Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Klubban tar i masken, klart som fan han blir störd av det.
Fast Hudacek protesterade inte, ingen i Örebro protesterade vad jag kunde se. Inte ens domarna själva ville ju döma bort målet, enligt Fagervall.
Oavsett så är det löjligt med en regel som kan tolkas så olika. Ryno knuffar in en Modospelare i Ullmark så att det blir kaos och vräker sig sen över målvakten och petar in pucken, det godkänns.
Pettersson kör undan Larsson skridsko med klubban, när pucken inte ens är inne i målgården, så att Holmqvist kan göra 4-4 i öppen kasse i derbyt senast, det godkänns
Ledin blir inknuffad, trots att han försöker att bromsa, och med hjälp av backen så duttar hans klubba lite på målvakten samtidigt som Ledin slänger sig undan för att undvika kontakt med kroppen, innan skottet ens avlossats, det godkänns inte.
Det finns mängder med liknande situationer under den här säsongen, bland annat Färjestads bortdömda mål mot Luleå,som, om man ska gå på de två ovan nämnda godkända målen, borde godkänts. Det blir väldigt frustrerande som spelare, ledare eller supporter när man inte vet vad som gäller och det känns som om mål (och indirekt poäng) blir utlottade för att det inte finns någon som helst klarhet i vad som gäller och hur en så stor regel tillämpas. Man dömer på ett sätt i en situation och en annan i en nästan identisk situation några omgångar senare. Nu börjar till och med domarna att bli förvirrade när de vill döma mål men War Room säger annat, man måste få stopp på det här för det leder inte till något gott att det är på det här sättet.
Jag skulle personligen vilja att man ser över den här regeln så fort grundserien är slut, det vore jäkligt snöpligt för lag att åka ur/missa slutspel i play-in/bli utslagna ur slutspelet på grund av en regel som ingen vet hur den fungerar. Annars är jag stensäker på att den här regeln, eller tolkningen av dem, kommer att drabba minst ett lag på ett orättvist sätt, för att man inte är konsekvent i hur man tillämpar den, efter det att grundserien över slutspelet. Vilket jag, även om det vore till Luleås fördel, inte vill ska hända, då, i alla fall jag, vill att matcherna ska avgöras av spelarna och inte av andra människor som ska sitta och tolka en regel (som de uppenbarligen inte vet hur de ska tolka).