2015-02-23, 16:12
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
70%? Då går det fort utför med moder Ryssland och hennes rättssystem. I vilket annat land i Europa skulle staten kunna agera så
egenmäktigt mot befolkningen utan påföljder. Att bli bestulen på sin inkomst av staten kan ju inte främja känsla av enighet hos gemene ryss precis. Är facken förbjudna i Ryssland eller är dom bara en förlängd arm av makten som på kommunisttiden?

Detta gjorde iof Göran Persson, han tog ju 258 miljarder av Sveriges pensionärer, så de pengar som pensionen består i av idag är det vi arbetsföra som betalar idag med våra skattemedel.
Helt sinnessjuk, staten spenderar våra pengar och stjäl än mer av oss för varje jävla dag som går.
2015-02-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Den förmodat psykiskt sjuke foliehatten, charlatanen, plagiatören, kiosklitteraturförfattaren och russofoben Lars Wilderäng lovprisar alltså ett reportage om Azov i den glassiga skräptidningen Café.

Nu har Café anslutit sig till den övriga svenska mainstreammedia som har gjort mer eller mindre illa dold reklam för de käcka svenska gossarna som krigar mot den läskige ryssen i Ukraina.

Detta handlar om förtäckt reklam, sannolikt beställd och planterad av ljusskygga aktörer, med förhoppningen om att locka fler svenskar att ansluta sig till USA:s och de judiska oligarkernas styrkor.
Sverige är ett västland, Ukraina likaså. Ryssland däremot är ju inget västland . Givetvis är det då åt väster vi svenskar
sneglar, en naturlig process sedan utvandringen. Ryssen har vi aldrig intresserat oss för därav det massiva svenska stödet för Ukraina och vår massiva kritik av Ryssland.
2015-02-23, 16:21
Medlem
raxmouses avatar
Det här nya "bombdådet" http://www.liveleak.com/view?i=9d3_1424613695 , av vilken strategisk anledning skulle Ryssland vinna på detta?

Citat:
Sverige är ett västland, Ukraina likaså. Ryssland däremot är ju inget västland . Givetvis är det då åt väster vi svenskar
sneglar, en naturlig process sedan utvandringen. Ryssen har vi aldrig intresserat oss för därav det massiva svenska stödet för Ukraina och vår massiva kritik av Ryssland.

men Lucas....det massiva stödet du pratar om existerar inte i något land. Ukraina och John McCain & Friends har inte ett massivt stöd.
2015-02-23, 16:23
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Undrar om folk tänker till när de ser alla mysreportage med den nazistiska terrorgruppen Azov i svensk media? Här kan en person så oförarglig som Marcus Birro sparkas för att han skriver utanför åsiktskorridoren, sedan skickar samma tidningsägare ner team till Ukraina för att göra hyllningsreportage till våldsamma nazistiska låg-iq-huliganer som levt hela sina vuxna liv som öppna nazister. Finns det nån som tänker till och funderar på vad detta kan bero på? Att det finns en judisk agenda som gärna använder grupper som normalt sett är antisemitiska (nazister, islamister) till deras fördel när det finns ett högre mål (bekämpa Ryssland, bekämpa Syrien och Iran)? Förmodligen inte. De flesta tänker nog att "nazister är ju dumt, men de här verkar ju vara riktigt trevliga gossar, tänk om alla nazister kunde åka ner och våldta kvinnor och mörda civilbefolkningen i Mariupol istället för att bedriva fredliga folkbildningsinsatser i Sverige". Precis som det är tänkt att de ska reagera alltså.

Jag har funderat och kommit fram till följande,
I dag ser Stillt och jag på samma sätt på Ukarina och "förbrödringen" beror på att ställningtagandet mot Putins världsbild blivit viktigare än individens politiskt hemvist.

Detta kan uttryckas som, ju högre tryck den västerlänska demokratin blir utsatt för desto mer överbygger demokratin sina inre skillnader och sluter sig samman mot det yttre trycket.

Eller förenklat lite till.
De som tycker att Putin är ett arsle spelar på min planhalva.

Det är ett anfallskrig och det pågår nu...
2015-02-23, 16:23
Medlem
Xeliouss avatar
Det kommer uppgifter om att ryska trupper rör sig mot Kharkiv på den ryska sidan och mot Mariupol på den sidan. Putin har tydligen gett klartecken för attack. Bland annat har vi denna källa:
http://news.yahoo.com/ukraine-says-no-weapons-pull-back-until-full-085405685.html
Citat:
Kiev (AFP) - Pro-Russian forces massing near Ukraine's port city of Mariupol are continuing to attack government troop positions, Kiev said on Monday, fuelling concerns for the fate of an internationally brokered ceasefire.
Tensions were also high following a bomb blast Sunday in the normally peaceful eastern city of Kharkiv. In their latest toll, authorities said that three people had died in the "terrorist" attack.
http://news.yahoo.com/ukraine-says-no-weapons-pull-back-until-full-085405685.html

Stora trupprörelser på andra sidan den ukrainska gränser vid Kharkiv har som sagt setts också.
2015-02-23, 16:26
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Bra artikel av Armed Research om dådet den 22 februari.

http://armedresearch.wix.com/armedresearch#!Kharkiv-Bombing-Raises-Questions-on-Ukrainian-SBUs-Credibility/c193z/54ea4f9d0cf2d691d220dae1

Bernad, vv kontrollera detta. För mig verkar det vara en aktion för att bibehålla det vettlösa kriget, till förlust för både Poroshenko och Novorussiya.
2015-02-23, 16:27
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Att fördömma nazismen geno atg angripa det judiska folket är lika klokt som att släcka en brasa med tändvätska. Alla skakar på huvude åt tokgheterna. Att avstå från judedravet och nazistuttalanden i Ukrainatråden borde ju vara lätt. Varför inte kommentera verkligheten och den ryska invasionen av Ukraina som ju tråden handlar om.

Exakt detta håller jag fullständigt med om, det är precis som vissa här har hamnat i nån slags psykos, det vet jag folk som sitter på amfetamin brukar dreva samma saker om o om igen.
De är ju inga normala människor som sitter och vill livet av andra med en ockupation av rysk militär i ett annat land.

Helt klart för mkt dravel om nassar hit o dit, kolla istället på de andra vad det bär för utstyrsel.
Såg denna video om en Engelsman som stred där frivilligt och tränade National Guard, rätt mkt humor att de har kunnat slå ifrån sig ryska armén ganska gott o väl, separatisterna hade de ju på språng ifrån fält.

Det va ingen video!
Dock lite tragiskt, d e lite som om både Ryssland och Ukraina vill bli av med visst folk först.
http://www.liveleak.com/view?i=263_1424694846
2015-02-23, 16:28
Medlem
Citat:
Verkligheten är att konflikten i Ukraina präglas av att den ukrainska kuppregimen till väldigt stor del består av judar, att kuppen iscensattes av judar som Victoria Nuland, George Soros, Yatsenjuk m.fl och att judar och judiska intressen i USA och EU har varit drivande aktörer. Ukraina drabbades av en judiskamerikansk statskupp. Det hela präglas även av de många "nazister" och "fascister" som finns på den ukrainska regimens sida, även om jag personligen anser att det vore mer korrekt att kalla dem extrema chauvinister.
Men tror du verkligen att inlägg som ovan skulle påverka oss upplysta svenskar att "byta" sida i konflikten? Nej, antisemitiska uttalande a la Hitler faller aldrig i god jord om man vill påverka opponionen. Men Ukraina har ju omvärldens stöd oavsett inlägg på FB.
2015-02-23, 16:32
Medlem
Citat:
Verkligheten är att konflikten i Ukraina präglas av att den ukrainska kuppregimen till väldigt stor del består av judar, att kuppen iscensattes av judar som Victoria Nuland, George Soros, Yatsenjuk m.fl och att judar och judiska intressen i USA och EU har varit drivande aktörer. Ukraina drabbades av en judiskamerikansk statskupp. Det hela präglas även av de många "nazister" och "fascister" som finns på den ukrainska regimens sida, även om jag personligen anser att det vore mer korrekt att kallay dem extrema chauvinister.
Jag skulle uppskatta om du gav bevis för att de av dig namngivna personerna är ättlingar till den bibliska personen Juda som är anfader till Juda stam. I annat fall kan du väl ange ditt skäl till att du kallar dem judar.
2015-02-23, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Wow det där suger så in i helvete, ändå så sitter Putin på 200 miljarder undanstoppat på nåt konto läste jag igår.

Hittade just detta, ryss-separatisterna verkar inte trivas, har sett video tidigare då rysk militär läxar upp en separatist, men detta har jag än inte sett.
Första videon, Givi den lille grisen spöar en av sina egna, anledning vet jag ej, va nåt om en fylla?
Den andre vet jag ingenting om direkt.
http://www.liveleak.com/view?i=c42_1424688891

Jaha andra videon va "Commander beating soldier because he deserved. Commander think soldier deserter from battle. Commander saying strong words (silents) and call him 'shit from Moscow"

Jag kan ju tänka mig att man inte ger tillbaka på överordnad, men den där sista hade jag sänkt, grävt ner och hållt käft sen.

Enligt kommentarerna hade ena varit full och skjutit mortar, vet ej om liken på flaken hade med det att göra, den andre hade flytt fältet som va under beskjutning?

De ukrainska separatisterna ger verkligen ett proffsigt intryck, i synnerhet fyllot till befälhavare, undrar hur länge de hade klarat sig utan ryskt stöd.
2015-02-23, 16:39
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Jag vet inte om det är någon överdrift, har ju ganska nyligen hört om "separatister" som skär huven av hundar

Det stämmer tyvärr. Separatisterna är vedervärdigt grymma mot just hundar. I det här klippet får en hund som de hittade i övergivna ukrainska ställningar utstå en fruktansvärt brutal behandling därför att de fått för sig att det är en "högra sektorn"-hund:

https://www.youtube.com/watch?v=P8nCCVYiJD4
2015-02-23, 16:42
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Men tror du verkligen att inlägg som ovan skulle påverka oss upplysta svenskar att "byta" sida i konflikten? Nej, antisemitiska uttalande a la Hitler faller aldrig i god jord om man vill påverka opponionen. Men Ukraina har ju omvärldens stöd oavsett inlägg på FB.

Men du och ni är inte "upplysta" i någon sanningsenlig mening :-P det är ingen som tror på er...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in