Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Klart det har förkastats, med all rätt dessutom. Skadeståndskraven borde istället ha skickats till polischefen i Rom som inte kan hålla rätt på sin egen stad. Det är ju ALLTID kaos i Rom när det vankas derby eller Europamatch mot klubbar som har supportrar värda namnet. Det sker inte i samma utsträckning i någon annan västeuropeisk stad. Jag förkastar pöbelns dräggbeteende men det är så simpelt att komma grinandes efteråt istället för att ta tag i det när skiten sker.
PS. Ja, jag dricker öl ikväll... såhär trevlig kan jag bli då.

Det är holländarna som inte kan hålla reda på sitt patrask, och det är ju inte första gången de är i farten.
På RAI vevades bilderna flera gånger om, och det som slog mig var att de överlag såg ut som "vanliga" människor. Dvs inga bufflar med rakad skalle, potatisnäsa, nithalsband, undertröja, kängor etc en masse.
Polischefen har fått skit hemma, men försvarar sig med att materiella ting är värda mindre än människoliv. Det var många "civila"; barnfamiljer, innevånare och turister där. Hur packet kunde ta sig till Piazza di Spagna kan man förvisso undra över, de borde ju inte ens ha kommit in i landet...
Polisen gjorde räder, och det var en och annan huligan som blödde...
P.S. Och jag läppjar på lite vin, men jag kan vara såhär (bakom tangentbordet) i helnyktert tillstånd också.