

2. Är Guds sista budskap helt obegripligt eller delvis obegripligt?

Jag nöjer mig med dessa frågor.
Citera
2015-02-24, 15:45
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ja det är ju så jag har förstått dina frågor- varför Guds sista budskap skulle vara obegripligt för människor i alla tider/länder. Vi kan börja med att ställa följande frågor:

Nu förstår jag att du inte förstår att det var frågor jag ställde och inte påståenden.

Det kanske bara är oprogrammerade medvetanden som kan ta in frågorna och reflektera över relevanta svar
Citera
2015-02-24, 15:47
Medlem
Citat:

1. Läs valfri helig skrift! Tycker du allt är bra och enkelt förklarat för oss människor? Inga konstigheter alls?
2. Helt obegripligt!
Citera
2015-02-24, 15:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1. Läs valfri helig skrift! Tycker du allt är bra och enkelt förklarat för oss människor? Inga konstigheter alls?
2. Helt obegripligt!
Har du någon gång objektivt satt dig in i heliga skrifter och under en längre tid och neutralt granskat innehållet ur alla tänkbara vinklar?
Citera
2015-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Att du inte har sökt tillräckligt? Att du inte känner efter med hjärtat? Att djävulen lurat i dig att gud inte finns? (jag försökte leka troende ett tag..... )
I så fall var den allsmäktige guden inte tillräckligt pedagogisk och kunnig över hur min hjärna fungerar när han inte kunde presentera sin information på det ultimata sättet, vilket är ett motbevis mot argumentet att guden är allsmäktig.

Om djävulen lurat mig, då betyder det att gud har förlorat mot djävulen och att djävulen är mäktigare än gud. Även det ett argument mot en allsmäktig gud.

Som jag ser det så kan det bara betyda 3 saker att jag inte har sett några budskap från gud.
1. Guden är inte allsmäktig.
2. Guden vill inte att jag ska veta om dennes existens och vilka budskap som är ifrån gud.
3. Guden finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in