2015-02-23, 23:47
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Gör man märkliga påståenden kommer man att bli ifrågasatt och tror man på rena dumheter får man finna sig i att bli häcklad.

Vilka dumheter?
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Är du dum eller? Att du och jag finns är väl ganska självklart? Men att Gudar existerar är ytterst osannolikt.
Nej inte alls vidare dum tror jag. Gått på universitet och har alla lampor tända i skallen än så länge.
Tror du att någon utanför vårt universum vet att vi existerar?
Kanske det är osannolikt/kanske inte. Vi får se. Både den som tror och den som inte tror. Det är logiskt och sant. Ingen kommer undan döden i livet. Vi får se som sagt var.
Citera
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag bryr mig inte om du KAN teologi för mig är GUD viktigare än dina teologikunskaper och Gud kommer förmodligen inte att förhöra dig i teologifrågor den dagen du dör. Han kommer att öppna ditt hjärta och visa dig själv för dig.
Satan skryter om saker och vill vara bäst. Jag är nöjd med att vara en vanlig liten människa.
Du kommer ingen vart med mig och ditt teologikunskapsskryt.
Jag har Gud och Jesus som mina vägledare och som jag VET att ej är av egoistisk natur. Utan för min skull. Precis som jag älskar mina barn. Jag är deras vägledare i livet och gör det inte av egoistisk natur utan för att de skall må bra och klara sig genom livet helskinnade och fina.

Jag är övertygad om att du är en bättre person än bibelns gud. Jesus må ha varit icke-egoistisk, men den här snubben: https://www.biblegateway.com/passage/?search=Exodus+20:5&version=SV1917 är definitivt en person med storhetsvansinne.
Senast redigerad av DingusMcDuck 2015-02-24 kl. 02:04.
Citera
2015-02-23, 23:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja då är det antagligen den synden man skall arbeta med.

Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Ja, att vara Gudsmedveten är enligt Hare Krishna att vara motsatsen till egoistisk i sina tankar och handlingar. Samma sak gäller för en buddhistmunk eller en riktig kristen.

1/ Vad har synd med buddhismen/hinduismen att göra?

2/ Och vad har det med tråden att göra?
Citera
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
Vilka dumheter?

Välj en själv.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det har vi gjort flera gånger men du tror inte på oss, du tror på Gud och jesus.
ja jag tror på gud och Jesus , inte på "OSS" vem är det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om folk säger att dom tror på Gud i bibeln ,men blundar för 2/3 av bibeln,så får dom räkna med lite "påhopp".

jag förstår vad du menar men jag kan inte kalla det för påhopp, snarare att de inte vill inse sanningen. De sätter en gloria runt sin tro / sin Gud / sin bok och därmed kastar de bort nyckeln.
Citera
2015-02-23, 23:49
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Är du dum eller? Att du och jag finns är väl ganska självklart? Men att Gudar existerar är ytterst osannolikt.

Njaaee... så dumt är det inte. Till och med den respekterade S Hawking öppnade nyligen upp för möjligheten att vi kanske inte finns, utan allt är en illusion.

Medge att tanken är kittlande.

Och vad gör vi när vi sover?
Är vi i ett annat universum då?
Citera
2015-02-23, 23:50
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej inte alls vidare dum tror jag. Gått på universitet och har alla lampor tända i skallen än så länge.
Tror du att någon utanför vårt universum vet att vi existerar?
Kanske det är osannolikt/kanske inte. Vi får se. Både den som tror och den som inte tror. Det är logiskt och sant. Ingen kommer undan döden i livet. Vi får se som sagt var.

Om du är osäker på om du själv existerar eller inte så får du nog uppfattas som en ganska dum person oavsett om du gillar det eller inte.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
Jag tycker att det bästa är att alla håller sig till sin tro, snälla detta är en väldigt känslig fråga och människor tar det på största allvar. Jag söker sanningen. Lyckas någon övertyga mig om något är jag öppen för det.

Det betydar inte att varenda jädrans tråd skall användas till det samma irrelevante predikande utan hänsyn till trådämnet.

(Ingen kritik av dig implicerat i detta).
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Jag är övertygad om att du är en bättre person än bibelns gud. Jesus må ha varit icke-egoistisk, men den är snubben: https://www.biblegateway.com/passage/?search=Exodus+20:5&version=SV1917 är definitivt en person med storhetsvansinne.
Ja det kan man fundera på vem som ligger bakom detta. Gud? Satan? Jag tycker mer att det lutar åt Satan.
Citera
2015-02-23, 23:51
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Välj en själv.

Jag vet inte men att tro på Gud är väl ingen dumhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto