Citat:
Hej, jag vill börja med att säga att jag är väldigt osäker på vart jag skulle skapa tråden så mod kan gärna flytta den om det behövs.
Det är så att en person funnits på ratsit och upplysning så länge jag känt personen men nu för någon månad sen upptäckte jag att han inte längre finns där. Jag vet att han befinner sig i Sverige fortfarande så han har inte flyttat utomlands, någon skyddad identitet är det inte heller då jag känner honom och vet med stor säkerhet att han inte behöver det. Jag är ganska säker på att han inte har en lägenhet utan bor hos kompisar (det har han gjort i flera år). Det ska tilläggas att killen inte är haj på datorer och jag tror inte han skulle kunna fixa något själv så att han försvann.
Det jag undrar är alltså hur man kan försvinna från ratsit för jag trodde att alla som är folkbokförda i Sverige står med där? Man står väl med även fast man inte är kriven på en adress? Och om man är borta från ratsit, finns man då med i sktteverkets uppgifter.
Tackar så jätte mycket för svar och som sagt ändra förumet om det behövs.
(förlåt om jag skriver osammanhängand)
Det är så att en person funnits på ratsit och upplysning så länge jag känt personen men nu för någon månad sen upptäckte jag att han inte längre finns där. Jag vet att han befinner sig i Sverige fortfarande så han har inte flyttat utomlands, någon skyddad identitet är det inte heller då jag känner honom och vet med stor säkerhet att han inte behöver det. Jag är ganska säker på att han inte har en lägenhet utan bor hos kompisar (det har han gjort i flera år). Det ska tilläggas att killen inte är haj på datorer och jag tror inte han skulle kunna fixa något själv så att han försvann.
Det jag undrar är alltså hur man kan försvinna från ratsit för jag trodde att alla som är folkbokförda i Sverige står med där? Man står väl med även fast man inte är kriven på en adress? Och om man är borta från ratsit, finns man då med i sktteverkets uppgifter.
Tackar så jätte mycket för svar och som sagt ändra förumet om det behövs.
(förlåt om jag skriver osammanhängand)
Om du känner personen får du väl åka till hans gamla adress och ringa på; -"men tjena, det var länge sedan ska vi dela på några öl"?? typ"! Om han inte finns där får du fråga om de som bor där nu vet något.
Som andra skrivit i tråden att byta namn är ett bra sätt att klippa trådar bakåt det som finns på google folk som tror det vet vem man är etc.
PS ni som vet.. efter 3 år på kriminalvårdsanstallt var skrivs man då, på anstalten?
Plus att jag inte vet vart han bor längre, tror att han som han gjort i två år tillbaka fortfarande är hemlös och bor hos olika kompisar.