2015-02-20, 16:45
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
skulle gärna ha källa på det, stämmer det så är det ju anmärkningsvärt. har Sören dömt när skellefteå spelat mot frölunda, hv71 och Växjö? då är de ju inte konstigt att skellefteå förlorar 2/3. att skellefteå har problem mot vissa lag har ju inte med domarna att göra.
Sören anses vara en av de bättre domarna, så han dömer väl ofta toppmatcher.
Citera
2015-02-20, 16:48
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sören anses vara en av de bättre domarna, så han dömer väl ofta toppmatcher.

Finns det någon som helst relevant skäl till att ha bättre domare på toppmatcher?
Citera
2015-02-20, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Finns det någon som helst relevant skäl till att ha bättre domare på toppmatcher?

Ja det låter märkligt. Vore snarare mer logiskt att ha de bättre på brunkarmatcherna i nedre tabellen.

O andra sidan. Ofta PP som avgör matcherna när toppsegmentet spelar i SHL.
Citera
2015-02-20, 17:15
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du kanske inte uppfattade frågan, jag ställer den igen.

Förstår du skillnaden mellan gnäll från supportrar och gnäll från ledande spelare eller tränare?

Senaste tiden manifesterat av t.e.x Andreas Johansson i HV då hans utbrott smittade av sig på spelarna.
Du ställde ingen fråga så inte helt lätt att uppfatta den...

Öh, ja. Det är väl en skillnad antar jag. Själv ser jag gnäll som gnäll. Du gnäller i princip varje inlägg. På lag, på domare och dombeslut eller individuella spelare.
Citera
2015-02-20, 17:23
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Ja det låter märkligt. Vore snarare mer logiskt att ha de bättre på brunkarmatcherna i nedre tabellen.

O andra sidan. Ofta PP som avgör matcherna när toppsegmentet spelar i SHL.

Jag tycker det låter helt absurt att man skulle placera ut domare efter vilka lag som möts. Det tror jag inte att de gör.
Citera
2015-02-20, 17:24
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Jag tycker det låter helt absurt att man skulle placera ut domare efter vilka lag som möts. Det tror jag inte att de gör.
Hur tror du domartillsättningen sköts då?
Citera
2015-02-20, 17:26
Medlem
von_Ss avatar
Idag kommer sjunde raka förlusten i SHL eller sjätte raka segern mot Örebro. Bara ett riktigt fyllo tror väl på det sistnämnda.

Nån som kommenterat att Ritola förlängt med tre år? Det är väl kul antar jag, men känns väl lite som att gå fram till någon som just förlorat allt i en jordbävning och tala om att "kökssoffan klarade sig bra iaf!"
Citera
2015-02-20, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Såg du matchen? Från J såg det allt annat än stabilt ut i försvaret. Frölundas backspel var INTE bra och Sören P var kass, denna gången gynnades Frölunda, men det var nog första gången Sören gynnade just Frölunda. Dock var SAIK lika värdelösa som Frölunda så båda lagen borde fått noll poäng.
Jag håller inte med dej för en gång skull! Det var en match i ett vansinnigt tempo från bägge lagen.
Visst vi fick ett par domslut med oss, men med tanke på poäng vi har blivit berövade i andra matcher så tycker jag att det jämnar ut sej. Oavgjort var det mest rättvisa tycker jag.

Lite konstigt att det matcher som domarna dömt horribla matchstraff mm som berövat oss poäng så tycker FB-maffian att vi är gnälliga, när vi för en gång skull är en domare som ger oss fördelar så startas kampanjer om att få bort den domaren....

För er som kritiserade mej för att jag tycker att det är skoj när juniorer gör bra i från sej som jag skrev förra helgen, vänta till ni får egna barn så fattar ni! Ja skrev ju i julas om vad skoj det var att Wallmark i Luleå var så bra, så det är inte bara Frölunda juniorer som jag månar om.
Citera
2015-02-20, 17:46
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Idag kommer sjunde raka förlusten i SHL eller sjätte raka segern mot Örebro. Bara ett riktigt fyllo tror väl på det sistnämnda.

Nån som kommenterat att Ritola förlängt med tre år? Det är väl kul antar jag, men känns väl lite som att gå fram till någon som just förlorat allt i en jordbävning och tala om att "kökssoffan klarade sig bra iaf!"
Klarar vi kvalet så är det positivt som fan. Jobs verkar ju kunna ett och annat, får hoppas att han klarar att värva ett lag som man inte behöver sparka hälften ifrån efter 10 omgångar.
Citera
2015-02-20, 18:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Klarar vi kvalet så är det positivt som fan. Jobs verkar ju kunna ett och annat, får hoppas att han klarar att värva ett lag som man inte behöver sparka hälften ifrån efter 10 omgångar.

Ja det är bara positivt att blådåren Salo är borta, men skulle gärna se att något annat lag tog in han som sportchef. En rolig profil.
Citera
2015-02-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Det var mot oss som ni bröt er förlustsvit i början av säsongen, och det är mot oss som ni kommer göra detsamma idag. För tredje matchen i rad mot Leksand ställer vi andrekeepern i mål...
Citera
2015-02-20, 18:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
För tredje matchen i rad mot Leksand ställer vi andrekeepern i mål...
Du är väl inte allvarlig?

Tror inte på vinst ändå, Leksand är ruskigt dåliga just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
För er som kritiserade mej för att jag tycker att det är skoj när juniorer gör bra i från sej som jag skrev förra helgen, vänta till ni får egna barn så fattar ni! Ja skrev ju i julas om vad skoj det var att Wallmark i Luleå var så bra, så det är inte bara Frölunda juniorer som jag månar om.
Ingen har kritiserat dig för att du gillar när juniorer gör bra ifrån sig, blir lite smått tjatigt bara när du för femtioelfte gången ska påpeka att du har en unge som spelar ishockey, som om det skulle betyda något på ett internetforum, inget bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in