2015-02-21, 00:18
Medlem
Nu har lent börjat och olika människor fastar på olika sätt. Hur fastar ni? Jag försöker dra ner på kaffe, onödig datortid och kött. Vad gör ni för att komma närmare Gud?
Citera
2015-02-21, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Nu har lent börjat och olika människor fastar på olika sätt. Hur fastar ni? Jag försöker dra ner på kaffe, onödig datortid och kött. Vad gör ni för att komma närmare Gud?

Det sägs att lasternas summa är konstant, men likväl försöker jag under fastetid avstå från alkohol, kött och tobak.
Citera
2015-02-21, 01:48
Medlem
Diverges avatar
Jag funderar på en lite mindre cigarr ikväll och bara ett glas whiskey.
Citera
2015-02-21, 20:13
Medlem
Tack för förslaget.
Jag ska försöka avstå kött fram till påsk.
Citera
2015-02-21, 20:23
Medlem
Roger Rabbits avatar
Eftersom gud är överallt men jag inte är det så försöker jag sprida mina döda och levande celler så mycket jag kan för att komma närmre gud. Balanserat leverne med lågt köttintag är givet hela året. Periodisk fasta förlänger ju livet på möss så det kanske funkar på människor också, får testa det nästa helg.

Men nu herrejävlar blire till att hälla upp en virre, tack Diverge för tipset!
Citera
2015-02-22, 01:09
Medlem
madeinflens avatar
Ska avstå från sötsaker (kakor, godis, glass...etc)
Citera
2015-02-22, 15:34
Medlem
Citat:

det går inte att komma närmare jesus eftersom Jesus alltid är nära.
Citera
2015-02-22, 15:53
Medlem
jedidja1s avatar
Vad i ligger meningen med att fasta???
Citera
2015-02-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Vad i ligger meningen med att fasta???

komma närmare Gud.
Citera
2015-02-22, 15:57
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
komma närmare Gud.

Rent hyckleri säger jag,Varför skulle man komma närmre Gud på grund av fasta??? För att rena kroppen ja det kan jag förstå och gör själv emellanåt.
Citera
2015-02-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
komma närmare Gud.
Det är inte för att komma närmare Gud. Man gör det för att man blir belönad.

När ni fastar, se då inte dystra ut som hycklarna, som vanställer sitt utseende för att människorna skall se att de fastar. Sannerligen, de har redan fått ut sin lön. Nej, när du fastar, smörj in ditt hår och tvätta ditt ansikte, 18så att inte människorna ser att du fastar, utan bara din fader i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig. Mat 6:16-17

För att vara kristen vet ni ytterst lite om Jesus sanna och eviga evangelium.
Citera
2015-02-22, 17:22
Medlem
Citat:
Apostlarnas undervisning.

Låt därför ingen döma er för vad ni äter eller dricker eller hur ni iakttar högtider eller nymånar eller sabbater. Sådant är skuggan av det som skulle komma; själva kroppen är Kristus. Låt er inte berövas segern av dem som hänger sig åt självförnekelse och ängladyrkan och som fördjupar sig i sina syner. De blåser upp sig med sina fåfänga människotankar och håller sig inte till honom som är huvudet och som försörjer hela kroppen och binder ihop den med leder och senor, så att den växer som Gud vill. Om ni med Kristus har dött bort från de kosmiska makterna, varför beter ni er då som om ni levde i världen och underkastar er påbud som: Låt bli! Smaka inte! Rör inte! Det gäller ju saker som skall förbrukas och upplösas och är bara människors bud och läror, låt vara att det kallas vishet eftersom det ser ut som fromhetsövningar, självförnekelse och späkningar, förakt för kroppens behov. Kol 2:16-23
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in