Ja, det måste vara bissart när man inte vet något om islam och inte har vett nog till att tänka sig att muslimer är lika olika från varandra som alla andra.
Jeg var på Svanevej när man började lägga blommor där (jag bor i området) och det var stort sett endast muslimer som lade blommor. GM foräldrar var där. Hans storebror var där. Det var en hel del folk där som la blommor, och orsaken är nog den samma som alla andra gånger det blir lagt blommer där en kriminell dödats: Att dessa människor vill minnas en person som trots det han gjort, har betytt något för dem.
Vad hade man själv gjort om man hade ett 22-årigt barn man älskade, men som gjorde något fruktansvärt som kostade honom livet? Hade man glömt alla positiva minnen och de känslor man har haft för barnet i de 22 åren innan det gick åt helvete? Jeg vet inte, men jag hoppas att jag fortfarande hade haft känslor för mitt barn.
Så du har fel. Det var inte icke-muslimer som lade blommor. Det var främst muslimer
När det upptäcktes att det hade lagts blommor, blev det ett jävla liv hos vissa politiker (speciellt de gamla vanliga från DF och Venstre). De uppmanade att folk tog bort blommorna.
De blev bortagna av en grupp muslimer, troligen från gruppen 'Kaldet til islam', som ansåg det gick imot muslimsk tradition att lägga blommor där. Så blev det ett jävla liv igen, från samma politiker som nu ansåg att det var fel att ta bort blommorna. Det borde anses bizart, men allt muslimer gör, är ju fel i någras ögon, och så betyder det inte så mycket om man säger imot sig själv.
Men även flera muslimer deltog i debatten. Få muslimer anser det är imot muslimsk tradition att lägga blommerdär någon har dött. Något som alla som rest i länder med många muslimer vet.
Skillnaden i åsikt handlar om hur man tolkar en hadith som handlar om gravar. Några muslimer tolkar det som att det är förbjudet att lägga blommor på gravar, andra tolkar det som att det endast är symbolsk, och att poängen är att man inte ska dyrka de döda med stora gravstenar, massa blommor och liknande, eftersom man hellre ska fokusera på de levande än de döda.
I detta tillfälle spelar det ju ingen roll, eftersom platsen på Svanevej inte är en grav. Men fundamentalisterna i Kaldet til Islam, skiter i vad andra muslimer anser och tror, och kör sitt egna race.
Och inte överaskande tycker pubertala tangentbordsryttare som dig, att de har rätt

SD'are stödjer fundamentala muslimer. Så har man också sett det.