Citat:
Ursprungligen postat av
kmpa
Är du inne på programmet så behöver du inte söka på nytt. Men om du inte uppfyller poängkravet för att bli uppflyttad till högre årskurs måste du se till att ordna det först. Normalt ordnar man då en individuell studieplan i samråd med studievägledaren för att det ska bli så smidigt som möjligt.
Jag är inne på programmet sedan ht14 vilket är en grund program på tre år.
Om jag inte uppfyller poängkravet för andra året ht15, blir jag då avstängd/utslängd från hela programmet, eller kan man läsa om kurserna på högskolan och gå om första året utan att söka om på nytt med betyg eller högskoleprov. Och ifall man klarar tentorna och poängkraven senare, vad händer då får man fortsätta nästa termin?
Ex,
börjar ht14 i september och klarar inte terminen/året och skolan slutar i jun vt15i.
Dags för ht15 i september och jag får inte fortsätta pga att jag inte har behörighetskrav av ej klarade kurser. Vad gör jag då, kan jag läsa om hela terminen med nya studenter som börjar första året ht 15, och i så fall måste jag konkurrera om platser fast än jag är antagen programstudent sedan ht14.
Jag hoppas att jag har förklarat det bra, då allt känns så himla krångligt nu.