Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
Du anför som vanligt bra sakargument och jag personligen diskuterar gärna slipsen.
Jag tycker dock att det ser ut som om slipsen är färgad av blod - jämför gärna med bilden på slipsen innan skotten.
Sedan menar jag att slipsen har hasat upp något och även vridit sig vilket alla som har burit slips med en massa ytterplagg på sig vet att den brukar göra. Därav den marginella skillnaden mellan ingångs- och utgångshålen i vertikal riktning.
http://www.itdemokrati.nu/page16.html
Jo men vad bra att länka till en privatpersons hemsida. En privatperson som helt saknar allt vad kriminalteknisk kunskap och erfarenhet heter och en privatperson som har alternativa teorier om också andra saker som väl får anses både uppseendeväckande och egensinniga.
Hur är det egentligen med källkritiken? Blåsa upp en skendiskussion kring saker som finns behandlade i den tekniska rapporten och hänvisa till vilken typ av källor.
Hans andra teorier handlar om.....
Estonia:
Citat:
Min bestämda uppfattning är att M/S Estonia krockade med en militärbåt, antingen från: NATO, Svergie eller Ryssland.
Militärbåten befann sig på Östersjön p.g.a. militärövning eller så övervakade den transporten av militärgodset som fanns på
M/S Estonia.
Om militärbåten kom från Ryssland kan den medvetet ha kört in i M/S Estonia för att sänka henne p.g.a. lasten eller helt enkelt felnavigerat in i M/S Estonia.
Om militär båten kom från väst är det en felnavigering.
1. Bucklan på bogvisiret är alldeles för stor.
2. Bucklan har raka märken som inte stämmer in på bulbens runda form.
3. Dom 3 märkena på babord sida har kommit till av 3 spetsiga föremål, troligtvis kanoner, en av kanonerna har gjort hål i M/S Estonias skrov.
4. Många vittnen berättar om en kraftig smäll, järn mot järn, plus att M/S Estonia bromsar in en kort stund, om en båt tappar farten med en knop under några millisekunder känns det som en kraftig inbromsning.
Big bang teorin som är helt fel. Istället gäller bibeln och argumenteras för att jorden skall bli en sol
Citat:
Min bestämda uppfattning är att The Big Bang har inte varit utan vi är på väg mot den och det är inget vi kan göra något åt. Vi kan däremot påskynda den genom överproduktion och ökad förbränning av våra naturresurser = stratosfären ökar, avståndet X blir längre "se nedan" och därmed fisonhastigheten.
Så shoppa på ni bara, köp större bilar som drar mer bensin. Flyg mer, helst i privata Jumbojets. Fyll era liv med mera dynga, helst med sånt som har långa transporter och kräver mycke energi. Öka avståndet X, för jag vill se när jorden förvandlas till en SOL.
Han har också lite egna ideer kring hur matematik är beskaffat. Allt redovisat på samma sajt. Jag tror nog att de flesta normalbegåvade och normalutbildade kan värdera grunderna för denna diskussion.
Bara för att ett påstående finns på nätet så behöver det som sagt inte vara en sanning och jag vågar lova att det inte finns så många vetenskapsmän i världen som ens anser det mödan värt att ens bemöta Remstams teorier om olika saker han anser sig har funnit revolutionernande förklaringar kring!
Att jag blir personligt påhoppad när jag påpekar dessa sakligaargument säger kanske det mesta om dessa tråddeltagares seriositet och agenda.