Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-02-19, 07:53
  #22849
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Argpatriot
SvP är nog den enda räddningen vi har kvar vi måste förstå det.
Det är ett rakryggat parti som inte viker sig dom talar sanning och står för det dom säger!

SvP kommer inte att rädda någonting.

"Räddningen" vi behöver idag är en fungerande integrationspolitik som kan ta hand om de "nya svenskarna" som har kommit till Sverige. De partiet som klarar den utmaningen (för ingen har gjort det än) kommer att vara nästa vals stora vinnare. Allt fler partier har förstått att det är ett problem idag, men några har börjat utmana problem, t.ex kristdemokraterna.

Om sittande politiker och media börjar ta upp integrationsproblemen och inte stoppar huvudet i sanden som de historiskt sett har gjort, så kommer färre att rösta på t.ex sverigedemokraterna, och samhället kan räddas.
Citera
2015-02-19, 10:09
  #22850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
"Räddningen" vi behöver idag är en fungerande integrationspolitik som kan ta hand om de "nya svenskarna" som har kommit till Sverige. De partiet som klarar den utmaningen (för ingen har gjort det än) kommer att vara nästa vals stora vinnare. Allt fler partier har förstått att det är ett problem idag, men några har börjat utmana problem, t.ex kristdemokraterna.
"Integration" kommer inte att förändra vår situation till det bättre, snarare till det sämre. Just nu håller sig gemene utomeuropé till sin egen sort i sina "egna" kvarter. Jag föredrar det framför tvångsuppblandning i de än så länge relativt homogena svenska kvarteren. Bara för att en elit bestående av ondsinta globalister fördömer vår vilja att överleva som "rasistisk" så tänker inte vi ge vika för deras tyranni. Det är dock uppenbart att SD gör det.
__________________
Senast redigerad av Anders-Lundgren 2015-02-19 kl. 10:12.
Citera
2015-02-19, 10:43
  #22851
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
"Integration" kommer inte att förändra vår situation till det bättre, snarare till det sämre. Just nu håller sig gemene utomeuropé till sin egen sort i sina "egna" kvarter. Jag föredrar det framför tvångsuppblandning i de än så länge relativt homogena svenska kvarteren. Bara för att en elit bestående av ondsinta globalister fördömer vår vilja att överleva som "rasistisk" så tänker inte vi ge vika för deras tyranni. Det är dock uppenbart att SD gör det.


Det finns ju också forskning på att européer är bättre integrerade i det svenska samhället, och du besvarade precis frågan varför. Med bättre integration så hade även de utomeuropeiska invandrarna varit en större del i samhället än vad många är idag.
Citera
2015-02-19, 13:37
  #22852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Det finns ju också forskning på att européer är bättre integrerade i det svenska samhället, och du besvarade precis frågan varför. Med bättre integration så hade även de utomeuropeiska invandrarna varit en större del i samhället än vad många är idag.

De europeiska folken har en gemensam tanketradition som alla sammanstrålar i den germanska kultursfären, även om den till det yttre kan se väsensskild ut mellan t.ex Sverige och England så finner man ursprunget -länken- i de centrala delarna av Europa, där finns alla européers ursprung. Därför går de att integrera, de delar samma synsätt. Även om det som nu står i grundlagen att man ska ges möjligheter att bevara sina traditioner och sedvanor från hemlandet så skiljer europeerna ut sig genom att de anpassar sig för att gemensamma mål uppnås genom gemensamma ansträngningar, de vet inom sig vilka ideal och strävanden som ligger bakom våra uppoffringar. Vi strävar inte efter att implementera islam, judendom, konfucius, buddha, hindi eller fan och hans moster i vår kultur, därför är utomeuropeiska invandrare en apart del av vårt samhälle. De kommer med gammalt skit som tangerar höjden av deras intellektuella förmåga, de är som barn fast med en vuxen mans fysiska förmåga.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2015-02-19 kl. 13:47.
Citera
2015-02-19, 16:04
  #22853
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
"Räddningen" vi behöver idag är en fungerande integrationspolitik som kan ta hand om de "nya svenskarna" som har kommit till Sverige. De partiet som klarar den utmaningen (för ingen har gjort det än) kommer att vara nästa vals stora vinnare. Allt fler partier har förstått att det är ett problem idag, men några har börjat utmana problem, t.ex kristdemokraterna.

Jag är förstås motståndare till integration överhuvudtaget men för argumentationens skull låtsas som att det är en bra ide.

Vilka konkreta åtgärder vill du genomföra, som inte redan prövats?

Antagligen blir ditt svar, som den liberal du troligtvis är, att arbetsrätten ska tas bort, lönesäkningar för de fattigaste, minskade bidrag och skatter för de rikare. Det kommer inte att öka integration, utan att förstärka klyftorna istället. På samma sätt som redan skett.

KD har definitivt inte svaret. Att göra flyktingar ännu fattigare förbättrar inte någonting, utan ökar klassklyftorna. Men du ser väl det som ett sätt att tvinga folk att ta arbete till väldigt låga löner. Skamligt är vad det är och ingenting annat.
Citera
2015-02-19, 16:25
  #22854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Det finns ju också forskning på att européer är bättre integrerade i det svenska samhället, och du besvarade precis frågan varför. Med bättre integration så hade även de utomeuropeiska invandrarna varit en större del i samhället än vad många är idag.
Jag har ingenting emot att exempelvis norrmän, finnar, danskar, tyskar, nederländare och fransmän integreras. Denna typ av invandrargrupp har gett goda resultat gång på gång i vårt samhälle och är lika oss både fysiskt och kulturellt. Samma sak går dock generellt inte att säga om negrer, araber, somalier och zigenare utan att ljuga. Det finns inte ens någon god anledning till det.
Citera
2015-02-19, 16:53
  #22855
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag har ingenting emot att exempelvis norrmän, finnar, danskar, tyskar, nederländare och fransmän integreras. Denna typ av invandrargrupp har gett goda resultat gång på gång i vårt samhälle och är lika oss både fysiskt och kulturellt. Samma sak går dock generellt inte att säga om negrer, araber, somalier och zigenare utan att ljuga. Det finns inte ens någon god anledning till det.

Sedan har dessa folkgrupper funnits i Sverige i hundratals år, och kommer ifrån liknande kulturer.
De andra folkgrupperna du radar upp har inte ens varit i Sverige i 50 år och kommer ifrån helt andra förutsättningar och kulturer. Klart det blir utmaningar i samhället.
Citera
2015-02-19, 16:56
  #22856
Medlem
felpost
Citera
2015-02-19, 16:59
  #22857
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Sedan har dessa folkgrupper funnits i Sverige i hundratals år, och kommer ifrån liknande kulturer.
De andra folkgrupperna du radar upp har inte ens varit i Sverige i 50 år och kommer ifrån helt andra förutsättningar och kulturer. Klart det blir utmaningar i samhället.
Det är visst en "utmaning" även i hemländerna, även om de befunnit sig där i "hundratals år"..
Citera
2015-02-19, 17:04
  #22858
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Sedan har dessa folkgrupper funnits i Sverige i hundratals år, och kommer ifrån liknande kulturer.
De andra folkgrupperna du radar upp har inte ens varit i Sverige i 50 år och kommer ifrån helt andra förutsättningar och kulturer. Klart det blir utmaningar i samhället.


Zigenare har funnits här i 500 år ja. Tycker du att de "integrerats"?
Citera
2015-02-19, 17:07
  #22859
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Zigenare har funnits här i 500 år ja. Tycker du att de "integrerats"?

Zigenare, eller romare som är mer PK, har funnits sporadiskt här under sekel, svar ja. Men mer som handelsfolk och inte människor som flyttat hit permanent för att integrera i samhället.
Citera
2015-02-19, 18:25
  #22860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Sedan har dessa folkgrupper funnits i Sverige i hundratals år, och kommer ifrån liknande kulturer.
De andra folkgrupperna du radar upp har inte ens varit i Sverige i 50 år och kommer ifrån helt andra förutsättningar och kulturer. Klart det blir utmaningar i samhället.
Dessa smälte ganska naturligt in i samhället till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in