2015-02-24, 13:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Det mesta i Koranen är ju muslimerna faktiskt överens om. Finns dock ett par saker som de inte är eniga om - innebörden av vissa koranverser, vilka Hadither som är autentiska, vem som skulle efterträda Muhammed, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Förstår någon annan än Ismail vad han menar?

Menar och menar ... det är svårt att följa en pådyvlande muslims resonnerande. Men jag förmodar att h*n avser att skyla över dom "par saker" som får muslimer att döda varandra trots allt överensstämmandet.
Citera
2015-02-24, 14:22
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ditt svar på frågorna

Förstår någon annan än Ismail vad han menar?
Ja, vad menar Ismail med sin enkla text? Läs igen, bäste Halal.
Citera
2015-02-24, 14:27
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Ja, vad menar Ismail med sin enkla text? Läs igen, bäste Halal.
Jag har försökt förstå hur din kommentar är ett svar på mina frågor
Citat:
Är det bara jag som tycker att en allsmäktig gud som är oberoende av tid och rum, borde ha skickat sitt sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder så att alla människor i alla tider i alla länder hade begripit detta budskap utan tolkning av experter på forntidsarabiska?

Är det bara jag som anser att en allsmäktig guds sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder borde handla om mera än en beduinrövares krigshärjningar i Arabien på 600-talet?

Är det bara jag som anser att en allsmäktig guds sista budskap till alla människor i alla tider borde handla om sådant som är allmängiltigt för alla människor i alla tider i alla länder?

Citat:
Det mesta i Koranen är ju muslimerna faktiskt överens om. Finns dock ett par saker som de inte är eniga om - innebörden av vissa koranverser, vilka Hadither som är autentiska, vem som skulle efterträda Muhammed, etc.
Kan du inte utveckla ditt svar så att det har bäring på mina frågor?

Det skulle vara bra om du utvecklade ditt svar så att det ger vägledning för andra än muhammedaner
Senast redigerad av o0Halal0o 2015-02-24 kl. 14:32.
Citera
2015-02-24, 14:32
Medlem
goran744s avatar
Nej jag tycker inte att det är så konstigt. Människor har alltid varit lite ologiska. Och vi använder ju endast 3% av vår hjärnkapacitet så det är inte så underligt att vi inte förstår THE MIGHTY ONE!
Citera
2015-02-24, 14:35
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej jag tycker inte att det är så konstigt. Människor har alltid varit lite ologiska. Och vi använder ju endast 3% av vår hjärnkapacitet så det är inte så underligt att vi inte förstår THE MIGHTY ONE!
Fel!

Vi använder hela hjärnans kapacitet och det mesta går till autonoma nervsystemet. 3% är en grov underskattning även när det gäller förmågan till kreativt och abstrakt tänkande.
Citera
2015-02-24, 14:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vad angår att vara ologisk: Speak for yourself.

Iövrigt är 3%-tramset irrelevant, eftersom "arguments from ignorance" inte blir legitima oavsett hur mycket hjärnkapacitet som användas.
Citera
2015-02-24, 14:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Fel!

Vi använder hela hjärnans kapacitet och det mesta går till autonoma nervsystemet. 3% är en grov underskattning även när det gäller förmågan till kreativt och abstrakt tänkande.
Ja det går åt energi för att kunna vara en homosapiens och gå på två ben.
Vi har inte över mer än ca 3% av kapacitetet i vårt cerebrum, antagligen THE MIGHTY ONES uträkning.
Logiskt sett så behöver vi väl inte mer då.
Citera
2015-02-24, 14:41
Medlem
Ereses avatar
Citat:
vi använder ju endast 3% av vår hjärnkapacitet så det är inte så underligt att vi inte förstår

Varför bemötte du inte mitt inlägg i andra tråden?
Citera
2015-02-24, 14:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja det går åt energi för att kunna vara en homosapiens och gå på två ben.
Vi har inte över mer än ca 3% av kapacitetet i vårt cerebrum, antagligen THE MIGHTY ONES uträkning.
Logiskt sett så behöver vi väl inte mer då.

Skall vi nu allmänt dras med ditt nya mantra om 3% hjärnkapacitet i alla sammanhang ... oavsett relevans?

Om 'guds' senaste budskap kan ifrågasättas med hjälp av dessa postulerade 3% sägar det ju en hel del om detta buskaps värde.
Citera
2015-02-24, 14:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Skall vi nu allmänt dras med ditt nya mantra om 3% hjärnkapacitet i alla sammanhang ... oavsett relevans?

Om 'guds' senaste budskap kan ifrågasättas med hjälp av dessa postulerade 3% sägar det ju en hel del om detta buskaps värde.
Gud visste vad han gjorde verkar det som. Budskapet skall endast"anas" och bearbetas med vår 3%:a kapacitets logik.
Ni har den fria viljan( 3%) i alla fall. Resten tillhör mig Gud.
Så kan det vara! Tillåtet att tror saker eftersom allt är mycket luddigt i vår tillsynes ologiska tillvaro som homosapiens.
Kan man skapa ett helt universum så använder man hjärnan till 100%. GUD som ÄR.
Budskapet finns här bland de 3% men vi bygger flygplan och åker till månen i stället och det är väl bra till viss del.
Men månen kan dock inte få mig att överleva eller förstå budskapet riktigt, riktigt.
Anar det tydligare, men inte helt och hållet.
Citera
2015-02-24, 14:50
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Jag har försökt förstå hur din kommentar är ett svar på mina frågor

Kan du inte utveckla ditt svar så att det har bäring på mina frågor?
På vilket sätt har mitt svar inte med dina frågor att göra? Antingen så har jag missförstått dina frågor, eller så har du missförstått mitt svar. Du frågar varför Guds sista budskap är obegripligt för människorna. Har jag förstått din fråga rätt?
Citera
2015-02-24, 14:51
Medlem
Ereses avatar
Rätta mig om jag missförstått. Det är något jag inte fattar med Gud. Han vill att människorna ska bli perfekta och fria från synd som han? Varför gjorde han inte människorna så från början? Det är som att veta hur du ska sätta ihop en bil men istället sätter du med flit ihop den fel och sen skyller du på bilen att den inte funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in