2015-02-20, 18:41
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Använd huvudet till att tänka med istället för att bara bära omkring flottet som skvalpar omkring där inne. Antagligen i artikeln som jag länkade till.

Och här kommer lite uppgifter om hur mkt FETT MED LOOT, ryssen kom över vid Debaltseve.
#Russian capture of Ukr army (shortly) operational vehicles in my count/estimate:
1 T-64BV
<10 BMP-1/2
<10 MT-LB
<5 2S1
<5 BRDM
<5 BTR-70/80
-
De förlorade antagligen 3 gånger så mycket och en jävla massa liv.

Ta ett djupt andetag och läs igenom inlägget igen och en gång till!

Uppge därefter källan till din uppgift på de av seperatisterna 110 avrättade krigsfångar, som du så lättvindigt spydde ur dig och skriv inte om något annat eller få permanent p-status...
2015-02-20, 18:44
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ta ett djupt andetag och läs igenom inlägget igen och en gång till!

Uppge därefter källan till din uppgift på de av seperatisterna 110 avrättade krigsfångar, som du så lättvindigt spydde ur dig och skriv inte om något annat eller få permanent p-status...

Jag har redan uppgett källan och jag har redan upprepat till dig vart du kan hitta den, och du kan hitta den fortfarande på samma ställe.
Om du bemödar dig att läsa igenom fakta som dyker upp så kanske du får en annan inställning till vad som händer, men det förstår jag ju att du inte är intresserad av, och ja jag är inte heller intresserad av att läsa godnatt sagor för dig, du får helt enkelt göra jobbet själv.

Ok, här är det iaf, tur att jag gillar läsa godnatt sagor.
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&ie=UTF-8&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.novinky.cz%2Fzahranicni %2Fevropa%2F362218-na-mariupol-miri-tanky-valka-na-ukrajin e-ma-dalsi-mrtve.html
Citat:
Two soldiers were killed Thursday and three were injured during operations against separatists, a spokesman for the General Staff Vladyslav Selezňov. Also announced that the boiler debalcevského managed to download all mobile technology. The rest was destroyed. He confirmed, however, that in captivity separatists ended 110 Ukrainian soldiers. The number of missing dropped from 82 to 31st

Permanent P-status? wtf, haha nu lär du ju förklara för mig vad du menar med det.
Senast redigerad av Acies 2015-02-20 kl. 19:00.
2015-02-20, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vänta nu, du ska alltså läxa upp mig i militära frågor och sedan så visar det sig att du inte ens vet var sektor M ligger. Niggah plz...

/Micke

Är det motiverat folk ni utbildar i Ukraina? Har hört en del rykten om att det ska finnas vissa betydande problem med desertering och låg stridsmoral på den Ukrainska sidan.
Senast redigerad av Flink33 2015-02-20 kl. 18:59.
2015-02-20, 18:54
Medlem
Aciess avatar
Micke.

Jag blev chockad en natt när jag såg det här och tänkte att "nej nu jävlar är kärnvapen kriget här".
Men är det någon som har en aning om vad det var, för inte fasiken var det väl en fabrik eller ett förråd som small?

https://www.youtube.com/watch?v=0dgJvictmXU
2015-02-20, 18:59
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vänta nu, du ska alltså läxa upp mig i militära frågor och sedan så visar det sig att du inte ens vet var sektor M ligger. Niggah plz...

/Micke

Bäste mick! Jag läxar inte upp dig de minsta i några frågor, ställer bara så ödmjukt jag kan frågor till dig, som du i vanlig ordning inte kan eller vill svara på... och oftast svara på ovidkommande saker istället!

Men om du frågar så anser jag dig bara vara en oerfaren komisk amatör, med för en allt för stor glappande foderlucka, när det gäller de militära förutsägelserna i unkraian...

Du får liknas vid en profet, fast tvärtom bara, fel varje gång...hittills varje fall.

Hoppas på ändring, men tvivlar starkt på det!

Problemet med att tillhöra en sekt liknande organisation som azov är att när det inte går som förutspåtts, så går hela klubben in i en svårartad förnekelse av verkligheten...

Precis som det blir i en domedags sekt som väntat förgäves på att det utlovade inte inträffade, då hittar man på en ny historia som man fanatiskt sluter upp kring...

Desertören från azov uttalade att många i din organisation funderar starkt på att med vapenmakt skall störta den sittande marionettregeringen, vågar du utveckla detta närmare?
Senast redigerad av naturtvål 2015-02-20 kl. 19:05.
2015-02-20, 19:00
Medlem
Ja känner ja har 0 koll om denna konflikt.
Så va är de svåra med att besegra dessa "rebeller" . Dem har inte tillgång till flygplan och inte heller till särskilt många stridsfordon. Så hur svårt kan de va att besegra dem.

Pro-ryssar, va betyder det egentligen? Är det både ryssar och ukrainare som slåss för att ett enat Ryssland och Ukraina? Är de egentligen ryska soldater från putin som har full support från honom?

Vet man hur mkt Putin "supportar" rebellerna?
2015-02-20, 19:03
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Så va är de svåra med att besegra dessa "rebeller" . Dem har inte tillgång till flygplan och inte heller till särskilt många stridsfordon. Så hur svårt kan de va att besegra dem.

Pro-ryssar, va betyder det egentligen? Är det både ryssar och ukrainare som slåss för att ett enat Ryssland och Ukraina? Är de egentligen ryska soldater från putin som har full support från honom?

Yikes, läs bakåt i tråden, men jag kan ju bara ge en anvisning, separatisterna har hela ryssen med sig.
Ryskt pansar åker omkring i nu 3 större städer i östra Ukraina.
De är invaderade med andra ord av Ryssland.
2015-02-20, 19:03
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Micke.

Jag blev chockad en natt när jag såg det här och tänkte att "nej nu jävlar är kärnvapen kriget här".
Men är det någon som har en aning om vad det var, för inte fasiken var det väl en fabrik eller ett förråd som small?

https://www.youtube.com/watch?v=0dgJvictmXU
Det är många som tror att ett svampmoln måste betyda kärnvapen. Det är fel, alla väldigt stora explosioner ger upphov till ett svampmoln. Dock är det väldigt få konventionella vapen som är stora nog.

Ryssarna hävdade att det var en kemisk fabrik medan Ukraina hävdade att det var en ammunitionsdepå.
2015-02-20, 19:06
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Inte svårt alls. Det såg vi i somras, när Ukraina hade tröttnat ordentligt och tog mark i ganska rask takt. Problemet är bara att de där "rebellerna" började få stridsvagnar, haubitsar och bepansrade fordon i augusti. Snart kom också den första "humanitära" konvojen med dussintals lastbilar fullastade med bränsle och ammunition till vapnen. Senare under hösten har Ryssland också pumpat in mängder med tung utrustning, en del riktigt modern, samt tusentals (minst) soldater. Soldaterna är en mix av frivilliga, många från Tjetjenien, och ryska reguljära soldater. Då blir det plötsligt inte så lätt att klå "rebellerna" längre.

Citat:

På fråga B svarar vi "se ovan", och på fråga C så säger vi "se fråga B". :-)
2015-02-20, 19:07
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Det är många som tror att ett svampmoln måste betyda kärnvapen. Det är fel, alla väldigt stora explosioner ger upphov till ett svampmoln. Dock är det väldigt få konventionella vapen som är stora nog.

Ryssarna hävdade att det var en kemisk fabrik medan Ukraina hävdade att det var en ammunitionsdepå.

Det är inte direkt svampmolnet jag tänker på, det är det dagsljusa blixten man ser någon millisek, jag tror att den är ca 8sek in i den videon.
Sen har ju nån gått ut och sagt att stridsspetsen motsvarade .5kt.
Kolla länk nedan igen.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0dgJvictmXU#t=8
helvete, det där funka ju inte, ska leta upp en bild som jag sett..

Jag kan inte hitta bilden längre, men det va ljusare än på dagen, och det är ju ca 5-6 mil ifrån anslagsplatsen, något innan själva "explosionen" vara följt av tryckvågen/ljudbangen.

Ah gjorde en bild lite fort av den där videon.
https://www.n0.se/v/f/e1522_pang.jpg
Jag håller på med sprängmedel till yrket och nåt sånt här ljusbang har jag aldrig sett
Senast redigerad av Acies 2015-02-20 kl. 19:20.
2015-02-20, 19:18
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Det är inte direkt svampmolnet jag tänker på, det är det dagsljusa blixten man ser någon millisek, jag tror att den är ca 8sek in i den videon.
Sen har ju nån gått ut och sagt att stridsspetsen motsvarade .5kt.
Kolla länk nedan igen.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0dgJvictmXU#t=8
helvete, det där funka ju inte, ska leta upp en bild som jag sett..
Ja det blixtrar till när sprängmedel detonerar?

Kiloton används normalt för att beskriva sprängkraften i kärnvapen, men bara för att explosionen har en viss styrka behöver det inte betyda att det är kärnvapen. Var det 0,5 kiloton? Det motsvarar 500 ton trotyl, inte omöjligt att ha sprängämnen i den mängden i en depå.
2015-02-20, 19:22
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Ja det blixtrar till när sprängmedel detonerar?

Kiloton används normalt för att beskriva sprängkraften i kärnvapen, men bara för att explosionen har en viss styrka behöver det inte betyda att det är kärnvapen. Var det 0,5 kiloton? Det motsvarar 500 ton trotyl, inte omöjligt att ha sprängämnen i den mängden i en depå.

https://www.n0.se/v/f/e1522_pang.jpg
Jag håller på med sprängmedel till yrket, har aldrig sett en ljusblixt innan själva smällen.
Därav är jag väldigt konfunderad, de har ju inte hittat nåt radioaktiv, för det är det sådant fall jävligt tyst om.

Ja jag är skeptisk, men den här göbben pratade om att stridsspetsen hade en kapacitet av 0.5kt, ja alltså 500t trotyl. Det är otroliga mängder.
Senast redigerad av Acies 2015-02-20 kl. 19:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in