2015-02-20, 14:17
Medlem
Kungens.hands avatar
Jæmfør lønerna i Stockholm vs Bukarest

http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Sweden&country2=Romani a&city1=Stockholm&city2=Bucharest

22k i snitt efter skatt i Sthlm vs 4k. Och kan man inte få jobb alls i Rumænien ær det væl rimligt.
Citera
2015-02-20, 14:24
Medlem
Sverige2025s avatar
Tiggarna tömmer regelbunden sina muggar, så man inte skall se att de ha mycket pengar.

Även det bara tjänar 50:- om dagen är de för mycket , vi kommer aldrig bli av med Tiggarproblemet om det får en komfortabel tillvaro här i Sverige.
Citera
2015-02-20, 14:24
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Har zigenarna haft det värre än förintelseöverlevande judar?

Du tror romerna hade de soft under ww2?
Citera
2015-02-20, 14:28
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdepp
Jobba i sitt hemland kanske? Som andRa andra i Rumänien gär??!!!

Okej. För du tror inte dom hellre hade gjort det.
Livet som rom i Rumänien e inte asgött direkt
Citera
2015-02-20, 14:31
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=DIHoSVGPnVI

Nu vet man ju inte om det faktiskt är dags- eller månadskassan och om den är intjänad av mer än en person...men ser ut att vara mer pengar än de förtjänar för att sitta still ändå. Den häftiga reaktionen på ziggen när hon ser kameran säger en del...
Citera
2015-02-20, 14:32
Medlem
KlosterMannens avatar
Skänker alltid minst 20 kr för jag vet att det går till nånting bra
Citera
Medlem
Hulls avatar
Vi måste starta en utredning här på Flashback hur det egentligen ligger till.

Vi måste smyga oss på dem och studera dem över längre tid. Ta bilder och skriva ned förehavanden. Dessutom måste vi ta reda på vilka de är och vilka deras kontaktnät är. Kanske fästa gps trackers på deras bilar och på deras kläder när de inte märker något. Kanske forma en gps tracker som ett mynt och lägga i deras skål.

När vi väl har lite mer matnyttig information kan vi börja lägga fram alla data här på Flashback och börja analysera.

Tills dess fumlar vi i blindo.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag skänker pengar för att jag har råd med det, oftast sedlar som jag rullar ihop och ger direkt utan att peta ner dom i muggen.

Ni ungdomar som är så jävla lata och bara vill ha stålar, sätt er själva vid ICA och tigg istället för att påstå saker som ni inte vet. 45000kr svart i månaden borde passa er.

Jag förstår att packet som inte ens har pengar kvar när månadslönen kommer inte kan skänka pengar, men att påstå att vi som har både hjärta och hjärna kvar är idioter som skänker pengar.

Har läst att tiggarna blir förbannade om dom får annat än pengar, har testat flera ggr med att skänka frallor och pengar. Har även skänkt både pengar och bananer och inga sura miner, bara tacksamhet som lyser i deras sorgsna ögon.
Citera
2015-02-20, 14:34
Medlem
Exakt.
Ni som pratar om 3-4.000 per dag (eller 110.000 skattefritt i månaden för att inte göra ett skit).
Sätt er själva det låter ju som en underbart bra betalt sysselsättning.
Citera
2015-02-20, 14:35
Medlem
KlosterMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag skänker pengar för att jag har råd med det, oftast sedlar som jag rullar ihop och ger direkt utan att peta ner dom i muggen.

Ni ungdomar som är så jävla lata och bara vill ha stålar, sätt er själva vid ICA och tigg istället för att påstå saker som ni inte vet. 45000kr svart i månaden borde passa er.

Jag förstår att packet som inte ens har pengar kvar när månadslönen kommer inte kan skänka pengar, men att påstå att vi som har både hjärta och hjärna kvar är idioter som skänker pengar.

Har läst att tiggarna blir förbannade om dom får annat än pengar, har testat flera ggr med att skänka frallor och pengar. Har även skänkt både pengar och bananer och inga sura miner, bara tacksamhet som lyser i deras sorgsna ögon.

Kunde inte sagt det bättre själv. Bara fattiga kommunister som snålar. Vi rika måste självklart hjälpa de stackars utsatta rumänerna
Citera
2015-02-20, 14:36
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Har zigenarna haft det värre än förintelseöverlevande judar?
Jag tror att judar har en väldigt mycket mer kreativ kultur än vad zigenare har. Därför har judiska förintelseöverlevare ägnat sig åt annat än att tigga.
Citera
2015-02-20, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PercaFluviatilis
Det var bara ren tur att vi föddes i Sverige med allt vad det innebär...

Så jävla trött på det här så kallade argumentet för att allehanda fyle, kleti och plete fritt bör kunna utnyttja oss. Våra förfäder jobbade och slet för att bygga upp Sverige till vad det är idag. Vi är ättlingar till dem och det har inte ett skit med "tur" att göra.

Det är "tur" för dig (otur för oss normalfuntade) att det inte finns en undre IQ-gräns för att få leva i Sverige annars hade du blivit utslängd för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in