Citat:
Ursprungligen postat av
joppe
Jag håller med om att offret vid första händelsen bliver glömd.
Men annars tycker jag du skriver en del saker som är fel eller rena gissningar.
Vem har sagt att Lars Vilks var målet vid den första händelsen? Lars Hedegaard var där. Kurt Westergaard var där. Søren Krarup, Sørine Godtfredsen. Dan Park, för att inte tala om alla andra kända muslimkritikere som var där.
Polisen har inte sagt att Vilks var målet. Är det svensk önsketänkning / Vilks egna önskan om uppmärksamhet som ligger bakom all snack om Vilks?
Ser man på händelsen, ser det mer ut som gm var imot hela mötet och sköt mot ingången och nog bara vill träffa vem som helst.
Invandrarnas förhållande till sin värdnation, spelar ingen roll efter som ingen av de inblandade i händelserna var invandrare. GM, de två som dog, och de skjutna poliserna var alla danskar och födda i Danmark.
Att journalister prioriterar dådet vid synagogan, handler nog mest om att det är den händelse man kan få mest uppmärksamhet omkring.
Jag tror inte heller att Vilks var hans primära mål utan helt enkelt sammankomsten som sådan. Han hade nog fått flera gånger om sina 72 jungfruer om han kommit åt flera ur samlingen.
Sen borde han varit väl medveten om att här måste det finnas säkerhetspolis så att i denna samling hitta och eliminera just Vilks är knappast troligt utan sannolikt att skjuta deltagare som befanns sig i lokalen. Att han inte ens tog sig in i lokalen visar på att säkerheten var hög.