2015-02-18, 19:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Reklamen är smaklös och provocerande och har ett politiskt syfte. Företag ska inte syssla med sån skit obestraffat.

De räknar naturligtvis med att fler ska vara positiva än negativa. Det måste de ju få göra eftersom de äger sin egen verksamhet.

För övrigt finns inte ordet »obestraffat«. Det du sökte var ostraffat. Att du slutar köpa hos Coop lär inte märkas.

Senast redigerad av HerrGickhan 2015-02-18 kl. 19:14.
Citera
2015-02-19, 23:43
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Reklamen är smaklös och provocerande och har ett politiskt syfte. Företag ska inte syssla med sån skit obestraffat.

Eller så visar filmen bara hur Sverige ser ut idag?
Citera
2015-02-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Eller så visar filmen bara hur Sverige ser ut idag?
Folkmordet är alltså ett faktum.

Fö är reklamen väldigt provocerande och mannen är inte ens bra skådespelare, att han är med bara för att han är svart är ju självklart.
Och sen på det slänga in en uppblandad unge och sen "självklart" ta en selfie på det hela är ju bara för att bevisa något.
Senast redigerad av herrwille 2015-02-19 kl. 23:50.
Citera
2015-02-20, 07:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Fö är reklamen väldigt provocerande

På vilket sätt är den »provocerande«?

Citat:
...och mannen är inte ens bra skådespelare, att han är med bara för att han är svart är ju självklart.

Tycker du att någon av personerna som medverkat i Coops taffliga reklamfilmer har varit bra skådespelare?

Citat:
Och sen på det slänga in en uppblandad unge och sen "självklart" ta en selfie på det hela är ju bara för att bevisa något.

Vad bevisas?
Citera
2015-02-20, 12:08
Bannlyst
Jag ska aldrig mer lägga en krona på Coop.
Citera
2015-02-20, 15:31
Medlem
JEBUS-666s avatar
Mediebranschen och Regeringen fortsätter enligt deras plan=

1= Den vita mannen ska tryckas ner på alla möjliga sätt som går att hitta på..
2= Det är också alltid kvinnan som är offret. Den skyldige är alltid den vita mannen..
3= Svenska traditioner och värderingar ska tryckas ner så mycket som möjligt..
4= Endast själv-censur om det skyddar muslimer, apor, och resten av packet..
5= Målet är en total förstörelse av Sveriges vita befolkning..
6= Inom 100 år är Regeringens/Medias mål att muslimerna är fler än människorna i Sverige..
7= OSV, OSV..........

Kvinnor kan helt lagligt sälja fitta, men vi män kan inte lagligt köpa fitta från kvinnan. (Och med män menar feministerna VITA män). Detta är så jävla IQ-befriat att man saknar ord.

Det här med apor/muslimer i reklam är bara en i den långa raden av sätt att trycka ner den vita mannen. Och det är perfekt hjärntvätt av barn som ser detta hela tiden överallt.
Citera
2015-02-20, 16:11
Medlem
Citat:
På vilket sätt är den »provocerande«?
Tanken är att det ska efterlikna ett praktexempel av en medelmåttig gemene svensk familj.
Att då smälla in en icke-svensk som inte ens är på tjejens nivå även ifall han var Nordbo eller asiat.
Han matchar inte henne varken psykiskt eller fysiskt. Och sen föra sina gener vidare känns ju nästan helt ärligt talat som rena rama krigsförklaringen.
Allt känns så malplacerat och PK rakt igenom
Citat:
Tycker du att någon av personerna som medverkat i Coops taffliga reklamfilmer har varit bra skådespelare?
Har du ens sett reklamen?... ärligt talat. https://www.youtube.com/watch?v=MbEKeMD8k5o

Citat:
Vad bevisas?
Att svarta och arier är lika med sant, ingen aning... men annars så hade dom aldrig slängt in människan om det inte var för att plocka billiga PK poäng.

Varför citerade du inte mitt:
Citat:
Folkmordet är alltså ett faktum.
Inget av värde?
Citera
2015-02-20, 21:34
Medlem
Skrev detta i en annan tråd, men det verkar behövas här också.

Reklam är mer effektiv när betraktaren av reklamen kan identifiera sig, eller vill identifiera sig med personerna i reklamfilmen. Invandrare är ett stort antal människor i Sverige och de är egentligen enbart på grund av antalet intressanta att tala till i reklamen. Men det finns även en annan anledning, nämligen att de som konsumenter är mer formbara och med att de inte är uppväxta med att "i vår familj handlar vi alltid på [insert livsmedelskedja here]. För att anskaffa nya kunder är den målgruppen således extra intressant. Reklambyrån och Coop har högst troligt inget politiskt syfte med att använda olika etniciteter i sin reklam, utan de vill helt enkelt få fler att känna sig hemma på Coop.

Om jag höll upp två hundralappar bredvid varandra, skulle ni då se vilken som jag fått från en mörkhyad person? Nä, och det gör inte Coop heller.
Citera
2015-02-20, 21:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekaMedEld
[insert livsmedelskedja here].

Svengelskan lever, hurra!

Citat:
För att anskaffa nya kunder är den målgruppen således extra intressant. Reklambyrån och Coop har högst troligt inget politiskt syfte med att använda olika etniciteter i sin reklam, utan de vill helt enkelt få fler att känna sig hemma på Coop.

Fast det är en usel reklam de producerat med eller utan olika etniska inslag.

Citat:
Om jag höll upp två hundralappar bredvid varandra, skulle ni då se vilken som jag fått från en mörkhyad person? Nä, och det gör inte Coop heller.

Nej, men ingen lär vilja lägga sina hundralappar på Coop enbart för reklamens aktörer. Däremot kanske de köper det konkreta budskapet om olika produkterbjudanden.

Coop föder er på reklambyrån för att de inte själva fattar vad som säljer och vad som är reklambyråns profit. Varumärkesbyggande kostar alltid mer än det smakar om man inte ska vända ett prekärt läge. Då måste dock hela företaget ändra sig. Det räcker inte med att sprida reklam som berättar något annat än verkligheten.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-02-20 kl. 21:55.
Citera
2015-02-20, 23:16
Avslutad
Jag har sett vita kvinnor med svarta män - irl -- idag, igår, i framtiden och för längesedan.

Sånt som händer, lite konstigt att haka upp sig på andras val av partner.
Citera
2015-02-21, 06:07
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag har sett vita kvinnor med svarta män - irl -- idag, igår, i framtiden och för längesedan.

Sånt som händer, lite konstigt att haka upp sig på andras val av partner.
Jag har sett vita DVÄRGAR i irl. Men jag ser inga i reklamen, inte med en fullvuxen svart kvinna som livspartner i alla fall..

Du kan lika gärna börja studera Koranen på en gång. Din tunga är redan brun.

Låt mej gissa= Du tycker att stoppa NATIONALSÅNGEN från att sjungas på en skola var helt rätt?
Jag behöver inte ens nämna anledningen till varför eleverna inte fick sjunga nationalsången på avslutningen. Vi vet alla varför.
Citera
2015-02-21, 12:36
Medlem
/
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Svengelskan lever, hurra!
Indeed.

Citat:
Fast det är en usel reklam de producerat med eller utan olika etniska inslag.
Jag förklarade reklamen, jag försvarade den inte. Jag tycker inte heller att den är speciellt bra.

Citat:
Nej, men ingen lär vilja lägga sina hundralappar på Coop enbart för reklamens aktörer. Däremot kanske de köper det konkreta budskapet om olika produkterbjudanden.

Det är välkänt att TV-reklam inte fungerar speciellt väl för att driva försäljning. Däremot funkar det extremt bra i varumärkesbyggande syfte. Erbjudandena måste därför förstärkas med annan typ av annonsering i exempelvis print. Även om det i TV-reklamen finns erbjudanden så är det mest de varumärkesbyggande värdena man vill åt, när såg du sist en printannons från Coop med människor i?

Citat:
Coop föder er på reklambyrån för att de inte själva fattar vad som säljer och vad som är reklambyråns profit. Varumärkesbyggande kostar alltid mer än det smakar om man inte ska vända ett prekärt läge. Då måste dock hela företaget ändra sig. Det räcker inte med att sprida reklam som berättar något annat än verkligheten.

Vem har sagt att jag jobbar på reklambyrå? Coop känner väl till sina försäljningssiffror och utgår ifrån dem. Man vet exakt allt om sina kunder tack vare Medmerakortet (för övrigt en briljant idé att skapa lojala kunder genom att i snitt ge 1,5% rabatt), vilka de är, deras bakgrund osv. En marknadsanalytiker värd namnet har antagligen tittat på all försäljning och sett att en av de största möjligheterna till att öka försäljningen är att nå invandrare som målgrupp. Detta är som du säger ingenting som händer över en natt eller på grund av en enda reklamfilm. Därför blir människor med annan etnicitet än svensk ett återkommande inslag för att över tid skapa en bild av Coop som ett företag som välkomnar alla kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in