Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-15, 01:51
Medlem
Jag har en annan erfarenhet av Solid försäkringar.

Fick min skärm krossad och fick den då utbytt.

När jag fick telefonen utbytt så blev det en "swap" från Apple.

Jag reagerade på det och menade på att jag fick en begagnad eftersom det var en "swap"

Det slutade med att de köpte ut en helt ny telefon (med större minne dessutom) för att jag hade påtalat brister hos dem.

Den swapade telefonen fick jag också behålla.

Med vänlig hälsning
Citera
2015-02-04, 17:51
Medlem
Hasseroders avatar
Är det ros eller anus? någon som har försäkring via solid till sin mobil/ipad hos tele2? Funkar det bra om man får problem med mobilen o behöver fixa den?

Såg att första gången man anmäler felet är självrisken 600kr, andra gången och fler gånger än de så är självrisken 1200kr, men ett display byte kostar ju 2000kr till en iphone 6 exempelvis.

Tror ni solid/tele2 vägrar byta display om den är trasig och man har jailbreakat en iphone 6 även om inte mjukvaran påverkar hurvida skärmen kommer hålla / gå sönder, de finns ju vissa riktlinjer i avtalet på försäkringen om att man inte kan använda försäkringen om det handlar om att man bryter mot villkoren som följde med mobilen, manualen?
Citera
2015-02-04, 20:46
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
Är det ros eller anus? någon som har försäkring via solid till sin mobil/ipad hos tele2? Funkar det bra om man får problem med mobilen o behöver fixa den?

Såg att första gången man anmäler felet är självrisken 600kr, andra gången och fler gånger än de så är självrisken 1200kr, men ett display byte kostar ju 2000kr till en iphone 6 exempelvis.

Tror ni solid/tele2 vägrar byta display om den är trasig och man har jailbreakat en iphone 6 även om inte mjukvaran påverkar hurvida skärmen kommer hålla / gå sönder, de finns ju vissa riktlinjer i avtalet på försäkringen om att man inte kan använda försäkringen om det handlar om att man bryter mot villkoren som följde med mobilen, manualen?
Själv kör jag med sakförsäkring hos folksam med 750kr i självrisk på alla mina prylar, oavsett hur många gånger jag tappar mina saker..
Man ska inte låta sig luras av dessa säljare som försöker pracka på en dyr försäkring som enbart gäller EN produkt..
Citera
2015-02-05, 18:48
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Själv kör jag med sakförsäkring hos folksam med 750kr i självrisk på alla mina prylar, oavsett hur många gånger jag tappar mina saker..
Man ska inte låta sig luras av dessa säljare som försöker pracka på en dyr försäkring som enbart gäller EN produkt..

sakförsäkring hur tecknar man den? och hur gör man för att försäka en specifik produkt man nyligen köpt?

om ja är intresserad av folksam tro?
Citera
2015-02-06, 04:47
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
sakförsäkring hur tecknar man den? och hur gör man för att försäka en specifik produkt man nyligen köpt?

om ja är intresserad av folksam tro?
Den tecknar man med det bolag man har hemförsäkringen hos.
Saker du köper är automatiskt under skyddet från sakförsäkringen.
Citera
2015-02-18, 15:42
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-02-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Min S3 dog skärmen på....
Självrisk på 1300 , ny skärm 1300
+/- 0:- och en fungerande telefon.

Gick på ett samtal och fixa.

Bara bra erfarenhet - men bara använt dom en gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in