Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-02-20, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laetus
Käkar 150mg Tramadol dagligen och det påverkar ju opiatreceptorerna lite så skulle nog påstå att jag har en någolunda tolerans.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Okej. Då kanske du skulle börja med 45 mg och fylla på med det sista om det inte räcker, för oxy är ju rätt starkt ändå.

Det stämmer inte enligt mina erfarenheter, personliga och hos andra. Men vi är alla olika förstås, så inget kan garanteras i detta scenariot. Tycker inte du ska ta 150mg tram och 45mg oxy vid första gången av oxy. Det finns påtaglig risk för grande kramp. Det är inte alls ovanligt...faktiskt. Jag har sett flera få det just för att de har slarvat. Starka opiater kan utlösa kramp i hjärnan. Läs själv på FASS, - för vårdpersonal...

Mitt förslag: 50mg tram (max 100mg) vid smärtlindringen när det är och 35mg oxy tuggat och snortat när du söker ruset.
Citera
2015-02-20, 11:12
Medlem
Laetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Det stämmer inte enligt mina erfarenheter, personliga och hos andra. Men vi är alla olika förstås, så inget kan garanteras i detta scenariot. Tycker inte du ska ta 150mg tram och 45mg oxy vid första gången av oxy. Det finns påtaglig risk för grande kramp. Det är inte alls ovanligt...faktiskt. Jag har sett flera få det just för att de har slarvat. Starka opiater kan utlösa kramp i hjärnan. Läs själv på FASS, - för vårdpersonal...

Mitt förslag: 50mg tram (max 100mg) vid smärtlindringen när det är och 35mg oxy tuggat och snortat när du söker ruset.

Har just slängt i mig 45mg Oxynoch läser detta nu..

Men har inte käkat någon tram idag och kramprisken brukar väl bara ökas av saker som påverkar serotoninet (ssri/snri)?
Citera
2015-02-20, 12:28
Medlem
Laetuss avatar
Kramprisken ökar väl också om man tar för stor dos.

Men jag har läst och själv prövat att kan blanda tradd med sub och kodein, vilket jag tyckte var en riktigt härlig blandning.

men att den skulle öka med oxy har jag svårt att tro dock så lär man väl inte känna av Tramadolen då den är så svag.
Citera
2015-02-20, 12:54
Bannlyst
Citat:
Kramprisken ökar väl också om man tar för stor dos.

Men jag har läst och själv prövat att kan blanda tradd med sub och kodein, vilket jag tyckte var en riktigt härlig blandning.

men att den skulle öka med oxy har jag svårt att tro dock så lär man väl inte känna av Tramadolen då den är så svag.

tramadol har inte samma verkningsmekanism som oxy;
jag tror den är lite "okänd", trams alltså

för mig så är tramadol bättre smärtlindrare än opiater
är ju beroende av opiater...

men det visar att de inte alls överlappar varandra, möjligtvis lite delvis
tram är i princip verkningslös mot tung opiatabs
Citera
2015-02-20, 13:10
Medlem
Laetuss avatar
Citat:
tramadol har inte samma verkningsmekanism som oxy;
jag tror den är lite "okänd", trams alltså

för mig så är tramadol bättre smärtlindrare än opiater
är ju beroende av opiater...

men det visar att de inte alls överlappar varandra, möjligtvis lite delvis
tram är i princip verkningslös mot tung opiatabs

Nä tram hämmar ju återupptagningen av serotoninet vilket gör det fantastiskt för smärta.

Var 1h 30m sedan jag slängde i mig det och tycker de var lit klent, hade kanske lite förhöga förhoppningar.

Är det bara slöser och effektlöst om man skulle slänga i sig lite tradd nu eller kan det hjälpa mig att må målet?
Citera
2015-02-20, 13:42
Bannlyst
Citat:
Nä tram hämmar ju återupptagningen av serotoninet vilket gör det fantastiskt för smärta.

Var 1h 30m sedan jag slängde i mig det och tycker de var lit klent, hade kanske lite förhöga förhoppningar.

Är det bara slöser och effektlöst om man skulle slänga i sig lite tradd nu eller kan det hjälpa mig att må målet?

hur mycket oxy har du tagit nu då?
Citera
2015-02-20, 13:53
Medlem
Laetuss avatar
Citat:
hur mycket oxy har du tagit nu då?

60mg oralt

Det är T*amot*kets oxy.
Citera
2015-02-20, 20:08
Medlem
Redlinezs avatar
Cannabis och Oxycontin gör dagarna fina. Totalt smärtfri så kan inte klaga.
Citera
2015-02-20, 21:57
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Hej, städade igenom ett dödsbo och hittade en låda med Oxycodone 80mg(depå), är lite sugen att testa en bara för att, är inte van med något annat än gräs, är 80mg för mycket? Kan det döda mig?

Vilken effekt kan jag räkna med osv?

Frisk och vältränad och väger ca 85 kilo.

Hur gick det? Hoppas du inte lyssnade på personen under och gjorde lite mer efterforskning. Tryck i dig några postafen, om du är helt opiatnaiv behöver du inte börja med 20, du kan börja med 15 eller t.o.m. sen bara fylla på efter behov. Det finns ingen anledning att förstöra en upplevelse som kan komma att bli en av ditt livs bästa. Första gången bör man ta det lugnt..
Citera
2015-02-22, 22:21
Medlem
RapLifes avatar
Vet att detta inte är drogidentifieringstråden men fick inget resultat så jag provar här då det ändå är oxyrelaterat!
http://www.ladda-upp.se/bilder/kgftjmtaxzcaq/
Är dessa riktiga OxyContin? Har aldrig sett OX40, snarare OC sen 40 på andra sidan tror jag. Dessa är helt blanka på andra sidan.

Mycket tacksam för hjälp!
Citera
2015-02-24, 00:07
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Vet att detta inte är drogidentifieringstråden men fick inget resultat så jag provar här då det ändå är oxyrelaterat!
http://www.ladda-upp.se/bilder/kgftjmtaxzcaq/
Är dessa riktiga OxyContin? Har aldrig sett OX40, snarare OC sen 40 på andra sidan tror jag. Dessa är helt blanka på andra sidan.

Mycket tacksam för hjälp!
Visade sig vara oxy 40 som jag hoppades på!
Citera
2015-02-24, 00:25
Medlem
Fick ett pm av izozozo . Nån som fått det med och testat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in