2015-02-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Du får gärna utveckla på vilket sätt historielös och KHKs framfart korrelerar?

Du pratar om att ingen bryr sig om andra lag längre, det bottnar alltså i att lagen är historielösa?

Förstår inte heller hur han tänker. Hur fasen ska ett lag ens få historia om de aldrig får chansen att skapa en historia? Vad alla som grinar om historielösa lag vill är ju ha en stängdliga så deras historierfyllda lag kan få spela utan att riskera att åka ut.
Citera
2015-02-23, 12:08
Medlem
Jag tror att Modo och Leksand får kvala, Leksand har ett oerhört tufft spelschema framför sig jämfört med Djurgården och Brynäs spelschema
Citera
2015-02-23, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Känner på mig att Modo inte kommer klara av bäst av 7 mot ett allsvenskt lag, borde bli HA bänkats säsong. Någon som vet var man kan kolla på dessa matcher i kvalet?

I en vanlig kvalserie så hade jag också varit orolig. I en serie bäst av 7? Väldigt låg risk att Modo åker ur.
Citera
2015-02-23, 12:49
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
I en vanlig kvalserie så hade jag också varit orolig. I en serie bäst av 7? Väldigt låg risk att Modo åker ur.

Väldigt osäkert med tanke på hur modos spel ser ut. Ingen som helst logik i spelsystemet, finns det ens ett? Backarna ser skakiga ut i egen zon och vi kommer knappt in i anfallszon, när vi väl gör det hamnar vi alltid ute i sarghörnet. Laget från HA vi får möta i bäst av 7 kommer vara ordentligt taggat medans vi kommer vara skakigare än vi är nu.
Citera
2015-02-23, 14:04
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Modo hade aldrig klarat en kvalserie. Bäst av 7 däremot är en helt annan sak och det ställs högre krav på HA-lagen.

Låt säga att Modos förra kvalserie hade varit en matchserie om 7 hade Modo sannolikt tagit hem det på 4-5 matcher, men i stället hamnade i ett avgörande i match 10.
Citera
2015-02-23, 14:17
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex
Förstår inte heller hur han tänker. Hur fasen ska ett lag ens få historia om de aldrig får chansen att skapa en historia? Vad alla som grinar om historielösa lag vill är ju ha en stängdliga så deras historierfyllda lag kan få spela utan att riskera att åka ut.

"Han" är här, så du kan rikta frågan direkt till mig nästa gång.

Man kan inte vara tydlig nog med vissa grejer. Alltså, blir det för många "nya" lag för snabbt så blir det utslätat och tråkigt. Dessa nya lag attraherar sina respektive lokalbefolkningar enbart, övriga har inga känslor för dem.

Detta var andemeningen i mitt tidigare inlägg.

Vill för övrigt inte ha en stängd liga. En sådan motverkar man förresten med att önska MIF kvar vid sin läst samt hålla plastklubbarna LHC och Växjö kort. Men det kanske är en annan debatt.
Senast redigerad av Kongruensbojd 2015-02-23 kl. 14:21.
Citera
2015-02-23, 14:24
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Modo hade aldrig klarat en kvalserie. Bäst av 7 däremot är en helt annan sak och det ställs högre krav på HA-lagen.

Låt säga att Modos förra kvalserie hade varit en matchserie om 7 hade Modo sannolikt tagit hem det på 4-5 matcher, men i stället hamnade i ett avgörande i match 10.

2011 hade Modo bättre lag och de jagande lagen nerifrån var sämre. (Det räckte knappt ändå)
2015 har lagen från HA tryckt in pengar för att ta steget upp samtidigt som SHL och HA har blivit två ligor som står närmre varandra än tidigare. Modo har också det sämsta laget på flera år (läs någonsin). De knappa pengarna vi har i föreningen har istället gått till ombyggnationer av läktaren, ombyggnationer av omklädningsrum samt invändig målning av hela FC.
Vi klarar väl inte ens de ekonomiska kraven som ställs för att spela SHL i framtiden?
Citera
2015-02-23, 14:34
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
2011 hade Modo bättre lag och de jagande lagen nerifrån var sämre. (Det räckte knappt ändå)
2015 har lagen från HA tryckt in pengar för att ta steget upp samtidigt som SHL och HA har blivit två ligor som står närmre varandra än tidigare. Modo har också det sämsta laget på flera år (läs någonsin). De knappa pengarna vi har i föreningen har istället gått till ombyggnationer av läktaren, ombyggnationer av omklädningsrum samt invändig målning av hela FC.
Vi klarar väl inte ens de ekonomiska kraven som ställs för att spela SHL i framtiden?

Fast Modo var spelmässigt överlägsna 2011 med svårigheter att göra mål mot lag som endast strävade efter att spela av matcherna. Modo förlorade sedan många poäng på straffar. Nu kommer HA lagen tvingas att göra fler mål mot Modo, och de kommer tvingas spela mer offensivt. Det är vad jag tror talar för Modo, även om Modo är sämre denna gång och HA-lagen är bättre. Det kommer dock definitivt bli svårt för Modo.

Sedan tycker jag det är orättvist att vinnaren av HA går upp utan att behöva möta SHL-lag. Då behöver de inte visa att de hör hemma i SHL.
Citera
2015-02-23, 14:40
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Känner på mig att Modo inte kommer klara av bäst av 7 mot ett allsvenskt lag, borde bli HA bänkats säsong. Någon som vet var man kan kolla på dessa matcher i kvalet?
Viasat och S24 kommer sända matcher i kvalet. Har väldigt svårt att se att Modo skulle förlora en matchserie över sju matcher, fast det kanske bara är hjärtat som talar.
Citera
2015-02-23, 15:45
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Fast Modo var spelmässigt överlägsna 2011 med svårigheter att göra mål mot lag som endast strävade efter att spela av matcherna. Modo förlorade sedan många poäng på straffar. Nu kommer HA lagen tvingas att göra fler mål mot Modo, och de kommer tvingas spela mer offensivt. Det är vad jag tror talar för Modo, även om Modo är sämre denna gång och HA-lagen är bättre. Det kommer dock definitivt bli svårt för Modo.

Sedan tycker jag det är orättvist att vinnaren av HA går upp utan att behöva möta SHL-lag. Då behöver de inte visa att de hör hemma i SHL.

Citat:
Fast Modo var spelmässigt underlägsna 2015 med svårigheter att göra mål mot alla lag, både i EQ och PP, som endast strävade efter att spela av matcherna. Modo förlorade sedan många poäng de sista 10 minuterna under matcherna. Nu kommer HA lagen tvingas att göra fler mål mot Modo, som man alltid har behövt i ishockey för att vinna matcher, och de kommer tvingas spela mer offensivt. Det är vad jag tror emot för Modo, även om Modo är sämre denna gång och HA-lagen är bättre. Det kommer dock definitivt bli svårt för Modo.

Ändrade vissa ord och meningar så kan vi titta tillbaka på detta 2019
Citera
2015-02-23, 17:41
Medlem
Jkrokens avatar
Fuck you Luleå, Frölunda, Skellefteå! Vi behåller vår guldklimp.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20363184.ab
Citera
2015-02-23, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Fuck you Luleå, Frölunda, Skellefteå! Vi behåller vår guldklimp.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20363184.ab

Vore strongt om han förlängde. Troligtvis har brynäs förberett en riktigt saftig lön, men imponerande att det ser ut som att han ska stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in