Även om det skulle materialisera sig någon varelse i himlen som kan prata med alla människor på jorden samtidigt på alla språk, samt skapa saker av luft, och om denna varelse skulle hävda att den var Gud och universums skapare så skulle jag inte tro på den.
Efter att jag blivit övertygad om att varelsen faktiskt existerar så skulle jag vara mycket mer benägen att tro att detta var en avancerad rymdvarelse eller liknande, än att det är Gud. Och jag skulle inte tro på att varelsen skapat universum om den inte är extremt övertygande och skapar en kopia av jorden utanför jorden eller liknande. Inte ens då skulle jag vara väldigt säker på dess påstående, och jag skulle vara vaksam och ganska rädd för varelsens motiv. Jag skulle absolut inte tillbedja den om den inte kommenderar oss att göra det, och då skulle jag göra det enbart pga rädsla eftersom varelsen uppenbarligen är extremt mäktig och det skulle kunna vara farligt att trotsa den.
Så tror jag att det är för ganska många icketroende. Det känns ju verkligen som att det kommer bli
väldigt svårt för teisterna att kunna framställa bevis som faktiskt övertygar icketroende om någon guds existens!