2015-02-19, 21:23
Medlem
Litteraturs avatar
Den judiska riten metzitzah b'peh går ut på att en rabin slickar och suger på en nyomskuren judeunges pillesnopp. Så här kan det se ut: http://circwatch.org/wp-content/uploads/2014/12/10846424_744049009019622_7795555870536516444_n.jpg

Vet att judarna i USA suger barnpenis som aldrig förr, men hur är det i Sverige? Är det lagligt här?
Frågan är seriös.
Senast redigerad av Litteratur 2015-02-19 kl. 21:34.
Citera
2015-02-19, 21:24
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Den judiska riten metzitzah b'peh går ut på att en rabin slickar och suger på en nyomskuren judeunges pillesnopp. Så här kan det se ut: http://circwatch.org/wp-content/uploads/2014/12/10846424_744049009019622_7795555870536516444_n.jpg

Vet att judarna i USA suger barnpenis som aldrig förr, men hur är det i Sverige? Är det lagligt här?
Frågan är seriös.

Nej vi har pedofillagar till skillnad från många länder omkring oss.
Citera
2015-02-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Nej vi har pedofillagar till skillnad från många länder omkring oss.
Det är ingen sexuell handling så det har inget med pedofili att göra.
Citera
2015-02-19, 21:42
Medlem
Secreto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Det är ingen sexuell handling så det har inget med pedofili att göra.

Så det är ingen sexuell handling att suga ett spädbarn kuk?
Citera
2015-02-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secreto10
Så det är ingen sexuell handling att suga ett spädbarn kuk?
Det beror på. I judarnas fall så handlar det om en religiös ritual om det går till som det är menat.

Har du sex med din doktor när han pillar dig i röven? Kanske, eller så är du på en helt vanlig undersökning helt utan sexuella inslag.
Citera
2015-02-19, 21:51
Medlem
bjornebarns avatar
Det är lika lite pedofili som när en gynekolog undersöker småtjejers könsorgan Nu finns det mer moderna desinfektionsmedel och antiseptika, men det ändrar inte det faktum att det finns fullt legitima och verksamma medicinska skäl.
Senast redigerad av bjornebarn 2015-02-19 kl. 21:54.
Citera
2015-02-19, 21:54
Medlem
Citat:
Det beror på. I judarnas fall så handlar det om en religiös ritual om det går till som det är menat.

Har du sex med din doktor när han pillar dig i röven? Kanske, eller så är du på en helt vanlig undersökning helt utan sexuella inslag.
Okej, om Påven får för sig att varje 10 åring ska penetreras i anus 10 minuter av en präst är det okej för det är en "religiös ritual"

Judarnas sadism och perversion är ju välkänt sedan många sekler.
Citera
2015-02-19, 21:56
Medlem
Nej, det handlar inte om någon sexuell handling och ses därför inte som våldtäkt mot barn eller liknande. Precis som att det inte är olagligt för en förälder att tvätta sitt barns kön i samband med blöjbyte.

För att bemöta trådskaparens antisemitism så är Metzitzah b'peh en ovanlig ritual bland vissa ortodoxa judar (Chassidjudar) som består av att blodet som kommer från omskärelsen sugs upp med munnen. Ritualen är kontroversiell även i judiska kretsar, pga. av risken för herpessmitta.
Citera
2015-02-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Okej, om Påven får för sig att varje 10 åring ska penetreras i anus 10 minuter av en präst är det okej för det är en "religiös ritual"
Jag har aldrig påstått att det är okej, men jag tycker inte att det är en så stor grej. Varför bry sig om något sånt när det inte skadar någon? Det är en tradition utan offer som hela familjen accepterar. Det handlar inte om brutala analvåldtäkter i det dolda rummet..
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Judarnas sadism och perversion är ju välkänt sedan många sekler.
En seriös källa och jämförelser med andra folkslag skulle uppskattas.
Citera
2015-02-19, 22:04
Medlem
Jag respekterar allas rätt till sin tro, men att skära i små barn överhuvudtaget borde vara olagligt anser jag, oavsett om man har religiösa hittepå-skäl eller ej.
Citera
2015-02-19, 22:10
Medlem
Secreto10s avatar
Citat:

Jävligt störd jämförelse. Förmodligen har jag någon form av analbesvär och klåda som leder till att min läkare undersöker min röv.

Använda en religion för att kunna få utlopp för sina perversa fantasier och kalla det för en ritual för att undkomma konsekvenser är skrämmande..
Citera
2015-02-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Ritualen är kontroversiell även i judiska kretsar, pga. av risken för herpessmitta.
Finns det ingen mer anledning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in