2015-02-18, 15:36
Medlem
Liknande tråd kanske finns,då är det bara radera den här.

Jag sitter med mina sista Crazeburkar och inser att det fortfarande inte har kommit något som ger samma effekt som Craze.
Inte Frenzy eller nån annan pwo. Inte ens bland forskningskemikalierna tycks det finnas ett bra substitut för Craze.

Så min tanke är att börja rodda i vad Craze egentligen innehåller och försöka blanda min egen "Crazekopia" när mina burkar är slut.

Ingredienser som Kreatin,Betain m.m är oviktigt i sammanhanget. Rent Dendrobium ger mig noll
effekt, så jag hoppas hitta nåt labbresultat där alla listade och ev.olistade ingredienser finns med samt den ungefärliga mängden av dem.

Kan nån hjälpa till med info vart jag hittar det?

Jag minns att jag hittade nån sida där namnet på den hälsovådliga och metamfetaminbesläktade ingrediensen skrevs ut, och även att effektiv dos på den är ca 30mg vilket stämde väl överens med 2 skopor Craze (1 dos). Det gjorde att man inte trodde på att det var en slump att ämnet fanns i produkten.

Anledningen till att jag vill göra det här är att Craze är helt oöverträffad som kosttillskott för mig:

Jag tränar som en galning och får inte bara energi utan även motivation.
Jag har läst in hela gymnasiet i vuxen ålder för att Craze gör att jag kan fokusera och koncentrera mig (vilket jag aldrig kunnat förut).
Jag blir glad,social,engagerad i allt jag tar mig för och kan strukturera upp långsiktiga mål inom alla områden inte bara gällande träning.

Kort sagt jag vill kunna ha kvar Craze för alltid för att det hjälpt mig så otroligt mycket.

jag vet att många kommer svara att jag borde ta Concerta för det ger samma fokus eller nåt i stil med det. Men det funkar inte för mig tyvärr. Jag kan lista en del av de saker jag provat för att se om det kan fungera som ersättare till Craze, inget av nedanståene är ens i närheten av effekten av Craze för mig:

Frenzy
Alla andra PWO
Methylfenidat
Methiopropamine
Synthacaine
Nitracaine
Ethylcaine
3f-fluoro phenmetrazine
tjack
Elvanse
Metamina
osv....

Jag kan förtydliga att avsikten inte är att känna mig jättepåtänd, utan just den perfekta blandning av energi,motivation,eufori,fokus och glädje som Craze ger.

Kan nån hjälpa mig att få tag i en labbanalys så jag vet vad jag ska försöka få tag i för att blanda min egen när mina burkar är slut?

Skål nu ska jag dricka upp mitt glas med Berry Lemonade Craze
Citera
2015-02-18, 15:47
Medlem
Hodurs avatar
Det är ganska tråkigt att du måste ta centralstimulanta för att motivera dig själv att träna.

Jag skulle lägga ner det, för när det tar slut kommer det bli ännu värre.

Annars är det bara ta en titt på tjack. Amfetamin. Där har du vad du letar efter, dock är det fel väg att gå.
Citera
2015-02-18, 16:01
Medlem
Tack för omtanken, jag förstår din poäng. Jag har tränat sen långt innan Craze kom och har oftast inga problem med motivation att träna utan pwo.
Men ibland är det bra att kunna ta till nåt,speciellt på diet för att få den där lilla extraenergin.
Jag tränar ofta utan Craze och använder det sparsamt,men vill som sagt kunna fortsätta ha det som ett ess i rockärmen ibland.
Citera
2015-02-18, 16:25
Medlem
redbull-vodkas avatar
Helvete alltså!

Känslan av Craze (från de första batcherna)
Helt underbar PWO som dock gjorde att man var uppe i 2 dagar i sträck, lyckrus, maxat självförtroende (typ allt löser sig oavsett vad), blev även kåt? :s när det höll på att gå ur!

2 år sedan jag testade detta, beställde därefter en burk med ny smak berry lemonade... Tyvärr inte alls samma effekt....

Underbara tider! 😋
Citera
2015-02-18, 16:54
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habaneroo
Tack för omtanken, jag förstår din poäng. Jag har tränat sen långt innan Craze kom och har oftast inga problem med motivation att träna utan pwo.
Men ibland är det bra att kunna ta till nåt,speciellt på diet för att få den där lilla extraenergin.
Jag tränar ofta utan Craze och använder det sparsamt,men vill som sagt kunna fortsätta ha det som ett ess i rockärmen ibland.

Okej. Fast du kommer aldrig få samma effekt som Craze för att det innehåller amfetamin, dvs något narkotikaklassat. Finns andra sektioner på forumet för det.

Bra att höra.

edit: metamfetamin ska det vara.
Senast redigerad av Hodur 2015-02-18 kl. 16:58.
Citera
2015-02-18, 17:21
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Okej. Fast du kommer aldrig få samma effekt som Craze för att det innehåller amfetamin, dvs något narkotikaklassat. Finns andra sektioner på forumet för det.

Bra att höra.

edit: metamfetamin ska det vara.
Det är etylamfetamin, svagare än metamfetamin men starkare än vanligt amfetamin.
Citera
2015-02-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Det är etylamfetamin, svagare än metamfetamin men starkare än vanligt amfetamin.

Nja eller N-etyl-1-fenyl-2-butylamin.

Eller var det N,α-diethylphenethylamine (NADEP)?

Jag hittade det här iallafall:

Shortly after we reported the seizure of the amphetamine derivative N,α-diethylphenethylamine (NADEP) as bulk powder, we have identified NADEP in preworkout supplements branded as “Craze” and sold via the Internet. A gas chromatography–mass spectrometry method was validated and used to quantitate NADEP in the supplements. The authentic NADEP sample of the previous study was used as the reference standard for quantitative analysis after purity assay using quantitative nuclear magnetic resonance spectroscopy. Using these methods, NADEP concentrations in two Craze supplements (Berry Lemonade Flavor and Candy Grape Flavor) were quantitated as 0.40 and 0.44 %, respectively. With the label suggesting a serving size of 5.3–5.8 g, this was equivalent to about 23 mg of NADEP. NADEP was patented in 1988 by Knoll Pharmaceuticals with claims of psychoactive effects (e.g., cognitive enhancement and pain tolerance). For unknown reasons, the compound was never developed into a medicine, and important data about its effects and risks are lacking. Nevertheless, the patent suggested an intended oral dose range of 10–150 mg with a target of 30 mg. Therefore, it could be assumed that NADEP was added to the supplements intentionally for its pharmacological effects without adequate labeling. Because NADEP is a structural analog of methamphetamine in which the two methyl groups are only replaced by ethyl groups, it is possible that the toxicity of NADEP is similar to that of methamphetamine. Thus, supplements containing NADEP should be removed from the market immediately. In countries where NADEP is not regulated as a controlled substance, it should be enforced under the Medicines Act.
källa: Craze.nu
Citera
2015-02-18, 19:52
Medlem
2big4yous avatar
Driven sports släpper Craze V2 inom kort,vi får vänta och se vad den innehåller,men Matt Cahill brukar vara uppfinnesrik när det gäller substanser.
Senast redigerad av 2big4you 2015-02-18 kl. 20:02.
Citera
2015-02-18, 20:14
Medlem
Raxzxs avatar
Skönt att höra att dem har tagit bort skiten, fick värdens krasch när jag tog det mådde så dåligt att jag tänkte ta den enkla vägen ut.

Edit; saknar dock jack3d den var bra, då fick jag samma rus som du beskriver!
Citera
2015-02-18, 23:19
Medlem
Kan nån kemikunnig se om någon av dessa är den jag söker alltså
N-Ethyl-1-phenyl-2-butanamine?

På den här sidan: https://www.molport.com/shop/search-results?searchkey=6HIEK4RNEDMF619EFBVSV5
Citera
2015-02-19, 01:34
Medlem
Speedyoos avatar
Testade tyvärr aldrig Craze och vet inte med säkerhet vilket ämne det är du är ute efter men när jag läser ditt senaste inlägg tror jag att vi är inne på samma sak.

Du skrev "N-Ethyl-1-phenyl-2-butanamine".
Jag tänker Phenylethylamine (Fenyletylamin på svenska).
Verkar bara vara omkastade ord?
Hursomhelst, jag köpte tabletter (förbränningspiller) med detta ämne (samt en del annat) i när jag var i USA och jag upplever samma saker som du skrev. Tycker att jag blivit en ny människa sen jag började äta tabletterna och är numera väldigt pratglad (och glad rent generellt) jämfört med min tidigare väldigt tysta och dystra personlighet.

Kan ju inte garantera att det är detta ämnet som gör det men här kommer lite info om ämnet i fråga.

Phenylethylamine

I princip tycker jag väl att det mesta där styrker mina teorier om att det är detta ämnet som får mig gladare men en viktig punkt du inte får missa är denna.

Citat:
Olyckligtvis så degraderas PEA (fenyletylamin) till ett verkningslöst tillstånd inom 5-10 minuter inne i kroppen (10). Vid oralt intag hinner alltså inga signifikanta mängder fenyletylamin fram till de målplatser där den kan utöva sin verkan. Dock så finns det ämnen – så kallade MAO inhibitors – som blockerar de enzymer som degraderar PEA. Vid initialt låga nivåer av PEA så kan dessa MAO-blockerare öka nivåerna tusenfalt. Vid normala nivåer så kan blockerare öka nivåerna 4 gånger om. Exempelvis så kan THC, den verksamma molekylen i Cannabis, såväl som alkohol öka nivåerna av PEA 4 gånger om (11). Med tanke på att Craze innehåller växtextrakt med en mängd alkaloider och komponenter i sig så förefaller det rimligt att något eller några av dessa blockerar nedbrytningen av PEA.

Detta skulle alltså förklara varför du får noll eller väldigt dålig effekt av rent dendrobium, eftersom det blir verkningslöst inom 5-10 minuter och du aldrig hinner ta upp något fenyletylamin.
Mina tabletter innehåller som sagt en del annat och däribland antagligen någon MAOI.
Nu uppmanar jag ingen till droger men baserat på texten skulle du ju kunna testa inta dendrobium ihop med lite cannabis, bara för att se om det ger någon större effekt. Skulle det fungera så kan du ju blanda din pwo med dendrobium och valfri MAOI, förslagsvis inte thc om du tänkt träna efteråt
Citera
2015-02-19, 06:21
Bannlyst
Lär er träna utan tjack. En kaffekopp Fungerar ofta bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in