2015-02-21, 11:55
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Ändrade insuget in i lägenheten det gick inte så bra då det började kondensera och bara droppades massa vatten, som högst blev det 32 grader..
Vart fick du kondens?
Snälla skriv mer info varje gång du skriver inlägg. Helt jävla omöjligt att ge vettiga korrekta råd annars.
Citera
2015-02-21, 12:14
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Vart fick du kondens?
Snälla skriv mer info varje gång du skriver inlägg. Helt jävla omöjligt att ge vettiga korrekta råd annars.
Jag satte en kanalfläkt i ventilen för att få in kall luft (i tältet finns bara utsug för varm luft som värmer hela rummet) så ventilationsrören (de tunna i aluminium) blev kalla då kalluft åkte ut genom, och sen märkte jag att det var massa vatten som droppade från rören.

Det kylde dock ner rummet ganska okej till 20-22 grader men blev ändå som höst 32 i tältet och om jag har redan problem med värmen nu så kommer det bli väldigt jobbigt mot sommaren. Funderar starkt på att byta lampa men vill helst inte göra det då den ger bra skörd.
Senast redigerad av AgustSeri 2015-02-21 kl. 12:17.
Citera
2015-02-21, 12:27
Medlem
AgustSeris avatar
Det är en liten etta så jag sover här också men har bara ett fönster och ett friskluftenöppning/ventilhål (vet inte vad det heter) elementet är avstängd, tältet tar 1/5 del av utrymmet.
Citera
2015-02-21, 13:01
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Tja det är väl i stort bara att köpa en rejäl fläkt och blåsa ut värmen genom ventilationen. Jag ser inte riktigt problemet. Filter och fläkt i tältet, ljudisolerad slant till ventilen. Voilà.

BLÅS UT UR UTRYMMET. Ut med värmen inte in med kall luft.
Rejäl fläkt inte den minsta du kunde hitta. Därför jag skrev rejäl. Rejäl som i stor.
Filter och fläkt i tältet slang till ventilation och ut ur ventilen.
Senast redigerad av 10L 2015-02-21 kl. 13:05.
Citera
2015-02-21, 14:39
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
BLÅS UT UR UTRYMMET. Ut med värmen inte in med kall luft.
Rejäl fläkt inte den minsta du kunde hitta. Därför jag skrev rejäl. Rejäl som i stor.
Filter och fläkt i tältet slang till ventilation och ut ur ventilen.
Min fläkt just nu är på 280m3 i tältet och 187m3, vilken styrka skulle du rekommendera, funkar det om jag byter ut både fläktarna mot 360m3?
Citera
2015-02-21, 14:39
Medlem
Men alltså jag kan ha missförstått men varför sätta en fläkt för att suga in luft? Det jag menade låt ventilationshålet vara som det är. Sätter du en kanalfläkt i rummet som blåser ut varmluften in i nästa rum så att säga, borde ju ventilen fungera som ett insug och temperaturen sjunker?

Så hade iaf jag gjort är inget proffs men det borde funka tycker jag.
Citera
2015-02-21, 14:44
Medlem
10Ls avatar
Häng ditt filter och din stora fläkt i tältet och dra röret/slangen till ventilen och ut. Se vad du får för temp. Då får du ett ruggigt undertryck i garderoben/rummet och garanterat luktfritt.
Citera
2015-02-21, 15:06
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Häng ditt filter och din stora fläkt i tältet och dra röret/slangen till ventilen och ut. Se vad du får för temp. Då får du ett ruggigt undertryck i garderoben/rummet och garanterat luktfritt.
Okej tältet är en bit bort kan flytta den närmare, får dra ett rör på två/tre meter kan inte komma närmare med tältet än så

Men jag ska helst köpa en cooltube och bättre fläkt samtidigt?
Citera
2015-02-21, 15:33
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Okej tältet är en bit bort kan flytta den närmare, får dra ett rör på två/tre meter kan inte komma närmare med tältet än så

Den stora fläkten så som jag beskrev bör funka. Vad har du för reflektor nu och vad har du för cirkulation i tältet?
Är filtret avpassat för den stora fläkten?
Cooltube är rätt kass och en nödlösning imo.
Citera
2015-02-21, 21:34
Medlem
simp00s avatar
Citat:

Lyssna inte på föregående inlägg! Cooltube är verkigen inte kasst! Det är nog det bästa att använda för att hålla ner temperaturen i små utrymmen.

Kan även rekommendera en sån här som insug http://www.professionalgrow.se/sv/insugskit-vko150
Har själv haft ett 90X90 tält med 400w hps och cooltube och 240m3/h kanalfläkt och det insuget jag länkade och det funkade toppen!
Citera
2015-02-21, 23:06
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Lyssna inte på föregående inlägg! Cooltube är verkigen inte kasst! Det är nog det bästa att använda för att hålla ner temperaturen i små utrymmen.

Kan även rekommendera en sån här som insug http://www.professionalgrow.se/sv/insugskit-vko150
Har själv haft ett 90X90 tält med 400w hps och cooltube och 240m3/h kanalfläkt och det insuget jag länkade och det funkade toppen!
Ok men ta och googla för och emot cooltube. Det finns klara nackdelar med cooltube. Det går utmärkt att bränna massor med w på liten yta utan.
Hur som helst borde TS prova att göra det jag sa ( filter-stor fläkt -ut ur ventil). Om inte det hjälper kan han se över cirkulationen i utrymmet.
Det är två saker som jag hade kollat innan jag övervägde något annat.
Citera
2015-02-22, 00:02
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Den stora fläkten så som jag beskrev bör funka. Vad har du för reflektor nu och vad har du för cirkulation i tältet?
Är filtret avpassat för den stora fläkten?
Cooltube är rätt kass och en nödlösning imo.
Jag har en rejäl cirkulationsfläkt, jag har den billigaste reflektorn som finns att köpa på hydrogarden. filtret är anpassat fick de mesta i ett tält paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in