Citat:
Tack för videon.
Lade du märke till något på bandhaubitsen? Förmodligen inte... Men jag ska ge dig en liten hint, markeringen på sidan. Runda prickar = rysk markering medan två eller ett streck = Ukrainsk markering.
Men vad såg jag mer en del tomma lådor som kastats huller om buller och anledningen till att man inte kastar artillerilådor huller om buller om de är fulla är för att de väger satan och därför staplas. Utöver det så såg jag ett 50-tal pjäser med anslagsbrisadpjäser, det motsvarar ett par timmars strid med GRKn, inte illa
Därefter ett par illa utgångna lastbilar, förmodligen trossen till det artilleri som befunnit sig i området dock så saknades det GRK och GRAD på platsen. Så om det där är vad som lämnades kvar så får man väl gratulera.
Har mästerkrigaren något mer att visa mig, gärna med fiendemarkering så jag kan få en bättre bild av trupp i området.
/Micke
Lade du märke till något på bandhaubitsen? Förmodligen inte... Men jag ska ge dig en liten hint, markeringen på sidan. Runda prickar = rysk markering medan två eller ett streck = Ukrainsk markering.
Men vad såg jag mer en del tomma lådor som kastats huller om buller och anledningen till att man inte kastar artillerilådor huller om buller om de är fulla är för att de väger satan och därför staplas. Utöver det så såg jag ett 50-tal pjäser med anslagsbrisadpjäser, det motsvarar ett par timmars strid med GRKn, inte illa
Därefter ett par illa utgångna lastbilar, förmodligen trossen till det artilleri som befunnit sig i området dock så saknades det GRK och GRAD på platsen. Så om det där är vad som lämnades kvar så får man väl gratulera.Har mästerkrigaren något mer att visa mig, gärna med fiendemarkering så jag kan få en bättre bild av trupp i området.
/Micke
Micke min vän din inlägg får mig alltid på gott humör och jag ser verkligen framemot dom, precis som jag alltid under Irakkriget såg framemot vad Bagdad-bob skulle förkunna för världen den dagen...
Det är så omfattande mycket materiell som lämnats att förvalta vidare för NAF!
Så jag börjar misstänka att detta är det som är den nya hemliga strategin: att fullständigt överbelasta deras logistik och på detta sätt få hela Novorossia krigsmakten på fall..
Det är så mycket utrustning så jag tycker det blir enklast om vi börjar med en lista på all denna utrustning och sedan får jag helt enkelt försöka mata in videorna på den specifika utrustningen allt efter som de kommer upp på nätet..
Listan: http://www.liveleak.com/view?i=bb5_1424443903
P.s. var ligger sektor M rent geografiskt?