Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-02-19, 18:36
  #22861
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Zigenare, eller romare som är mer PK, har funnits sporadiskt här under sekel, svar ja. Men mer som handelsfolk och inte människor som flyttat hit permanent för att integrera i samhället.

Romer, inte romare. Romare är folk från det Romerska riket.
Citera
2015-02-19, 20:07
  #22862
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Zigenare, eller romare som är mer PK, har funnits sporadiskt här under sekel, svar ja. Men mer som handelsfolk och inte människor som flyttat hit permanent för att integrera i samhället.


500 år som jag skrev. Ullenobehag hyllade ju jubilaren för inte så länge sen för att de "byggt Sverige". Inte ens de mest enfaldiga går ju på det förstås och de flesta torde nog också se att zigenare inte integrerats särskilt väl.
Citera
2015-02-20, 08:47
  #22863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
SvP kommer inte att rädda någonting.

"Räddningen" vi behöver idag är en fungerande integrationspolitik som kan ta hand om de "nya svenskarna" som har kommit till Sverige. De partiet som klarar den utmaningen (för ingen har gjort det än) kommer att vara nästa vals stora vinnare. Allt fler partier har förstått att det är ett problem idag, men några har börjat utmana problem, t.ex kristdemokraterna.

Om sittande politiker och media börjar ta upp integrationsproblemen och inte stoppar huvudet i sanden som de historiskt sett har gjort, så kommer färre att rösta på t.ex sverigedemokraterna, och samhället kan räddas.

Ungefär lika konkret som gårdagens utspel från sossarna-MP.
Vore intressant att höra om du har några egna förslag på hur detta ska gå till?
Politik handlar mycket om frågorna "vad" och "hur".
Vänstern kommer aldrig längre än första frågan oavsett sakfråga.
Citera
2015-02-20, 09:32
  #22864
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirLarryWildman
Ungefär lika konkret som gårdagens utspel från sossarna-MP.
Vore intressant att höra om du har några egna förslag på hur detta ska gå till?
Politik handlar mycket om frågorna "vad" och "hur".
Vänstern kommer aldrig längre än första frågan oavsett sakfråga.

Nej jag har inga konkreta förslag, men jag har inte betalt för att analysera en åtgärdsplan heller, och jag är inte politiker.

Just nu är det för mycket "fluff" från sittande politiker. "Låna hem en svensk" och dylikt. Sådant kanske funkar som ett "grädde på moset" när det börjar bli dags, men vi har ju inte ens moset i Sverige än!
Citera
2015-02-20, 21:24
  #22865
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvbjorn
https://www.nordfront.se/svenskarnas-parti-tar-stallning-for-ryssland.smr

Resultatet av en maktstrid inom SvP som kulminerade i somras när Dan Eriksson tvingades bort från sin post och man gick ut med det där pressmeddelandet om att inga medlemmar fick delta i konflikten?

Vilka andra ”pro-ukrainska” medlemmar har hoppat av/tvingats lämna partiet sedan i somras?
Mikael Skillt. Eller han "förnyade aldrig medlemskapet".
Citera
2015-02-20, 22:29
  #22866
Medlem
Segermarschens avatar
Magnus Söderman har som vanligt vettiga saker att säga om saken:

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Söderman
Här gör man en anka av en fjäder och det är ju litet tröttsamt. APF:s ställningstagande (som jag själv har kikat igenom för några veckor sedan och diskuterat med företrädare för APF) är ju i allt väsentligt vettigt och något vi kan ställa oss bakom: bra relationer med Ryssland, mot Natos expansion och försök att utnyttja krisen i Ukraina med mera... detta hindrar ju inte att man sympatiserar med de goda nationella krafterna i Ukraina, vilket bland andra Fiore talat om. De goda nationella i Ukraina är ju inte Natoälskare (även om det är jävligt svårt för många att få in i sina huvuden).

(...)
http://forum.motgift.nu/t/nordfront-se-svenskarnas-parti-tar-stallning-for-ryssland/1902
Citera
2015-02-20, 22:32
  #22867
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Magnus Söderman har som vanligt vettiga saker att säga om saken:


http://forum.motgift.nu/t/nordfront-se-svenskarnas-parti-tar-stallning-for-ryssland/1902

Berätta vilka som är de goda nationella krafterna i Ukraina då, någon jävla gång. Det låter fint, men i praktiken? Nå? Berätta!
Citera
2015-02-20, 22:52
  #22868
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Berätta vilka som är de goda nationella krafterna i Ukraina då, någon jävla gång. Det låter fint, men i praktiken? Nå? Berätta!
Den vanlige hederlige anständige medborgare som är mot korruption, Ryssland och EU tillhör de goda nationalistiska krafterna. Observera att det inte betyder att regeringen eller ledningen i Svoboda tillhör dessa "goda nationella krafter".
Citera
2015-02-20, 22:57
  #22869
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Den vanlige hederlige anständige medborgare som är mot korruption, varken (antar jag?) Ryssland och EU tillhör de goda nationalistiska krafterna. Observera att det inte betyder att regeringen eller ledningen i Svoboda tillhör dessa "goda nationella krafter".

Så vilka är det? Om det är så svårt att identifiera vilka dessa är, kanske man skall lämna detta fantasifält och ägna sig åt realpolitik?

Ursäkta om jag misstolkar ditt inlägg.
Citera
2015-02-21, 00:46
  #22870
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Så vilka är det? Om det är så svårt att identifiera vilka dessa är, kanske man skall lämna detta fantasifält och ägna sig åt realpolitik?

"Så vilka är det?" Vad är det du har svårt att fatta? En stor del av befolkningen är hederliga anständiga människor som vill ha ett välfungerande icke-korrupt land som är självständigt och inte har något med Ryssland, Nato eller EU att göra.
Citera
2015-02-21, 09:13
  #22871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Nej jag har inga konkreta förslag, men jag har inte betalt för att analysera en åtgärdsplan heller, och jag är inte politiker.

Just nu är det för mycket "fluff" från sittande politiker. "Låna hem en svensk" och dylikt. Sådant kanske funkar som ett "grädde på moset" när det börjar bli dags, men vi har ju inte ens moset i Sverige än!
Men jag kan i alla fall konstatera att en assimilation av en massa utomeuropeiska horder inte gör Sverige mer svenskt.
Citera
2015-02-21, 11:06
  #22872
Medlem
gavlips avatar
Det borde vara öppet mål för SvP. Missnöjet i samhället är gigantiskt. Gäller bara snacka om det online i text, ljud, video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in